Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 juli 2010, 22:50
Rammer Rammer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2010
Berichten: 1
Rammer is on a distinguished road
Standaard Advies gevraagd over hbo Personeel en Arbeid in deeltijd

Hallo allemaal,

Ik ben 21 jaar en ik heb een mbo niveau 4 diploma ondernemer groothandel.
Ik wil hbo personeel en arbeid gaan studeren, want het beroep personeelsadviseur lijkt mij wel leuk, de studie lijkt mij wel leuk en met een hbo diploma heb je meer mogelijkheden.
Ik werk 24 uur in de week bij de gemeente op de afdeling vastgoedbeheer, dit werk vind ik niet echt leuk, maar ik heb temminste iets.
Zoals ik begrepen heb kun je de theorie van de studie gewoon behalen, maar de praktijk zul je later moeten behalen door een relevante werkplek of stage, klopt dat? Binnen de gemeente zijn hier wel mogelijkheden voor op de afdeling P&O.
Hoe zwaar is deeltijd hbo? Zou deeltijd hbo te doen zijn bij mijn baan?
Kan ik beter deeltijd hbo gaan doen of voltijd hbo gaan doen? Als ik voor voltijd hbo kies dan heb ik misschien het gevaar van als ik de studie niet leuk vind en ik zou stoppen, dat ik dan niks meer heb.
Kan iemant mij advies geven?
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2010, 23:06
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd

Ik kan als personeelsfunctionaris zeker bevestigen dat het een mooi vak is! Of het een zware opleiding is, zal voor iedereen verschillend zijn. Ten opzichte van mbo wordt er op een hbo veel meer inzicht gevraagd. De stof leren is 1, maar dan moet je het kunnen toepassen.
Ik zou allereerst eens gaan praten met een decaan voor wat betreft de vragen die gaan het praktijkgedeelte van de opleiding.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 augustus 2010, 20:05
NGD
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over hbo Personeel en Arbeid in deeltijd

De hbo opleiding P&A is een leuke opleiding, maar het hangt er wel vanaf of je voltijd of deeltijd gaat studeren.
Als je deeltijd gaat studeren dan is het verplicht om werkzaam te zijn in de p&o wereld, bij de voltijdvariant moet je stages lopen.
Als jij je baan wilt behouden, dan valt in die situatie de deeltijdstudie af.
Ik vond de deeltijdstudie overigens niet zwaar. De theorie is goed te doen, het meeste werk zit hem in de praktijkopdrachten. Dit zijn veelal groepsopdrachten en dat vergt wat planning als je dit goed wilt doen.
Succes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 september 2010, 21:21
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Het ligt eraan waar je het wilt studeren, of je wel of niet verplicht werkzaam moet zijn in het HR-vak. Ik studeer het op het Saxion in Deventer in deeltijd, en ik ga gewoon stage lopen. Het is daar niet verplicht een baan te hebben in deze richting.
Ook is het mogelijk om als deeltijder twee dagen in de week 10 maanden stage te lopen, naast je werk. Dus dat zou kunnen als je 24 uur werkt.

Maar het is inderdaad zo dat er HBO scholen zijn die het verplichten. Misschien valt er wel wat op je werk te regelen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 06:54
Advies gevraagd om met VMBO-TL naar HBO Commerciële Economie te kunnen gaan (23 jaar) ovandoorn Opleiding kiezen en volgen 8 24 september 2010 14:50
Hbo Personeel & Arbeid: kans op een baan, welke opleidingsinstelling? pat Opleiding kiezen en volgen 3 8 december 2009 09:37
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 12:50
Salaris startend P&O'er, afgestudeerd HBO Personeel en Arbeid? laura[x] Alle andere carričreonderwerpen 3 28 oktober 2008 15:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon