Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 november 2009, 23:54
nnn nnn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2009
Berichten: 3
nnn is on a distinguished road
Standaard Toch weer studeren?

Hoi allemaal.

Ik zit de laatste tijd met een enorm dilemma. Ik ben nu 24 jaar oud en ben sinds twee jaar in het bezit van het HBO diploma Commerciële Economie. Daarna heb ik nog een jaar aan de Universiteit van Tilburg gestudeerd, echter heb ik mijn studie daar vorig jaar beëindigd omdat de inhoud me niet beviel. Ik ben nu sinds driekwart jaar werkzaam in een commerciële binnendienst functie sales.

Mijn probleem is dat dit werk me nu al verveeld. Wat het extra demotiverend maakt is dat het bedrijf ook geen doorgroeimogelijkheden heeft. Nu ben ik geregeld het internet aan het afspeuren naar interessante vacatures en merk helaas dat het merendeel hiervan (dat aansluit met mijn opleiding) me niet interessant lijkt. Het liefst zoek ik een junior functie in de Marketing, maar hier is op dit moment nauwelijks iets in te vinden.

Een andere discipline die me interesseert is bedrijfseconomie/accounting, maar dit zou betekenen dat ik nog een opleiding nodig zou hebben in deze richting om te kunnen werken. In het geval ik dit zou doen zou het voordeel zijn dat ik meer kansen op de arbeidsmarkt heb en vooral ook meer kans in de toekomst heb op een voor mij boeiende baan. Echter vind ik het idee om weer te gaan studeren ook een beetje eng, aangezien ik alweer 24 ben en daarmee niet meer de jongste. De meest ideale situatie zou een parttime baan zijn en een deeltijd studie, maar dit zou betekenen dat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik het diploma heb dat ik zou willen behalen.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Zijn er hier mensen op het forum die ook voor een soortgelijk dilemma hebben gestaan? Hoe heb je uiteindelijk voor je zelf de knoop doorgehakt.

Alvast bedankt voor jullie input,
Groeten Nick
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 november 2009, 02:22
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Toch weer studeren?

Neem een week vakantie rond maart/april en prober een week mee te lopen bij een accountantskantoor om te kijken of een AA/RA traject (1 dag studeren, 4 dagen werken) iets voor je is in de toekomst (instroom september 2010).

Als het je bevalt dan is het beslist een vak met toekomst.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 november 2009, 19:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Toch weer studeren?

Zelf ben ik met 24e dit studiejaar gestart met een HBO opleiding, hiervoor heb ik ruim 4 jaar gewerkt. Weliswaar ben ik een van de oudste, maar daar heb ik totaal geen last van.
Trouwens, ik doe dit voor mezelf! ;-)

Succes met je keuze.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Studeren of werken? Faye Loopbaanvragen 3 19 mei 2008 09:52
stop met werken en weer studeren Joyhee Opleiding kiezen en volgen 1 15 april 2007 21:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon