Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 februari 2010, 23:29
sterretje24 sterretje24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Berichten: 7
sterretje24 is on a distinguished road
Standaard Is 'gevoel' een juiste reden om een andere baan te zoeken?

Hoi hoi,

Na het lezen van enkele topics hier op het forum die heel herkenbaar voor mij zijn, kwam ik toch niet iemand tegen die een beetje hetzelfde aangaf waar ik nu mee worstel in mijn huidige functie en bij mijn huidige werkgever.

Al een tijdje liep ik rond met het gevoel dat mijn baan 'het' niet was. Mijn leidinggevende is bereid om te kijken naar mijn taken en deze te wijzigen.

Nu vraag je je af wat dan nu nog het probleem is? Naast mijn werkzaamheden zijn er ook enkele directe collega's, maar ook mijn leidinggevende waar ik tegenaan loop. Nu is dit echt niet dagelijks en dan urenlang, maar ik kom ze steeds geregeld tegen.'Die collega is nu eenmaal die collega' en eigenlijk wordt daarmee de kous afgedaan. Ik voel me eigenlijk steeds minder thuis.

Waar ik gewoon nu mee worstel is: is het juist om vanwege werksfeer, die voor jou niet volledig 100% is weg te gaan? Op zoek te gaan naar een andere baan? Of ben ik dan eigenlijk gewoon naar 'groener' gras aan het zoeken en heeft elk huisje niet gewoon een kruisje?

Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 februari 2010, 23:56
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Is 'gevoel' een juiste reden om een andere baan te zoeken?

Stel je voor - je zet een aantal mensen die elkaar van te voren niet kennen in een huis en je laat ze samen een bepaalde taak verrichten. Natuurlijk krijg je dan bepaalde irritaties. Waar ik benieuwd naar ben is wat precies je probleem is. Waarom kun je daar niet overheen stappen? Waarom heeft het effect op jou?

Aan de andere kant; werksfeer maak je ook zelf. Jij kunt ook invloed uitoefenen op je omgeving. Ik geloof er heilig in dat de toon waarop je mensen tegemoet treedt, meestal ook de toon zal worden waarop mensen jou benaderen.

Ik zou je daarom aanraden om niet meteen weg te lopen. Experimenteer met je eigen gedrag om te kijken in hoeverre jijzelf de sfeer kan sturen. Tot slot zou ik je willen aangeven dat je altijd en overal collega's zult hebben met onhebbelijkheden. Je kunt er tot op zekere hoogte voor kiezen om je daar wel of niet aan te ergeren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2010, 12:10
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Is 'gevoel' een juiste reden om een andere baan te zoeken?

Hallo sterretje 24,

Wat een vervelende situatie.

Ik weet niet hoe lang je daar al werkt en of het je eerste baan is?

Werk zelf al meerdere jaren en in sommige situaties is het beter om voor jezelf te kiezen. Als je er al wat langer werkt en merkt dat het hetzelfde blijft en het niet beter wordt, is het aan te raden om het 'op te geven'. Sommige banen en bedrijfsculturen passen niet bij je, hoe hard je er ook aan probeert te trekken.

Kijk eerst of er nog wat aan te doen is, ook naar jezelf toe. Zo niet, kijk uit naar een andere baan. Ik weet uit ervaring dat maar volhouden, en uiteindelijk met tegenzin naar je werk gaan, contra-productief is. Je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee. Zie het als een leermoment in je loopbaan en gewoon verder gaan.

Sterkte en succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2010, 23:14
sterretje24 sterretje24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Berichten: 7
sterretje24 is on a distinguished road
Standaard Re: Is 'gevoel' een juiste reden om een andere baan te zoeken?

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik vind het wel 'grappig' dat jouw reactie haaks staat op de vorige reactie. Maar ik ben blij dat er toch mensen zijn die 'op een gegeven moment in een bepaalde situatie opgeven en toch voor zichzelf kiezen' niet als 'falen' beschouwen. Ik vind het een goeie dat je zegt dit als een leermoment te zien. Misschien moet ik dat ook maar gewoon doen...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2010, 23:49
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Is 'gevoel' een juiste reden om een andere baan te zoeken?

Volgens mij zijn de reacties van Rosina en van mij niet eens zo heel verschillend, maar vullen ze elkaar aan. De grote overlap zit in de oproep om eerst te kijken wat je er zelf aan kunt doen.
En onthoud dat er nooit sprake kan zijn van "falen" wanneer je eerst met hart en ziel geprobeerd hebt.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 februari 2010, 11:29
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Is 'gevoel' een juiste reden om een andere baan te zoeken?

Hoi,

Het is heel moeilijk. Je hebt het gevoel dat je gefaald hebt, terwijl dat niet zo is. Ik ken het gevoel. Iemand zei een keer tegen me dat er een bord spinazie en een bord patat stond. Als ik spinazine niet lekker vond (oude baan) waarom ik dan maar steeds wilde blijven proberen om dat lekker te vinden. Dat zou niet meer gaan gebeuren. Dat ik me beter kon richten op het andere bord.

Op een bepaald moment is er te veel gebeurd, waardoor verder proberen geen zin meer heeft. Op een gegeven moment moet je aan jezelf denken en aan je eigen gezondheid. Probeer het niet zover te laten komen dat je alleen maar aan het ´overleven´ bent in je baan en wanhopig probeert te kijken wat er wel echt goed is aan je baan. Dat het toch echt ok zou moeten zijn.

Het is net als met relaties. Sommige mensen zouden helemaal bij je kunnen passen, maar 'het' is er gewoon niet. De 'klik' is er niet. Aan een dood paard trekken, heeft verder geen zin.

Rosina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon