Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2014, 06:33
Onzeker werk Onzeker werk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 1
Onzeker werk is on a distinguished road
Standaard Wel of niet mijn recht op ww verspeeld

Beste lezer,

Onlangs heb ik een ontslag met wederzijds goedvinden gekregen. Met initiatief van werkgever om mijn recht op ww te behouden.
Nu heb ik gesolliciteerd en ben in principe aangenomen. Ik heb mijn contract niet getekend omdat ik het niet eens ben ben een aantal dingen. Als die niet aangepast kunnen worden wil ik afzien van de baan en het contract. Nu hebben ze me maandag al ingepland om te komen werken.
Als we het niet eens kunnen worden wil ik afzien van de baan.
Mijn vraag is of ik mijn recht op ww al heb verspeeld of wellicht verspeel als ik maandag ga werken. Of kan ik hier alsnog op terugvallen omdat ik geen contract heb getekend?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 november 2014, 21:26
Maariya Maariya is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2014
Berichten: 13
Maariya is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzeker werk Bekijk bericht
Beste lezer,

Onlangs heb ik een ontslag met wederzijds goedvinden gekregen. Met initiatief van werkgever om mijn recht op ww te behouden.
Nu heb ik gesolliciteerd en ben in principe aangenomen. Ik heb mijn contract niet getekend omdat ik het niet eens ben ben een aantal dingen. Als die niet aangepast kunnen worden wil ik afzien van de baan en het contract. Nu hebben ze me maandag al ingepland om te komen werken.
Als we het niet eens kunnen worden wil ik afzien van de baan.
Mijn vraag is of ik mijn recht op ww al heb verspeeld of wellicht verspeel als ik maandag ga werken. Of kan ik hier alsnog op terugvallen omdat ik geen contract heb getekend?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Hallo,

Je hebt na jouw laatste werkdag (bij vorige werkgever) 1 week de tijd om een ww-uitkering aan te vragen, en twee dagen de tijd om je digitaal in te schrijven bij het UWV. Wanneer je laat bent met deze digitale inschrijving kan het UWV jou korten op jouw ww-uitkering, indien je veel te lang ermee wacht dan kan het UWV jou zelfs een ww-uitkering weigeren over de periode dat je de uitkering te laat hebt aangevraagd.

De vraag is wanneer jouw laatste werkdag is geweest? Daarnaast is het zo dat je officieel nog niet bent begonnen met jouw ´nieuw baan´ in die zin dat je nog geen contract heb getekend. Je bent ´officieel´ nog steeds werkloos.

Mocht je maandag vooralsnog afzien van de baan dan is het zaak om zo snel mogelijk alles aan te vragen. Indien je eenmaal hebt getekend dan verspeel je inderdaad jouw recht op een ww-uitkering. Enerzijds is het goed geweest dat je nog niet hebt getekend.

Ik hoop dat deze informatie jou voldoende op weg zal helpen!

Succes!

Groetjes,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 november 2014, 21:27
Maariya Maariya is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2014
Berichten: 13
Maariya is on a distinguished road
Standaard

Oei ik zie dat je op 1 november deze vraag hebt gesteld. Hopelijk is alles goed gekomen uiteindelijk!

Groetjes,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Wanhoop Bongo Loopbaanvragen 3 5 november 2014 07:48
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 01:06
Is mijn CV wel interessant genoeg? Alathariel Sollicitatiebrief en cv 14 13 juli 2012 15:01
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon