Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2013, 10:16
WendyW WendyW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2013
Berichten: 1
WendyW is on a distinguished road
Question Vrijwilligerswerk voorafgaande aan sollicitatiegesprek doen?

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie mening willen vragen naar het volgende:

Ik heb op 10 april as een sollicitatiegesprek voor de BBL opleiding verzorgende niveau 3. Dit gesprek gaat middels een voorlichtingsbijeenkomst, waarna er speeddates gehouden zullen worden. Het bedrijf is het enige en grootste verzorgingsbedrijf (ongeveer 2200 werknemers en 3000 vrijwilligers) in mijn regio, dus ik wil er alles aan doen dat dit goed gaat verlopen (ben inmiddels bijna 30 jaar oud en ruim 2 jaar werkeloos).

Bij het verder inlezen over het bedrijf, kwam ik erachter dat zij op dit moment op zoek zijn naar veel vrijwilligers (bijvoorbeeld 1 a 2 middagen per week de maaltijden aan de bewoners serveren). Nu twijfel ik dus of ik er goed aan doe om hierop te reageren.

Als mogelijke voordelen zie ik: het bedrijf is bekend met mij op het moment van de speeddates waardoor zij een beter beeld hebben van mijn motivatie en mijn kunnen en ze weten dat ik serieus ben.

Als mogelijke nadelen zie ik: het bedrijf is voor langere tijd op zoek naar vrijwilligers waardoor de termijn misschien te kort is, het bedrijf wijst mij af voor de opleidingsplaats, omdat ik ook bereid ben om op vrijwillige basis te werken, het bedrijf wijst mij om een andere reden af en ik zit vast aan het vrijwilligerswerk (het werk vind ik onwijs leuk om te doen, maar er moet ook brood op de plank komen, waardoor een eventueel betaalde baan altijd voor moet gaan).

Dus nu mijn vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met een situatie als deze? Denken jullie dat het positief is of negatief om te solliciteren voor het vrijwilligerswerk? En het liefst nog, waarom? Ik vind het momenteel namelijk erg moeilijk om in te schatten wat bedrijven van je verwachten om je een baan aan te bieden en misschien heb ik dingen over het hoofd gezien.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2013, 10:45
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Zo te lezen denk je goed over de zaken na. Hartstikke goed van je. Ik begrijp je dilemma, maar volgens mij hoeft het elkaar niet zo te bijten.

Ik denk dat je vooral duidelijk moet zijn. Je kunt best solliciteren naar een vrijwilligersfunctie bij die organisatie omdat je nu graag wat meer ervaring op wilt doen en op dit moment geen betaald werk hebt. Alles is beter dan thuiszitten. Ik zou ook vertellen dat je stopt zodra je een betaalde baan hebt gevonden en dat kan bij deze organisatie zijn, maar ook bij een andere.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2013, 12:10
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

Hoi, ik ben het met Marieke eens dat het heel goed is dat je hier over nadenkt en dat je vooral eerlijk moet zijn.

Misschien hoeft het vinden van betaald werk niet eens te betekenen dat je met het vrijwilligerswerk moet stoppen. Ik doe zelf vrijwilligerswerk naast mijn betaalde werk. Misschien straks ook een optie voor jou als het maar om 1 a 2 dagdelen gaat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 15:41
Wat te doen met huidige werkgever bij een sollicitatiegesprek? 1Wendy Sollicitatiegesprek 4 30 november 2012 01:16
Welke beroep sluit aan bij mijn interesses/vaardigheden? Wat wil ik doen?! MeljeuG Loopbaanvragen 9 25 september 2012 11:53
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Word aan het lijntje gehouden met vrijwilligerswerk in een ziekenhuis mw x Loopbaanvragen 8 15 maart 2011 14:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon