Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 augustus 2012, 17:53
Directiesecretaresse Directiesecretaresse is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 1
Directiesecretaresse is on a distinguished road
Exclamation Verder studeren: weer een mbo opleiding of hbo?

Hallo allemaal,

Begin dit jaar heb ik mijn diploma directiesecretaresse (mbo-4) gehaald. Ik twijfel tussen twee opties.. Ik ben nu 20 jaar.

Het volgen van een hbo opleiding lijkt me de verstandigste keuze. Maar ik heb geen flauw idee welke opleiding ik dan zou willen doen. Er is er geen een die me echt aanspreekt, er zijn er wel twee die me ‘wel leuk’ lijken:

- Toegepaste gerontologie (ouderen 50+ staan centraal in deze opleiding)
- Management in de zorg (hiervoor moet je twee jaar werkervaring hebben en dat heb ik niet)

Een ding weet ik wel: ik wil iets met mensen in een non-profit organisatie zoals een ziekenhuis, verzorgingshuis, huisartsenpraktijk enz.. Maar wel op zakelijk gebied (kantoor) dus geen verzorgende of verpleegkundige. Ik werk nu een paar uur in de week als administratief medewerker bij een verzorgingstehuis voor ouderen en deze sector is helemaal mijn ding.

Nou lijkt me een baan als medisch secretaresse in een ziekenhuis of huisartsenpraktijk me erg leuk. Het probleem is echter dat dit een mbo-3 opleiding is en ik dus een niveau lager ga studeren. Ik vind het zonde om in de breedte te studeren, ook omdat de opleiding niet heel goedkoop is. Ook ben ik bang dat ik later spijt krijg dat ik geen hbo heb gedaan, dat ik niet het beste uit mezelf heb gehaald. Ik weet ook niet of dit echt zo leuk is als ik denk. Van mensen uit mijn omgeving hoor ik dat het moeilijk is om als medisch secretaresse een baan te vinden. Veel ziekenhuizen vullen de vacatures intern op, maar ik weet natuurlijk niet of dit echt zo is.

Het zou ook een optie zijn om medisch secretaresse te gaan studeren en indien ik genoeg werkervaring heb zou ik me over een paar jaar alsnog kunnen aanmelden voor de hbo opleiding management in de zorg. Alleen duurt het dan allemaal wat langer en ze zeggen dat als je nu niet verder studeert je het nooit meer doet..

Ik twijfel dus heel erg wat ik nu moet gaan doen.. Toch voor een hbo opleiding gaan, wie weet bevalt het me uiteindelijk wel of een opleiding voor medisch secretaresse volgen.

En zoveel tijd heb ik niet meer aangezien de opleidingen over een maand alweer beginnen.. Ik ben in ieder geval wel gemotiveerd om iets te studeren.

Kan iemand me helpen?

Groetjes, directiesecretaresse.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 augustus 2012, 18:22
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga HBO doen bij Schoevers. Dat sluit perfect aan op wat je nu hebt gedaan en je kunt daarmee prima solliciteren op administratieve/secretaresse functies binnen de zorg.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 augustus 2012, 12:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik raad je aan om veldonderzoek te gaan doen. Op die manier krijg je voor jezelf helder hoe het er in de praktijk aan toegaat en wat bij jou past.

Kijk bijvoorbeeld eens op YouChooz, een site over beroepen en opleidingen in zorg en welzijn. Via deze site kun je onder meer contact opnemen met studenten die de opleiding volgen die je interessant lijkt.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een volledig mbo niv. 4 thuisstudie (zonder stage) mogelijk? brandnew12 Opleiding kiezen en volgen 4 11 juni 2012 18:04
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Museologie afmaken, of verder richting bedrijfsadministratie/fiscaal? janetjuh85 Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2010 18:43
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon