Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 maart 2014, 03:55
Labadoo Labadoo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 maart 2014
Berichten: 2
Labadoo is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief stageplaats

Hallo allemaal,

Dit is mijn motivatiebrief voor een stageplaats. Graag wil ik hier wat feedback op ontvangen, zodat ik weet wat ik eventueel moet aanpassen/toevoegen.
Alvast bedankt!

Betreft: Sollicitatie stageplaats

Geachte heer/mevrouw,

Op deze manier wil ik mij graag aan u voorstellen als gemotiveerd kandidaat voor HBO stagiaire in een laboratorium voor polymeerchemie bij xxx. Momenteel studeer ik sinds 2011 aan het Hoger Laboratorium Onderwijs - Chemie aan hogeschool xxx. Mijn afstudeerrichting daarbij is organische chemie en ik zit op dit moment in het derde jaar in de minor milieuchemie. Graag wil ik de kennis die ik hier heb opgedaan in de praktijk gaan brengen. Ik zou hierom graag mijn vierdejaars afstudeerstage bij u willen lopen. Uw bedrijf spreekt mij namelijk erg aan. In deze brief zal ik u uitleggen waarom.

Eerder heb ik een dag een kijkje mogen nemen bij een stagiaire bij xxx, xxx. Zij heeft mij laten zien hoe het er bij jullie aan toe gaat en hiervan was ik onder de indruk. Door deze dag ben ik enthousiast geworden over het lopen van een stage bij xxx om mij hier persoonlijk te ontwikkelen. Daarnaast sluiten de werkzaamheden in uw bedrijf goed aan op mijn interesses. Zo heb ik tijdens mijn studieperiode grote interesse ontwikkeld voor de polymeerchemie en kan mijn minor milieuchemie een bijdrage leveren aan het ontwikkelen van milieuvriendelijke producten, hetgeen waar jullie mee bezig zijn en waar ik mij ook voor wil inzetten. De Engelse taal beheers ik goed wat past bij het internationale karakter van de organisatie.

Mijn hobby’s zijn onder andere taarten bakken en tekenen. Deze hobby’s zijn mijn hobby’s, omdat ik het leuk vindt om van niets (een beetje meel, boter of een potlood) iets lekkers: een taart, of iets moois: een tekening, kunt maken. Vandaar dat de chemie mij ook zo trekt: Je begint met wat onbruikbare beginstoffen en maakt daarvan iets bruikbaars! Daarnaast ben ik ook disciplinair, disciplinair, energiek en houdt ik van plannen om effectief gebruik te maken van de beschikbare tijd.

De periode waarin ik stage moet lopen bedraagt 6 of 9 maanden, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar 9 maanden, en zou per september 2014 in kunnen gaan. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek over de mogelijkheden tot het volgen van een stage.

Met vriendelijke groet,
Naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 maart 2014, 22:20
Jappa Jappa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 26
Jappa is on a distinguished road
Standaard

Hey Labadoo, op het eerste gezicht lijkt het een prima brief. Hier en daar zou je op de onderstaande punten de tekst nog een beetje kunnen bijschaven:

Citaat:
Zij heeft mij laten zien hoe het er bij jullie aan toe gaat en hiervan was ik onder de indruk. Door deze dag ben ik enthousiast geworden over het lopen van een stage bij *** om mij hier persoonlijk te ontwikkelen.
Dit zegt mij vrij weinig. Wat/Wie maakte er precies indruk op je? Waarom denk je dat een stage bij dit bedrijf leerzaam is?

Citaat:
Mijn hobby’s zijn onder andere taarten bakken en tekenen. Deze hobby’s zijn mijn hobby’s, omdat ik het leuk vindt om van niets (een beetje meel, boter of een potlood) iets lekkers: een taart, of iets moois: een tekening, kunt maken. Vandaar dat de chemie mij ook zo trekt: Je begint met wat onbruikbare beginstoffen en maakt daarvan iets bruikbaars! Daarnaast ben ik ook disciplinair, disciplinair, energiek en houdt ik van plannen om effectief gebruik te maken van de beschikbare tijd.
Twee dt-fouten Deze alinea heeft veel dubbele punten en leest niet zo heel fijn. Misschien kun je 'm herschrijven, de inhoud is verder oké.

Citaat:
De periode waarin ik stage moet lopen bedraagt 6 of 9 maanden, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar 9 maanden,
Deze getallen kun je beter uitschrijven.
Veel succes met het solliciteren naar een stageplaats!

P.S. Wellicht verstandig om naast je eigen naam de naam van het bedrijf en de naam van de medewerker met wie je hebt mogen meelopen te verwijderen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 maart 2014, 09:55
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik heb alle namen uit je bericht verwijderd.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief stageplaats ICT-Beheerder xaznkidx Sollicitatiebrief en cv 2 22 maart 2014 09:14
Motivatiebrief stageplaats advocatenkantoor Rope Sollicitatiebrief en cv 3 16 november 2011 18:01
Motivatiebrief stageplaats Orthopedagogie LauraM Sollicitatiebrief en cv 6 18 april 2010 18:31
Sollicitatiebrief stageplaats administratie. Alle commentaar is welkom! Leprycorn Sollicitatiebrief en cv 0 15 januari 2009 17:58
Stageplaats literaire uitgeverij. Neerlandica_to_be Sollicitatiebrief en cv 7 26 oktober 2006 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon