Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 juni 2007, 19:47
yannick321 yannick321 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 1
yannick321 is on a distinguished road
Standaard Eerste cv voor werkzoekende te Londen! heel graag feedback aub

Hallo,

Ik ben een laatstejaars student Agro- en Biotechnologie. Ik ben van plan werk te zoeken in Londen en heb met die bedoeling een cv gemaakt. Ze is nog niet voor een specifieke job. Ik heb er een lijst met gekregen vakken aan toegevoegd omdat het toch een onbekend richting is in Engeland.

Alvast bedankt voor alle commentaar.

Groetjes
Yannick.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CurriculumVitae engels 2.doc‎ (89,5 KB, 184x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 oktober 2007, 14:49
karina karina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2007
Berichten: 9
karina is on a distinguished road
Standaard Re: Eerste cv voor werkzoekende te Londen! heel graag feedback aub

hoi, je cv ziet er goed uit. Ik zal een paar kleine veranderingen aanbrengen: Achter Furthermore komt een komma en daarna een kleine I. Na het einde van de opsomming bij Work Experience komt elke keer een punt! succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 oktober 2007, 01:04
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Eerste cv voor werkzoekende te Londen! heel graag feedback aub

Hallo Yannick,

Hieronder nog enkele puntjes die je eventueel kan veranderen:

- Als je de eerste keer "primary address" gebruikt, zou ik de tweede keer "secondary address" gebruiken i.p.v. "second address", kwestie van wat consequent te blijven in je manier van formuleren.

- Oostende is in het Engels Ostend

- Wat bedoel je met het woordje "builder" in de zin "I see moving to a metropolitan city as London as life experience builder"? Als je met deze zin bedoelt dat je het als een unieke ervaring ziet om naar Londen te verhuizen, dan zou ik de zin bijvoorbeeld als volgt formuleren: "I think moving to a metropolitan city as London is a unique experience."

- Je gebruikt meestal bijvoeglijke naamwoorden om je kwaliteiten op te sommen; daarom zou ik in plaats van "integrity" opteren voor "honest" of iets dergelijks, omdat dat ene zelfstandige naamwoord wat misstaat in het rijtje. Wat bedoel je trouwens met "organizing"?

- Waarom schrijf je bij het derde bolletje onder work experience species’ met een weglatingsteken? Als je gewoon een meervoud wilt gebruiken dan is het species zonder meer; de vorm die jij gebruikt zou de bezittelijke vorm zijn, maar dat zie ik in deze zin niet zo goed zitten... Tenzij ik het fout begrijp natuurlijk, ben geen expert op het gebied van biotechnologie en dergelijke

- a year long group project --> year-long (streepje tussen)

- "As (a) secretary (komma) managing correspondence was my responsibility"

- "determine the percentage (...) and to compare it"
--> beter: to determine + to compare, ofwel determine + compare (dus ofwel allebei met "to", ofwel allebei zonder)

- secundary school --> secondary school (opgelet: 2 keer bij opleiding)

- Verder zou ik eerst je opleiding vermelden, en daarna je werkervaring. Meestal wordt aangeraden om een cv niet langer te maken dan 2 bladzijden, dus misschien kan je eens kijken of je nergens wat kan schrappen? Langs de andere kant komt dit natuurlijk ook doordat je al je vakken opsomt, wat inderdaad wel handig kan zijn aangezien de opleiding in Engeland waarschijnlijk niet bekend is, dus misschien stoort die langere cv in jouw geval minder

Hopelijk heb je er wat aan. Heel veel succes bij het vinden van een leuke baan!

Groetjes,
Lieselot
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Administrateur. heel erg graag commentaar sweety Sollicitatiebrief en cv 4 12 juni 2007 23:00
Open sollicitatie onderwijzer: heel graag commentaar leraar Sollicitatiebrief en cv 8 12 juni 2007 18:18
sollicitatiebrief pedagogische medewerker HBO, heel graag feedback! Ann1983 Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2007 20:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon