Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 mei 2018, 15:26
Choco Choco is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2018
Berichten: 3
Choco is on a distinguished road
Standaard Rechten en plichten van een oproepkracht

Ik had vorige week een aanvaring met mijn werkgever en het zit me niet lekker.

Ik werk als oproepkracht een aantal uren per week maar ik houd er ook altijd wel rekening mee dat ik extra opgeroepen kan worden dus geef altijd zodra ik afspraken heb door dat ik op bepaalde momenten niet beschikbaar ben.

Nu was ik vorige week een dag niet ingepland en de avond ervoor belde een vriendin om samen wat leuks te gaan doen de volgende dag. Het was mooi weer dus ik dacht leuk! De volgende ochtend belt werkgever of ik extra kan werken die dag want er zijn zieken. Ik geef aan dat ik niet kan omdat ik al een afspraak had staan. (Vond het niet nodig om te vermelden dat ik met een vriendin had afgesproken). Krijg ik een preek dat ik moet komen want ik stond op beschikbaar dus ik ben verplicht te werken.

Is dat zo? Vind het nogal een inbreuk op mijn privacy/privéleven als ik zelfs last minute door moet geven wanneer ik met een vriendin iets leuks ga doen, wanneer ik mijn moeder help met de boodschappen of wanneer ik bezig ben met vrijwilligerswerk. Ik geef dan altijd door dat ik iets anders heb gepland/afspraken heb maar als ik dat voor ieder vrij moment moet gaan doorgeven wekt dat ook niet een al te beste indruk?!

Heb altijd begrepen dat ze minimaal 4 dagen van te voren moeten melden of ik moet werken en dat ik anders mag weigeren. Daarnaast ben ik meerdere malen last minute afgebeld en ben ik ook meerdere malen voor niks thuisgebleven voor het geval dat ze zouden bellen voor extra werk. Het was trouwens de eerste keer dat ik nee zei.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juni 2018, 15:32