Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 mei 2014, 18:39
R0164 R0164 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2014
Berichten: 1
R0164 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatiebrief beveiliging, commentaar is welkom

Ik heb al even rondgekeken op het forum en heb van verschillende brieven stukjes overgenomen en geimproviseerd, dit is het resultaat. Graag hoor ik van jullie verbeterpunten en/of dingen die ik weg m oet laten, bedankt!
----------------------------------
<bedrijfsnaam, adres, ontvanger, plaats en datum>

<plaats, datum (van verzending)>

Betreft: open sollicitatie

Geachte meneer/mevrouw,

Mijn naam is xxxxxxxxxx, ik ben 21 jaar oud en ik woon in Bergen op Zoom. Sinds oktober 2013 ben ik werkzaam bij xxxxxxxxxxxxx te Bergen op Zoom. Ik heb er een aantal maanden “snuffelstage” gelopen waarna ik in januari mijn opleiding kon beginnen te Vitalis College in Breda.

Eind deze zomer zie ik mijzelf mijn diploma Beveiliger niveau 2 halen, en graag zou ik dan ook aan het werk gaan als beveiliger.

Mijn werkzaamheden in verschillende aspecten van de beveiliging hebben mij een redelijke hoeveelheid ervaring gegeven in bijvoorbeeld het inschatten van potentiele risico-situaties, maar ook het handelen in kritieke situaties. Ik zie mezelf als een zeer stressbestendig persoon en weet mezelf altijd rustig te houden.

Wat ik u kan bieden is een eerlijke, loyale beveiliger die zich representatief weet te gedragen en altijd professioneel is.

Vanzelfsprekend ben ik graag bereid mijn motivatie nader toe te lichten in een gesprek. Over enkele dagen zal ik hiervoor ook contact met u opnemen.

Hoogachtend,
<naam>

Bijlage: currucilum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2014, 12:48
wilco1979 wilco1979 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2014
Berichten: 5
wilco1979 is on a distinguished road
Standaard

Nette brief, wel zou ik iets meer uitweiden over je eigenschappen en voorbeelden noemen uit de praktijk die je inmiddels hebt meegemaakt.

Je zou in je brief 2 a 3 voorbeelden van situaties kunnen noemen waaruit blijkt dat je goed gehandeld hebt en een situatie tot een goed einde heb gebracht. Werkgevers kunnen dan gelijk zien wat je gedaan hebt in een situatie en dit vergelijken met wat zij in iemand zoeken.

Ik gebruik dergelijke voorbeelden graag in zowel open sollicitaties als in sollicitaties op vacatures. Zodoende maak je net even wat meer indruk en laat je zien dat je situaties die je in je baan kunt verwachten al eens hebt meegemaakt en opgelost hebt.

Voor de rest zou ik er weinig aan veranderen want het ziet er wel goed uit.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 mei 2014, 12:49
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

Beste,

Allereerst even over open sollicitaties. Omdat je zonder vacature solliciteert heb je geen goed beeld van wat het bedrijf precies doet en wat voor persoon ze daarvoor nodig hebben. Het is dus moeilijk om een brief te schrijven die goed aansluit om wat ze vragen. om dat te compenseren moet je jezelf dusdanig voorstellen dat ze niet om je heen kunnen.

In dat kader:

De eerste zin is waar je de aandacht op je vestigt. Jij gebruikt hem echter voor wat algemene informatie, die ze ook zo in jouw CV zullen vinden. Probeer hier dus al iets te van te maken wat hen gelijk duidelijk maakt waarom ze jou aan moeten nemen.

Vervolgens mag je best wat ruimte gebruiken om uit te wijden. Dit is veruit het meest belangrijke onderdeel van jouw brief.

Vervolgens, op sommige plaatsen gebruik je woorden die wat kracht missen. Bijvoorbeeld "redelijke hoeveelheid ervaring". Hier mag je wel wat sterkere woorden voor gebruiken zoals 'degelijke' of 'goede'.

Dat versterkt jouw imago als iemand waar ze niet om heen kunnen.

Ik hoop dat je er iets mee kunt. Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 mei 2014, 15:40
Robbertb Robbertb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2014
Berichten: 7
Robbertb is on a distinguished road
Standaard

Bij het lezen van je brief mis ik vooral in de eerste zinnen net als mijn voorganger wat overtuigingskracht. Probeer niet teveel informatie dubbel te verschaffen maar leg juist die nadruk erop zodat ze niet om je heen kunnen.


Vanzelfsprekend ben ik graag bereid mijn motivatie nader toe te lichten in een gesprek.

Dat zinnetje zal mij als bedrijf niet echt pakken! Je wilt juist dat ze je uitnodigen om het toe te lichtte en niet dat ze denken van als het moet kom ik wel wat motivatie toe lichtten.

Over enkele dagen zal ik hiervoor ook contact met u opnemen.

Zal ik weglaten, gewoon na een aantal dagen weer bellen. Dit hoeft niet in de brief te worden opgenomen.

Ik hoop dat je er wat mee kan

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beveiliger

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV en Open Sollicitatiebrief Internet Marketeer - Graag controle en commentaar Marie193 Sollicitatiebrief en cv 8 18 juni 2011 16:39
Sollicitatiebrief functie teamleider in een gemeente. commentaar meer dan welkom. dyan Sollicitatiebrief en cv 2 11 juni 2010 22:28
Open Sollicitatiebrief Stage Kapsalon. Graag Commentaar. Dnewby Sollicitatiebrief en cv 0 18 februari 2010 11:11
Open sollicitatiebrief, commentaar graag! herman11 Sollicitatiebrief en cv 2 9 juni 2008 11:49
Sollicitatiebrief voor (jr.) Benefits Consultant, alle commentaar is welkom Cuchulainn Sollicitatiebrief en cv 0 7 september 2006 13:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon