Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 juni 2012, 15:01
Bijnajuffie Bijnajuffie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2012
Berichten: 5
Bijnajuffie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief groepsleerkracht

Hallo allemaal,

Wat een geweldig forum is dit!
Er is weinig werk voor leerkrachten op het moment, dus ik wil zo graag dat mijn brief interessant is.
Alle feedback is ontzettend welkom! Bij voorbaat al hartelijk dank!
Dit is het (past nu nog precies op 1 A4):

Geachte mevrouw R,

Via de ouders van één van uw leerlingen, werd ik attent gemaakt op een mogelijke vacature op uw school. De visie van …..School spreekt mij zeer aan. Dit is voor mij de reden dat mijn dochter vanaf augustus 2012 op uw school het onderwijs zal genieten, maar ook de reden dat ik met veel enthousiasme naar een mogelijke vacature van groepsleerkracht solliciteer.

Na jaren ervaring te hebben opgedaan als secretaresse, ben ik in augustus 2010 begonnen aan de verkorte Pabo-opleiding. Naast het feit dat ik op dit moment aan het afstuderen ben, ben ik 2 dagen per week verantwoordelijk voor een eigen klas. Onlangs is mijn LIO-stage beoordeeld met het cijfer negen, op een schaal van vier tot negen!

Veiligheid en adaptief onderwijs zijn twee van de vele aspecten van onderwijs. Hieronder beschrijf ik kort mijn visie hier op.
Adaptief onderwijs speelt van groep 1 tot groep 8 een belangrijke rol in het onderwijs. Leerlingen steeds kunnen geven wat zij nodig hebben, op het moment dat zij het nodig hebben is voor mij leidend. Hierbij maak ik regelmatig gebruik van verlengde instructie, maar ook uitbreidende instructie voor de leerlingen die meer uitdaging kunnen gebruiken.
Naast het inhoudelijke aspect van het onderwijs, vind ik het van belang dat leerlingen zich in de school en in de klas veilig voelen. Psychische veiligheid bereik ik door goed te luisteren naar de leerlingen en ze aan te spreken op de manier waarop zij aangesproken moeten worden. Respect en humor hebben hier ook een grote rol in.

Het werken in een team ervaar ik als zeer positief. Volgens de test van Belbin ben ik en typische groepswerker. Dit houdt in dat ik een luisterend oor bied, bruggen bouw en collega’s diplomatiek weet te benaderen. Deze competenties heb ik ook in mijn vorige functies uitvoerig ontwikkeld.

Door de combinatie van mijn werkervaring en de daarbij behorende communicatieve vaardigheden, mijn opgedane kennis aan de Pabo en het feit dat ik mij helemaal kan verenigen met uw visie op onderwijs, verwacht ik een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw school.

Voor een overzicht van mijn persoonlijke gegevens en loopbaan, verwijs ik u naar de bijgevoegde curriculum vitae.
Ik hoop dat deze sollicitatie u geïnteresseerd heeft en indien er een vacature vacant is, deze aanleiding is voor een gesprek waarbij ik mijzelf en mijn motivatie graag zou willen toelichten

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2012, 21:55
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Leuke brief. Is een goede basis om mee verder te gaan. Heb her en der wat aangepast. Hoop dat je er iets mee kan.

Probeer niet te veel "onnodige" informatie te geven, maar echte voorbeelden.

In alinea 1 staan delen die je kan verwerken in de 3e alinea wanneer je vertelt waarom je daar wil werken.
In de 2e alinea beginnen met je onderwijservaring, afstuderen en dat je 2 dagen voor de klas staat. Dáárnaast heb je als secretaresse gewerkt.

Het hele deel over de onderwijsvormen kan je wel verwerken, maar één zin dat er mee eens bent is genoeg. De hele uitleg wat het is, is waarschijnlijk wel bekend.

Geef voorbeelden dat je in teamverband heb gewerkt, kan werken. denk aan onderwijsteam waar je nu in je afstuderen of die twee dagen werkt. eventueel teamsport (?). Dat je die test gemaakt hebt zegt niet zo veel...

Succes. (heb deze punten ook in je brief aangestipt)

Citaat:
Geachte mevrouw R,

Via de ouders van één van uw leerlingen, werd ik gewezen op een mogelijke vacature op uw school. De van de…..School spreekt mij om de volgende redenenzeer aan. Dit is voor mij de reden dat mijn dochter vanaf augustus 2012 op uw school het onderwijs zal genieten (zou ik hier niet melden), maar ook de reden dat ik met veel enthousiasme naar een mogelijke vacature van groepsleerkracht solliciteer. (past beter in de 3e alinea)

Ten eerste sluit deze functie goed aan bij mijn opleiding en werkervaring. Momenteel ben ik... (afstuderen). Daarnaast... (2 dagen klas) Na jaren ervaring te hebben opgedaan als secretaresse, ben ik in augustus 2010 begonnen aan de verkorte Pabo-opleiding, die ik momenteel aan het afronden ben. (eerst noemen, ze willen een leerkracht). Daarnaast sta ik 2 dagen per week voor de klas. Onlangs is mijn LIO-stage beoordeeld met het cijfer negen, op een schaal van vier tot negen! (is dit belangrijk??

Veiligheid en adaptief onderwijs zijn twee van de vele aspecten van onderwijs. Hieronder beschrijf ik kort mijn visie hier op.
Adaptief onderwijs speelt van groep 1 tot groep 8 een belangrijke rol in het onderwijs. Leerlingen steeds kunnen geven wat zij nodig hebben, op het moment dat zij het nodig hebben is voor mij leidend. Hierbij maak ik regelmatig gebruik van verlengde instructie, maar ook uitbreidende instructie voor de leerlingen die meer uitdaging kunnen gebruiken.
Naast het inhoudelijke aspect van het onderwijs, vind ik het van belang dat leerlingen zich in de school en in de klas veilig voelen. Psychische veiligheid bereik ik door goed te luisteren naar de leerlingen en ze aan te spreken op de manier waarop zij aangesproken moeten worden. Respect en humor hebben hier ook een grote rol in. (denk je dat de directrice dit nog niet weet?)


Het werken in een team ervaar ik als zeer positief. Volgens de test van Belbin ben ik en typische groepswerker. Dit houdt in dat ik een luisterend oor bied, bruggen bouw en collega’s diplomatiek weet te benaderen. Deze competenties heb ik ook in mijn vorige functies uitvoerig ontwikkeld. (heb je ook echte praktijkvoorbeelden, behalve de tekst bij de test?)

Door de combinatie van mijn werkervaring en bijbehorende communicatieve vaardigheden, opgedane kennis aan de PABO en het feit dat ik mij helemaal kan verenigen met uw visie op onderwijs, verwacht ik een positieve bijdrage te kunnen leveren aan uw school (welke bijdrage dan?).

Voor een overzicht van mijn persoonlijke gegevens en loopbaan, verwijs ik u naar de bijgevoegde curriculum vitae. weg ("Bijlagen: curriculim vitae" onderaan de brief
Ik hoop dat deze sollicitatie u geïnteresseerd heeft en indien er een vacature vacant is, deze aanleiding is voor een gesprek waarbij ik mijzelf en mijn motivatie graag zou willen toelichten

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief groepsleerkracht speciaal onderwijs madje88 Sollicitatiebrief en cv 8 4 augustus 2011 13:26
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
sollicitatiebrief groepsleerkracht, commentaar graag Assis Sollicitatiebrief en cv 2 11 juli 2006 12:38
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon