Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2009, 15:56
Sinistra Sinistra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 3
Sinistra is on a distinguished road
Standaard Beroep in de 'alternatieve sector'

Hallo iedereen,

wat fijn dat ik mijn verhaal eens kwijt kan op dit forum!

Ik heb al heel wat beroepsperikelen achter de rug. Eerst heb ik maatschappelijk assistent (optie maatschappelijk werk) gestudeerd aan de sociale hogeschool in Heverlee (bij Leuven) omdat dit een gerenommeerde school was op dit vlak. Daarna heb ik een postgraduaat gevolgd met een inleefstage van 6 maanden in Sri Lanka. Ik heb er in een weeshuis en een school gewerkt. Nadien heb ik 1,5j gewerkt als maatschappelijk werkster bij de Christelijke Mutualiteit. En daarna heb ik nog 2 keer tijdelijk gewerkt als begeleidster in een leefgroep van de bijzondere jeugdbijstand.

Het beroepsleven en de opleiding komen volgens mij helemaal niet overeen! In de werkelijkheid is een sociaal assistente veel meer met papieren aan 't werk dan met mensen. Registreren, rapporteren, berekeningen van toelagen, ... kortom aan mij totaal niet besteed. Ik wil werken met de mensen zelf!

Nu ben ik een totaal nieuwe richting ingeslagen om toch maar niet met die papierwinkel geconfronteerd te worden, namelijk apotheekassistent.
De opleiding loopt op z'n einde, maar ik besef nu dat ik eigenlijk ook niet gewoon als 'verkoopster' wil werken in een apotheek. De lonen liggen daarbij enorm laag en ik heb het gevoel dat ik niet echt ga kunnen groeien in mijn job, gezien boven mij toch altijd de apotheker staat.

Nu ja, daarbij moet ik zeggen dat ik het helemaal niet zo hoog op heb van de reguliere geneeskunde. Ik zou graag werken in een 'groene apotheek' of een gezondheidscentrum waar men op alternatieve wijze aan geneeskunde doet. Ik heb al op allerlei manieren gezocht, maar ik kan niets vinden.

Ik zou graag mensen begeleiden op niet conventionele wijze: homeopathie, fytotherapie, karakterkunde, bachbloesems, massage en relaxatietherapie.
Maar het is niet zo evident om gewoon een praktijk te beginnen: het kost veel + ik zou dit vak eerst bij iemand willen leren.

Nu ben ik aan het twijfelen om in avondschool 'gezondheidstherapeut' te gaan volgen op de europese academie voor natuurlijke gezondheidszorg, maar dat kost meer dan 1000€ per jaar!

Ik vind het echt heel moeilijk om iets te vinden wat me echt interesseert. Ik ben goed opgeleid ik geloof in mezelf, en als ik solliciteer heb ik echt meestal de job die ik wil. Maar de reguliere arbeidsmarkt is niet waar ik thuishoor, ik moet het telkens toegeven.

Zijn er mensen die zich herkennen in deze zoektocht, of mensen die weten waar ik terecht zou kunnen om te werken in deze sector.. laat het me aub weten. Alvast bedankt

De eeuwige zoeker,


Sinistra
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2009, 18:29
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beroep in de 'alternatieve sector'

Je zoekt naar een gemakkelijke weg naar de alternatieve sector.

Let op: loon naar werken gaat ook voor deze sector op. Dus je zult inderdaad in opleidingen moeten investeren en door middel van en inzet en uithoudingsvermogen uiteindelijk je niche moeten realiseren.

Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 augustus 2009, 18:40
Sinistra Sinistra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 3
Sinistra is on a distinguished road
Standaard Re: Beroep in de 'alternatieve sector'

Dag Henk, bedankt voor je reactie.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil wel investeren in deze opleiding. (1000€ betalen en 's avonds na 't werk nog naar de les gaan, gedurende 4 jaar)
Maar! Ik wil dan ook zeker zijn dat ik met deze opleiding werkelijk iets kan gaan doen.
Het zou mijn derde opleiding zijn (mijn huidige opleiding loopt tot eind deze maand), dus ik ben een beetje bang dat ik weer de verkeerde keuze zou maken. Bijvoorbeeld, dat ik het niet volhoud naast mijn toekomstige dagbesteding, of dat ik er heel veel energie instop om dan vervolgens tot de conclusie te komen dat ik geen geld heb om 'n eigen zaak op te starten of dat er geen clienteel is dat interesse heeft voor wat ik te bieden heb. Dat houdt me wat tegen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 augustus 2009, 20:02
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beroep in de 'alternatieve sector'

Op dit forum zul je het antwoord niet vinden. Neem contact op mensen in deze sector en win zo informatie in. Succes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 augustus 2009, 20:33
Sinistra Sinistra is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 3
Sinistra is on a distinguished road
Standaard Re: Beroep in de 'alternatieve sector'

Bedankt voor de steun hm hm
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 augustus 2009, 21:58
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beroep in de 'alternatieve sector'

Er is geen garantie tot succes. Daarvoor zijn er teveel factoren in het leven waar je geen invloed op uit kunt oefenen. Maar je kunt het wel een heel stuk beinvloeden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 december 2009, 10:07
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beroep in de 'alternatieve sector'

Misschien is de opleiding gezondheidsconsulent bij schoonheidsschool.be of de opleiding massagoloog bij alternatieva.com, iets voor je.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe ben je tot de keuze gekomen voor een studie of beroep? Primago advies Opleiding kiezen en volgen 12 14 april 2010 21:53
Welk beroep past bij mij? NiKa44 Sollicitatiebrief en cv 1 13 augustus 2009 00:09
Ingenieur & Bedrijfsleider (Beroep, Opleiding & Profiel) Safa.Havo Opleiding kiezen en volgen 4 14 oktober 2007 21:54
Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken? Veertje Loopbaanvragen 9 28 augustus 2006 22:06
Op zoek naar een nieuwe werkomgeving of switchen van beroep Jimjhonson Loopbaanvragen 5 10 mei 2006 12:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon