Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2007, 01:55
Geert72 Geert72 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 3
Geert72 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief ICT medewerker - 1e alinea overdreven?

Hoi allemaal,

Ik vraag mij af of de 1e alinea wellicht een tikkeltje overdreven is, of dat dit juist tot doorlezen stimuleert. Verder twijfel ik of ik de voorbeelden wel moet gebruiken.
Verdere tips zijn natuurlijk welkom, schiet maar raak....



Betreft: vacature IT medewerker/Web programmeur

Geachte mevrouw ***,

Bij het lezen van de vacature IT medewerker/Web programmeur begon mijn hart ineens sneller te kloppen. De exacte reden hiervoor zal u straks duidelijk worden.

Eerst zal ik mijzelf kort voorstellen. Sinds 1998 ben ik werkzaam als IT medewerker bij de *** in ***. Ik ben verantwoordelijk voor het operationeel systeembeheer, waaronder de installatie en het beheer van de diverse informatie –en communicatiesystemen. Daarnaast is één van mijn hoofdtaken de ontwikkeling, exploitatie en het beheer van ons Intranet.

Dankzij mijn analytisch denkvermogen, klantfocus en resultaatgerichtheid heb ik bewezen dat ik zowel zelfstandig als in teamverband uitstekende prestaties neer kan zetten. Mijn bijdrage in diverse projecten heeft namelijk geleid tot de ontwikkeling en invoering van enkele registratiesystemen, waarmee grote efficiency is behaald in de administratieve en verkoopprocessen.

In de door mij ontwikkelde verlofregistratie bijvoorbeeld, zijn inmiddels enkele duizenden verlofaanvragen geautomatiseerd verwerkt, terwijl hier voorheen vele mensenhanden aan te pas kwamen. Verder heb ik geprobeerd orde te scheppen in de informatievoorziening binnen de organisatie door de ontwikkeling van een webapplicatie waarin de overlegstructuren, actie –en besluitenlijsten en publicaties geïntegreerd zijn. Ik verwijs u graag naar de bijgaande curriculum vitae voor een gedetailleerd overzicht van mijn werkzaamheden bij de ***.

Helaas is door *** besloten diverse taken te centraliseren, waardoor ik mij genoodzaakt voel om mijn blikveld te verruimen. Bij het lezen van deze vacature kreeg ik direct een goed gevoel, waardoor ik mij gedwongen voelde om in de pen te kruipen en te reageren.

Wat mij namelijk zeer aanspreekt in uw organisatie is uw betrokkenheid bij de *** samenleving, waarin ik mij sinds 1990 zeer thuisvoel, en de dynamiek van een mediabedrijf. Daarbij sluit het niveau van de functie, mijns inziens, prima aan bij mijn eigen capaciteiten, kennis en ervaring. Mijn collega’s waarderen mij vooral om mijn collegialiteit, inzet en betrokkenheid. Ik wil dan ook het plezier dat ik beleef in mijn huidige functie graag bij u voortzetten.

Graag zou ik de gelegenheid krijgen om met u van gedachten te wisselen over deze sollicitatie en hetgeen wij voor elkaar kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2007, 22:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Unhappy Re: Sollicitatiebrief ICT medewerker - 1e alinea overdreven?

Door zoveel mensen gelezen, maar helaas nog geen feedback...

Jammer.

groet, Geert
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 14:26
jolein jolein is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2007
Berichten: 9
jolein is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief ICT medewerker - 1e alinea overdreven?

hoi geert,
misschien reageren mensen niet op je oproep omdat je zelf nog niet/nauwelijks op andermans berichten hebt gereageerd?
wat betreft je openingszin: ik vind em zeer gedurfd! weet niet of ik dat zelf aan zou durven.. (misschien kan je een soortegelijke zin bedenken die niet zo'n romantische lading heeft?) maar als je hem toch laat staan (kan me wel voorstellen dat je meteen de aandacht te pakken hebt) zou ik er ook meteen op doorgaan! en dus niet eerst jezelf gaan voorstellen maar meteen vertellen waaróm je hart sneller ging kloppen..
succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2007, 21:51
Geert72 Geert72 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 3
Geert72 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief ICT medewerker - 1e alinea overdreven?

Hoi Jolein,

Bedankt voor je reactie. Waarschijnlijk heb je gelijk en zou het inderdaad "netter" zijn als ik zelf ook eerst andere brieven ga beoordelen. Echter heb ik pas afgelopen weekend besloten dat ik daadwerkelijk één of twee brieven de deur uit ga doen. Als ik een langere periode aan het solliciteren zou zijn, dan zal ik mij (denk ik) ook wel meer in de discussie mengen.

Voor wat betreft jouw opmerking over de 1e alinea: op het moment dat ik het besluit genomen had om een brief te schrijven en dat het wel iets voor mij is, kreeg ik dus die kriebels. Tja, dat krijg je, denk ik, als je bijna 10 jaar bij dezelfde werkgever zit.

Ik neem je commentaar in ieder geval ter harte.

groet, Geert
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10
Sollicitatiebrief administratief medewerker bij centrum voor kunsten sennadion Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2007 23:41
Sollicitatiebrief administratief medewerker Martine Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 23:44
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon