Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2010, 12:36
Lief meisje Lief meisje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 2
Lief meisje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Leidster BSO

Hallo,

Ik ben op dit moment druk op zoek naar werk, maar vind het erg lastig om een brief te schrijven. Nu heb ik een geschreven en wil ik van jullie graag weten of hij goed is en als er nog dingen verbeterd moeten worden, dan hoor ik dat ook graag.




Betreft: Sollicitatie voor Leidster BSO (oproep)

Geachte mevrouw ........,


Via de site van werk.nl kwam ik vacature tegen voor leidster in de kinderopvang. Na alles gelezen te hebben, vond ik dit wel een mooie manier om meer ervaring op te gaan doen in de kinderopvang.

Na het behalen van mijn diploma in 2008 ben ik gaan kijken naar een opleiding die aansloot bij mijn diploma. Doordat ik die niet kon vinden, ben ik ergens anders aan het werk te gekomen. Tijdens dit werk miste ik het contact met kinderen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar werk in deze richting.

Waarom is dit voor mij de plek om hier te gaan werken? Binnen deze stichting zijn verschillende plekken waar kinderopvang wordt georganiseerd. Je komt tijdens het invallen op verschillende plekken. Daardoor zie je veel nieuwe dingen en de goede dingen wil ik daar gaan uithalen.

Tijdens mijn stages is gebleken dat mijn voorkeur uit gaat naar de doelgroep 4 – 12 jaar. Ik werk graag met deze doelgroep omdat je soms net iets meer met ze kunt doen dan het jongere kind. Maar vind het ook geen probleem om met de doelgroep 0 – 4 te werken.
Wat ik nog over mezelf kan vertellen is dat ik enthousiast naar kinderen toe ben, creatief graag bezig ben, dingen organiseren en opzetten, geduldig en ik vind het prettig om samen te werken met collega’s.

Ik vind het geen probleem om te reizen. Voor het reizen heb ik een eigen auto tot mijn beschikking.

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding zal zijn voor een gesprek, waarin ik de informatie nader kan toelichten. Voor mijn c.v., zie pagina 2.

Ik vertrouw erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.


Met vriendelijke groeten,



................




Alvast bedankt voor het helpen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 februari 2010, 12:36
eefke eefke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 8
eefke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Leidster BSO

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lief meisje Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben op dit moment druk op zoek naar werk, maar vind het erg lastig om een brief te schrijven. Nu heb ik een geschreven en wil ik van jullie graag weten of hij goed is en als er nog dingen verbeterd moeten worden, dan hoor ik dat ook graag.




Betreft: Sollicitatie voor Leidster BSO (oproep)

Geachte mevrouw ........,


Via de site van werk.nl kwam ik vacature tegen voor leidster in de kinderopvang. Na alles gelezen te hebben, vond ik dit wel een mooie manier om meer ervaring op te gaan doen in de kinderopvang.

Oeh! zo staat het alsof je het eigenlijk gebruikt om ervaring op te doen, niet zozeer omdat je geinteresseerrd bent in de baan of de organisatie. Probeer pakkend te openen, wat trekt je aan in dit werk (de kinderen waarschijnlijk) welke eigenschappen bezit jij om hier een succes van te maken?

Na het behalen van mijn diploma in 2008 ben ik gaan kijken naar een opleiding die aansloot bij mijn diploma. Doordat ik die niet kon vinden, ben ik ergens anders aan het werk te gekomen. Tijdens dit werk miste ik het contact met kinderen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar werk in deze richting. 'te' moet weg. Ik zou deze alinea korter maken, zoiets als tijdens werk in andere sectoren miste ik het contact met kinderen. In de functie als leidster van de BSO kan ik....
Waarom is dit voor mij de plek om hier te gaan werken? Binnen deze stichting zijn verschillende plekken waar kinderopvang wordt georganiseerd. Je komt tijdens het invallen op verschillende plekken. Daardoor zie je veel nieuwe dingen en de goede dingen wil ik daar gaan uithalen. Ik zou geen vraag stellen, maar in de tekst laten merken dat dit de achterliggende gedachte is. Gebruik geen 'je' in een sollicitatiebrief, betrekt het op jezelf

Tijdens mijn stages is gebleken dat mijn voorkeur uit gaat naar de doelgroep 4 – 12 jaar, omdat ik soms net iets meer met ze kunt doen dan het jongere kind. Maar vind het ook geen probleem om met de doelgroep 0 – 4 te werken. Dit ontkracht hetgeen wat je hiervoor zegt
Ik ben enthousiast naar kinderen toe ben, creatief graag bezig ben, dingen organiseren en opzetten, geduldig en ik vind het prettig om samen te werken met collega’s. Heb je dat tijdens eerder werk/ stages bewezen? Voorbeelden geven! (zie STAR methode op deze website

Ik vind het geen probleem om te reizen. Voor het reizen heb ik een eigen auto tot mijn beschikking. Is dit zeer van belang in deze sollicitaitebrief? moet je bijvoorbeeld ver reizen of de kinderen ophalen met de auto? Dan erin, anders eruit

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding zal zijn voor een gesprek, waarin ik de informatie nader kan toelichten. Voor mijn c.v., zie bijlage

Ik vertrouw erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzieneigenlijk niet, want je wilt nog een gesprek. Ik zou deze zin weglaten.


Met vriendelijke groeten,



................




Alvast bedankt voor het helpen.
Zou jij ook naar mijn brief willen kijken? Dank je!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2010, 13:48
Lief meisje Lief meisje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 2
Lief meisje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Leidster BSO

Dank je wel voor de paar foutjes die er nog inzitten. Ik ga hem zo even aanpassen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2010, 01:07
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Leidster BSO

Citaat:
Via de site van werk.nl kwam ik vacature tegen voor leidster in de kinderopvang. Na alles gelezen te hebben, vond ik dit wel een mooie manier om meer ervaring op te gaan doen in de kinderopvang.
Ik vind dit persoonlijk niet erg enthausiast. Het klinkt naar een beetje als : een mooie manier om meer ervaring op te doen, maar als ik wat beters tegen kom ben ik morgen weer weg!

groetjes Heleen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solicitatiebrief stage! Help? CKX Sollicitatiebrief en cv 1 5 mei 2009 11:47
Graag commentaar op Solicitatiebrief. Fred Sollicitatiebrief en cv 13 1 november 2008 16:19
Solicitatiebrief dierenartsassistente / paraveterinaire cobber Sollicitatiebrief en cv 5 9 april 2008 15:29
Mijn solicitatiebrief meldkamer. Rechtsomkeer Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2008 00:13
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker BSO suleika21 Sollicitatiebrief en cv 2 6 februari 2008 08:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon