Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2011, 13:46
Claire86 Claire86 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 november 2011
Berichten: 2
Claire86 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief begeleider team autisme. Graag commentaar op brief en cv

Hallo,

In de bijlagen heb ik mijn sollicitatiebrief en CV gevoegd. In de vacature geven ze aan dat ze op zoek zijn naar
Het doel van de functie is het realiseren van persoonlijke begeleiding, gericht op ontwikkeling van de cliënten, vergroten van de vaardigheden en de zelfredzaamheid en het bieden van ondersteuning daarbij. Het betreft de begeleiding van met name jongeren/jeugd en jong volwassenen met een psychiatrische aandoening. Met name gericht op het bieden van structuur aan cliënten en als aandachtsgebied autisme.

Ze vragen affiniteit met autisme. Helaas heb ik geen ervaring in het werken met jongeren/jeugd met autisme, ben ik verplicht dit te vermelden in de brief?

Ik ben benieuwd wat jullie inhoudelijk van de brief vinden en mochten jullie taalfouten tegen komen dan hoor ik dit uiteraard ook graag! Zijn er stukken in de brief te algemeen en moet ik dit nog verder toelichten?
Alvast bedankt!!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Persoonlijk CV.pdf‎ (444,3 KB, 764x gelezen)
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief.doc‎ (29,5 KB, 2574x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 november 2011, 15:17
maya_bee maya_bee is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2011
Berichten: 6
maya_bee is on a distinguished road
Standaard

Ik heb je CV en brief doorgelezen

CV:

Ik zou zelf geen foto van jezelf toevoegen. Dit is niet echt een meerwaarde

Je studies geef je aan als Fontys Pedagogiek en Fontys Pabo. Fonty's is de hogeschool?
Ik zou er neerzetten: 2007 - 2011 HBO Pedagogiek aan de hogeschool Fontys te Tilburg. Afstudeerrichting ambulant/residentieel. Diploma behaald maart 2011.
zo ook voor PABO

Ook bij de HAVO zou ik het anders doen.
1997 - 2003 HAVO aan de ... vakkenpakket ... diploma behaald

Ik zou je werk en stage ervaring nog wat meer omschrijven. Wat waren jou taken daar.

Brief:
Je brief vind ik wel goed.
Je hebt in je opleiding neem ik aan ook wel het e.e.a. over ASS gehad. Mss kun je nog toevoegen dat je kennis van ASS hebt
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 november 2011, 21:08
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Vergeet niet anderen te helpen met feedback (zie stickytopic op dit subforum), anders kans dat jouw topic gesloten wordt.

CV
Details:
-in de vijf kenmerken/steekwoorden staat 1 werkwoord, kun je dat aanpassen naar een kenmerk/eigenschap zoals de rest.
- maak een keuze tussen een en één (en wees daar consequent in), de laatste kan/moet vaker gebruikt worden denk ik.

Minoren zou ik onderbrengen bij opleidingen.

Brief
mening:
-laatste zin van 1e alinea als openingszin, rest van 1e alinea daarna of in de 2e alinea
- zoveel mogelijk vermijden om meer dan 1 komma in een zin te hebben; langere zinnen splitsen.
- twee ipv tweetal - dat je ze hebt afgerond moet je melden in je cv, niet perse in brief
-"Het realiseren....." is een erg lange zin.
Probeer 1 voorbeeld te vinden (en beknopt uit te werken) waaruit blijkt dat je affiniteit met een brede doelgroep en/of ass hebt. Nu trigger je de lezer om te kijken in je cv wat je bedoelt ipv eerst de brief uit te lezen.*

*Wat ik wel eens viavia lees/hoor is dat - bij veel reacties - brief en cv van 1 sollicitant niet na elkaar gelezen worden, maar eerst een selectie uit sollicitanten plaats vindt op basis van één van die twee. Ben geen HRM'er/recruiter ofzo, maar het klinkt mij wel logisch/tijdbesparend in de oren. Aan ons - de sollicitanten - de uitdaging om daarom beide documenten duidelijk/informatief te maken....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 november 2011, 09:28
Claire86 Claire86 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 november 2011
Berichten: 2
Claire86 is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor jullie reacties! Ik ga er meteen mee aan de slag en zal vandaag ook andere brieven lezen en hierop feedback geven.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 november 2011, 10:18
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ze vragen affiniteit met autisme. Helaas heb ik geen ervaring in het werken met jongeren/jeugd met autisme, ben ik verplicht dit te vermelden in de brief?
Nee, dit ben je niet verplicht, maar als ik eerlijk ben, proef ik al uit je brief dat dit het geval is. Vervang in je brief het woord 'autisme' maar eens door 'verstandelijk gehandicapten' of 'criminele jongeren', de brief blijft leesbaar. Als je echt kennis hebt van autisme, laat je dat in je brief blijken. Op dit moment vind ik je brief veel te algemeen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
CV en Open Sollicitatiebrief Internet Marketeer - Graag controle en commentaar Marie193 Sollicitatiebrief en cv 8 18 juni 2011 16:39
Sollicitatiebrief & CV afstudeeropdracht internetmarketing - Graag commentaar Marie193 Sollicitatiebrief en cv 3 2 december 2010 19:39
Sollicitatiebrief stage bedrijfseconomie; zeer graag commentaar (incl CV) maymay0206 Sollicitatiebrief en cv 2 24 april 2007 15:19
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon