Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 14 juni 2006, 23:33
Siebrich Siebrich is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2006
Berichten: 17
Siebrich is on a distinguished road
Standaard Reis

Maandag 12 juni 2006
Zittend op de stoep voor het huis neem ik de beslissing: vandaag ga ik mijn vertrek voorbereiden.
Ik vertel een vriendin hoe graag ik zou willen dat iemand mij begeleidt op de reis, zoals dat gebeurde bij een andere vriendin en bij mijn partner.
Iemand die de losse stukjes van ervaringen, verwachtingen en dromen aan elkaar kan leggen tot een reisdoel. Maar bij mij is dat niet reëel. Ik start op basis van oude routes en zonder hulp. Toch neem ik die beslissing. En ik neem me voor om niet terug te komen bij het oude huis, maar een nieuw huis te vinden, dat past bij wie ik ben geworden. Een nieuw huis waarin ik tot mijn recht kom. Een huis met energie dat tegemoetkomt aan de verandering in mezelf, waardoor het oude eentonig en leeg is geworden.
’s Middags kijk ik op internet en maak een afspraak met het CWI voor een oriënterend gesprek.
Lukraak zoek ik verder en ik kom op een site met een prijsvraag.
Op basis van het verwoorden of anderszins vormgeven van hun motivatie zal voor drie mensen een reisbegeleider worden betaald! Ik geloof mijn ogen niet. En de inzenddatum is nog niet verlopen. Ik neem me voor om alles op alles te zetten. En ik neem me ook voor om me niet van mijn reisdoel af te laten houden. In de afgelopen jaren heb ik geleerd om vasthoudend te zijn zolang dat zinvol is.

Dinsdag 13 juni 2006
Ik ga mijn huis binnen en pak mijn rugzak.
Wat laat ik achter op de plek waar ik me niet meer thuis voel? En wat nog belangrijker is: wat neem ik mee in de rugzak? Ik heb voor mezelf die balans al opgemaakt. Maar onderweg zal ik pas merken of ik nog meer moet veranderen, misschien zelfs mijn reisdoel moet wijzigen. Die reisleider zou meer dan welkom zijn.
Waarom ga ik? Wat er is geweest, is me van dienst geweest en heeft me soms moeite gekost. Maar ik schrijf het niet af: al deze dingen hebben me gebracht tot waar ik nu ben. Ik heb geleerd en ben veranderd. En ik weet dat het blijven openstaan voor veranderingen en het bewust aandacht geven aan wat ik wil, me uiteindelijk zal brengen waar ik wil. Ook dit heb ik in de afgelopen jaren geleerd.
Eenmaal thuis begin ik te schrijven om mijn motivatie een vorm te geven.

Woensdag 14 juni 2006
Mijn rugzak is gepakt. Tevreden kijk ik naar wat ik meeneem en wat ik achterlaat.
Het is goed zo.
Ik trek de deur achter me dicht en klik op ‘Nieuw Onderwerp Versturen’…..

Siebrich Samplonius

Laatst gewijzigd door Siebrich; 14 juni 2006 om 23:41 Reden: oorspronkelijk lettertype werd niet goed overgenomen
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon