Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2014, 01:13
madeleine madeleine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 mei 2014
Berichten: 1
madeleine is on a distinguished road
Standaard Ben ik zo goed op weg?

Graag zou ik een opensollicitatie willen sturen in de gehandicaptensector.
Ik ben een tijdje aan het worstelen met mijn brief, ik wil namelijk opvallen maar wel op een juiste manier.
Hopelijk kunnen jullie mij tips geven zodat ik mijn brief kan optimaliseren.

XXX

XXX

Betreft: Open sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Werken met kinderen/jongeren met een beperking, dat moet je liggen! “ik” ben een jong volwassen, die gelooft in zichzelf maar die wel met beide benen op de grond staat. ‘’ik’’ creëer een veilige omgeving voor zowel jongeren als collega’s, “ik” accepteer jongeren zoals ze zijn en biedt ze een luisterend oor als daar om wordt gevraagd of juist als ze er niet om durven te vragen. “Ik” geef jongeren de ruimte, maar geef ook duidelijk de grenzen aan. “Ik” ben XXX, een eerlijke, assertieve en volhardende jonge vrouw van 26 jaar oud

Werken met kinderen/jongeren is iets waar mijn hart ligt. Dit is terug te zien in mijn bijgevoegde CV, zoals mijn werkervaring bij XXX en XXX waar ik momenteel werkzaam ben als onderwijsassistent binnen het speciale cluster, autisme. Ieder kind bevind zich op een ander ontwikkeling – sociaal emotioneel niveau waardoor ik op ieder kind anders inspeel op de behoeften die zij hebben.

Wat mijn vooropleiding betreft: Ik heb mijn SPW diploma niveau 4 behaald waarna ik met veel plezier de propedeuse van de opleiding SPH heb afgerond. Tijdens mijn studie heb ik mijzelf goed kunnen ontplooien en kunnen kijken waar mijn interesse en krachten liggen.

Ik ben zelfstandig en enthousiast, heb doorzettingsvermogen, laat me niet snel uit het veld slaan en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situaties om te gaan. Tijdens mijn (bij)banen, stage en vrijwilligerswerk heb ik geleerd om samen te werken in een team.

Ik zou in een persoonlijk gesprek met u graag deze sollicitatie nader toelichten en meer over uw organisatie en werkzaamheden te weten komen. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

XXX
Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2014, 13:04
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

Beste Madeleine,

Allereerst wil ik zeggen dat ik de brief heel overtuigend vind. Je beschrijft heel goed wie je bent, wat je wilt, en wat je passie is. Ik kwam echter wel een aantal vormfoutjes tegen.

Je gebruikt namelijk héél vaak het woord 'ik', met name in de eerste alinea. In een dergelijke mate kan dit overkomen alsof het geschreven is door een egocentrisch persoon.

Dit wil je natuurlijk voorkomen.

Daarom stel ik de eerste alinea voor:

"Werken met kinderen/jongeren met een beperking, dat moet je liggen! Ik ben een [jong volwassene]/iemand die gelooft in zichzelf maar die wel met beide benen op de grond staat. Ik creëer een veilige omgeving voor zowel jongeren als collega’s, accepteer jongeren zoals ze zijn en biedt ze een luisterend oor als daar om wordt gevraagd of juist als ze er niet om durven te vragen. Ik geef jongeren de ruimte, maar geef ook duidelijk de grenzen aan. Mijn naam is XXX, en ik ben een eerlijke, assertieve en volhardende jonge vrouw van 26 jaar oud"

Hier gebruik ik nog steeds vrij vaak het woordje 'ik', maar ze springen er minder uit.

Lees ook nog even alles door op spelfouten. Ik kwam er al een aantal tegen, en soms vergeet je hoofdletters.

Tot slot zou ik, zodra je weet naar welke organisatie je de brief stuurt, nog een alinea toevoegen waarin je uitlegt waarom je juist voor hen wilt werken.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan ik het maken om weg te gaan en te kiezen voor mezelf? Accountmanager Loopbaanvragen 7 12 maart 2012 15:12
Is dit een goed cv? Nog tips en opmerkingen ben op zoek naar een administratieve baan Angel-JB Sollicitatiebrief en cv 2 10 februari 2012 18:07
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Wil hbo International Business and Languages, maar ben niet goed in economie Madelon Opleiding kiezen en volgen 3 22 april 2009 14:55
Motivatie casemanager, ben ik op de goede weg?? poeleke20 Sollicitatiebrief en cv 1 13 september 2008 18:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon