Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 september 2019, 07:40
desollicitant desollicitant is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 september 2017
Berichten: 12
desollicitant is on a distinguished road
Standaard vakantiedagen aanvragen

Hallo,

Ik ben binnen mijn bedrijf een tijd terug van afdeling veranderd. Een van de eerste dingen die ik merkte, was dat er nogal negatief over de planning werd gepraat. Communicatie is slecht en vaak hoorde mensen late minute (dwz een week tot een paar dagen van tevoren) of hun vakantie werd goedgekeurd. Bij de planning van mijn eerdere afdeling was dit nooit een probleem en heb ik als erg fijn ervaren.

Nu wil ik over iets meer dan een maand graag op vakantie en heb al geinformeerd dat ik dit van plan ben aan de planning, omdat mijn intentie is om dit in goed overleg te doen. Hierbij heb ik nog geen definitieve data doorgegeven. Ik ben alleen bang dat het vrij lang duurt (of helemaal niet, totdat ik er zelf achteraan moet gaan) totdat ik een reactie krijg, met name omdat het de werkgever uitkomt pas last minute te zien wie er beschikbaar is.

Na wat informatie te hebben opgezocht, kwam ik erachter dat je officieel een vakantieaanvraag kan indienen bij je werkgever en dat ze dan binnen 2 weken officieel moeten reageren. Doen zij dit niet, dan is de aanvraag sowieso goedgekeurd. Ook moeten zij de tickets die je hebt geboekt na je aanvraag vergoeden als zij je vakantieaanvraag toch weigeren. Nu is mijn vraag: geldt dit ook binnen deze 2 weken? Kan ik dus mijn aanvraag doen, gelijk tickets boeken en er zeker van zijn dat mijn werkgever mijn tickets moet vergoeden als mijn aanvraag toch niet wordt goedgekeurd?

Anderzijds: Hoe krijg ik hier zo snel mogelijk duidelijkheid over mijn vakantie zonder dat ik aanstuur op een conflict?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 september 2019, 09:35
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Je beschrijft een dilemma tussen het bewaren van de lieve vrede en het staan voor jouw rechten. Het is lastig, want de waarheid ligt ergens in het midden. Waar in het midden, zou een buitenstaander je niet kunnen zeggen, volgens mij.

Is het een idee om even bij de planning naar binnen te lopen en het ze vriendelijk te vragen. Zeker als jij de mogelijkheid hebt om een weekje te schuiven, om met ze mee te denken, dan kun je het op een akkoordje gooien met hen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 mei 2020, 17:32
juridischplatform juridischplatform is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2020
Berichten: 8
juridischplatform is on a distinguished road
Standaard Goedkeuring van aangevraagde vakantiedagen

Je werkgever is verplicht om je ieder jaar in de gelegenheid te stellen om het wettelijk minimumaantal vakantiedagen op te nemen. Je vakantieverzoek moet je schriftelijk indienen. Daarna heeft je werkgever inderdaad twee weken de tijd om daar bezwaar tegen te maken. Hoor je niks binnen twee weken? Dan is je vakantie-aanvraag akkoord.

Blijft de vraag hoe het zit in jouw situatie ten aanzien van het vergoeden van geboekte vliegtickets. Ik kan me niet voorstellen dat er een kantonrechter is die je werkgever verplicht om in dit geval de kosten voor je vliegtickets te vergoeden. Het wordt anders als je meerdere malen schriftelijk duidelijk hebt gemaakt dat je verlangt dat je vakantiedagen goedgekeurd worden en dat je de kosten van die tickets op je werkgever verhaalt indien dat niet gebeurt. Bovendien moet je dan kunnen bewijzen dat je de tickets pas na de reactietermijn van de vakantie-aanvraag geboekt hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vakantiedagen en overuren verplicht opnemen bij ontslag? Stefan1984 Salaris 2 9 december 2013 15:47
Vakantiedagen laten uitbetalen? Marieke J Salaris 1 6 januari 2012 20:34
Vakantiedagen door chef zonder overleg ingezet Eliza Je rechten en plichten als werknemer 10 9 december 2011 17:25
WW aanvragen voor een maandje? Meisje uit Utrecht Je rechten en plichten als werknemer 2 19 oktober 2008 15:04
Vakantiedagen opnemen bij ontslag? Rivall Je rechten en plichten als werknemer 6 6 mei 2008 22:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon