Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 augustus 2011, 13:40
Russel Russel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 7
Russel is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie, breed inzetbaar

Beste mensen,

Ik ben net afgestudeerd en heb tot nu toe geen geluk met sollicitaties. Vandaar dat ik graag mijn sollicitatiebrief op dit forum plaats, zodat jullie er even naar kunnen kijken.

Geachte mevrouw ***, (moet de voorletter van de persoon erbij? Voorbeeld: Mevrouw P. Puk of Mevrouw Puk?)

Graag zou ik met deze open sollicitatie in aanmerking willen komen voor een functie bij ***. Ik ben in juli 2011 als één van de eerste studenten afgestudeerd aan de opleiding HBO Toegepaste Psychologie. Na het bekijken van de website van ***, ben ik van mening dat ik als Toegepast Psycholoog precies in jullie organisatie pas. Ik vertel u graag waarom.

Gedurende de afgelopen vier jaar ben ik breed en praktisch opgeleid. Ik ben namelijk opgeleid tot adviseur, assessor, coach, onderzoeker, trainer en voorlichter. Ik kan bijvoorbeeld trainingen ontwikkelen aan de hand van trainingsbehoeften en theoretische achtergronden. Daarnaast kan ik trainingen uitvoeren, monitoren en evalueren. Hetzelfde kan ik doen voor coachingstrajecten en voorlichtingen. Hiernaast heb ik veel ervaring met het doen van onderzoek. Zo heb ik een half jaar stage gelopen op ***, waarbij ik onder andere een tevredenheidonderzoek onder het personeel en een onderzoek naar de leerlingbegeleiding heb uitgevoerd. Tijdens deze stage heb ik intensief samengewerkt met collega’s. Naast samenwerken, kan ik ook prima zelfstandig werken. Ik heb namelijk gedurende een half jaar individueel gewerkt aan mijn afstudeeronderzoek naar de relatie tussen voedselonzekerheid en probleemgedrag in de klas. Tot slot heb ik ervaring met het afnemen van psychologische tests. Ik heb namelijk als *** gewerkt bij ***.

Zoals u kunt lezen, beschik ik over een aantal vaardigheden waardoor ik breed inzetbaar ben. Naast deze praktische vaardigheden, kunt u mij beschrijven als leergierig, enthousiast, doelgericht, flexibel en oprecht. Ik denk dat ik vanwege mijn capaciteiten en persoonlijkheidseigenschappen zeer goed binnen *** pas. Vooral de mogelijkheid om mezelf verder te ontwikkelen spreekt mij erg aan.

Mocht u mogelijkheden zien voor mij binnen ***, dan hoor ik dat graag.


Met vriendelijke groet,

***

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 augustus 2011, 11:41
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Russel Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik ben net afgestudeerd en heb tot nu toe geen geluk met sollicitaties. Vandaar dat ik graag mijn sollicitatiebrief op dit forum plaats, zodat jullie er even naar kunnen kijken.

Geachte mevrouw Puk,

Graag zou ik met deze open sollicitatie in aanmerking willen komen voor een functie bij ***. Ik ben in juli 2011 als één van de eerste studenten afgestudeerd aan de opleiding HBO Toegepaste Psychologie. Na het bekijken van de website van ***, ben ik van mening dat ik als Toegepast Psycholoog precies in jullie organisatie pas. Ik vertel u graag waarom.

Gedurende de afgelopen vier jaar ben ik breed en praktisch opgeleid. Ik ben namelijk opgeleid tot adviseur, assessor, coach, onderzoeker, trainer en voorlichter. Ik kan bijvoorbeeld trainingen ontwikkelen aan de hand van trainingsbehoeften en theoretische achtergronden. Daarnaast kan ik trainingen uitvoeren, monitoren en evalueren. Hetzelfde kan ik doen voor coachingstrajecten en voorlichtingen. Hiernaast heb ik veel ervaring met het doen van onderzoek. Zo heb ik een half jaar stage gelopen bij***, waarbij ik onder andere een tevredenheidonderzoek onder het personeel en een onderzoek naar de leerlingbegeleiding heb uitgevoerd. Tijdens deze stage heb ik intensief samengewerkt met collega’s. << Is dat veel ervaring met onderzoek? Naast samenwerken, kan ik ook prima zelfstandig werken. Ik heb namelijk gedurende een half jaar individueel gewerkt aan mijn afstudeeronderzoek naar de relatie tussen voedselonzekerheid en probleemgedrag in de klas. Tot slot heb ik ervaring met het afnemen van psychologische tests. Ik heb namelijk als *** gewerkt bij ***.
Dat je daar gewerkt hebt zegt nog niks over ervaring
Zoals u kunt lezen, beschik ik over een aantal vaardigheden waardoor ik breed inzetbaar ben. Naast deze praktische vaardigheden, kunt u mij beschrijven als leergierig, enthousiast, doelgericht, flexibel en oprecht. Ik denk dat ik vanwege mijn capaciteiten en eigenschappen zeer goed binnen *** pas. Vooral de mogelijkheid om mezelf verder te ontwikkelen spreekt mij erg aan.

Mocht u mogelijkheden zien voor mij binnen ***, dan hoor ik dat graag.


Met vriendelijke groet,

***

Bijlage: curriculum vitae

Zoals je ziet staat er heel veel IK in je brief, dat leest niet prettig, probeer dit anders te omschrijven.
Je geeft een opsomming wat jij gedaan hebt tijdens je opleiding/stage
(c.v.?), maar niet echt wát jij dit bedrijf concreet te bieden hebt. Ook wáárom je bij dit bedrijf wilt werken is voor mij niet duidelijk.
Op wat voor functie schrijf je eigenlijk?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 augustus 2011, 12:59
Russel Russel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 7
Russel is on a distinguished road
Standaard

Beste Danjel,

Bedankt voor je reactie. Ik zal even kijken hoe ik de zinnen anders kan formuleren. Het is een open sollicitatie. Het bedrijf biedt een aantal diensten aan, namelijk trainingen, onderzoeken, het afnemen van tests e.d. Precies hetgeen waarvoor ik ben opgeleid. Het is niet een specifieke functie waarop ik solliciteer, omdat ik eigenlijk inzetbaar ben voor al hun diensten. Ik wil dus in de brief laten weten wat ik allemaal kan en waar ik ervaring mee heb. Het 'waarom' van waarom ik precies bij een organisatie wil werken, vind ik altijd erg moeilijk om te omschrijven.

In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik ga de brief aanpassen en dan plaats ik hem weer op het forum!.

Gr. Russel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 augustus 2011, 15:57
Russel Russel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 7
Russel is on a distinguished road
Standaard

Hierbij mijn verbeterde sollicitatiebrief. Ik heb geprobeerd mezelf wat meer aan te bieden, in plaats van te vertellen wat 'ik' allemaal kan. Ook heb ik wat meer ingespeeld op waarom ik bij die organisatie wil werken.

Geachte mevrouw ***,

Graag zou ik met deze open sollicitatie in aanmerking willen komen voor een functie bij OnderwijsAdvies. In juli 2011 ben ik als één van de eerste studenten afgestudeerd aan de opleiding HBO Toegepaste Psychologie. Na het bekijken van de website van ***, ben ik van mening dat ik als Toegepast Psycholoog precies in jullie organisatie pas. Ik vertel u graag waarom.

Gedurende de afgelopen vier jaar ben ik breed en praktisch opgeleid. Ik ben namelijk opgeleid tot adviseur, assessor, coach, onderzoeker, trainer en voorlichter. U kunt mij bijvoorbeeld inzetten om zowel trainingen als coachingstrajecten of voorlichtingen te ontwikkelen, uit te voeren, te monitoren en te evalueren. Ook kunt u mij inzetten om onderzoeken uit te voeren. Gedurende mijn opleiding heb ik veel onderzoeken uit mogen voeren. Tijdens mijn stage op het ***, heb ik onder andere een tevredenheidonderzoek onder het personeel en een onderzoek naar de leerlingbegeleiding uitgevoerd. Tijdens deze stage heb ik intensief samengewerkt met collega’s, wat ik erg prettig vond. Naast samenwerken, kan ik ook prima zelfstandig werken. Ik heb namelijk gedurende een half jaar individueel gewerkt aan mijn afstudeeronderzoek naar de relatie tussen voedselonzekerheid en probleemgedrag in de klas. Tot slot heb ik ervaring met het afnemen van psychologische tests. Ik heb namelijk als testleider gewerkt bij ***, waar ik een intelligentietest heb afgenomen bij verschillende doelgroepen.

Zoals u kunt lezen, beschik ik over verschillende vaardigheden waardoor ik breed inzetbaar ben. Naast deze praktische vaardigheden, kunt u mij beschrijven als leergierig, enthousiast, doelgericht, flexibel en oprecht. *** lijkt mij een zeer prettige organisatie om bij te werken. Anderen ondersteunen om het maximale uit henzelf te halen, is iets waar ik veel voldoening uit kan halen. Vooral de mogelijkheid om mezelf verder te ontwikkelen binnen de organisatie, spreekt mij erg aan. Ik denk dat ik vanwege mijn capaciteiten en persoonlijkheidseigenschappen zeer goed binnen *** pas.

Mocht u mogelijkheden zien voor mij binnen *** of nog vragen hebben naar aanleiding van deze brief, dan hoor ik dat graag.


Met vriendelijke groet,

***


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 augustus 2011, 11:46
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Het leest iets beter, maar het is het nog net niet.
Nog steeds vind ik het een opsomming op dat wat er in je c.v.staat. Je kunt ook verwijzen naar je c.v. (zoals u in mijn c.v. kunt lezen......)
Ik kan er niet mijn vinger op leggen en aangeven wat het is. Misschien kan iemand anders zijn/haar blik erop werpen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 augustus 2011, 13:05
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Ik heb een kleine poging gedaan om de brief aan te passen. Kijk maar of je er iets mee kunt.

Citaat:
Geachte mevrouw ***,

Graag zou ik met deze open sollicitatie in aanmerking willen komen voor een functie bij OnderwijsAdvies. In juli 2011 ben ik afgestudeerd aan de opleiding HBO Toegepaste Psychologie. Na het bekijken van de website van ***, ben ik van mening dat ik als Toegepast Psycholoog precies in uw organisatie pas. Ik vertel u graag waarom.

De afgelopen vier jaar ben ik breed en praktisch opgeleid tot adviseur, assessor, coach, onderzoeker, trainer en voorlichter. Binnen uw organisatie kunt u mij bijvoorbeeld inzetten om zowel trainingen als coachingstrajecten of voorlichtingen te ontwikkelen, uit te voeren, te monitoren en te evalueren. Gedurende mijn opleiding heb ik veel onderzoeken uit mogen voeren. Tijdens mijn stage op het ***, heb ik onder andere een tevredenheidonderzoek onder het personeel en een onderzoek naar de leerlingbegeleiding uitgevoerd. Daarnaast heb ik ervaring met het afnemen van psychologische tests, ik heb als testleider gewerkt bij ***, waar ik een intelligentietest heb afgenomen bij verschillende doelgroepen.

Zoals u kunt lezen, beschik ik over verschillende vaardigheden waardoor ik breed inzetbaar ben. Naast deze praktische vaardigheden, kunt u mij beschrijven als leergierig, enthousiast, doelgericht, flexibel en oprecht. *** lijkt mij een zeer prettige organisatie om bij te werken. << Lijkt mij…..klinkt zo gewoontjes en waarom lijkt jou dat?. Anderen ondersteunen om het maximale uit henzelf te halen, is iets waar ik veel voldoening uit kan halen. Vooral de mogelijkheid om mezelf verder te ontwikkelen binnen de organisatie, spreekt mij erg aan. << Is die mogelijkheid er dan? Ik denk dat ik vanwege mijn capaciteiten en persoonlijkheidseigenschappen zeer goed binnen *** pas.

Mocht u mogelijkheden zien voor mij binnen *** of nog vragen hebben naar aanleiding van deze brief, dan hoor ik dat graag.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 augustus 2011, 16:00
Russel Russel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 7
Russel is on a distinguished road
Standaard

Oh, wat super dat je hier de tijd voor genomen heb. Ik zie dat je mijn stukje over samenwerking hebt weggelaten. Samenwerking wordt wel belangrijk gevonden door de organisatie. Zou ik dat eventueel onder bij de beschrijving van mijn persoonlijke kenmerken kunnen vermelden? Goed,hieronder weer mijn verbeterde versie. Wat ik in kleur heb, heb ik aangepast. Ik hoop de brief volgende week maandag te kunnen versturen.

Graag zou ik met deze open sollicitatie in aanmerking willen komen voor een functie bij ***. In juli 2011 ben ik afgestudeerd aan de opleiding HBO Toegepaste Psychologie. Na het bekijken van de website van ***, ben ik van mening dat ik als Toegepast Psycholoog precies in uw organisatie pas. Ik vertel u graag waarom.

De afgelopen vier jaar ben ik breed en praktisch opgeleid tot adviseur, assessor, coach, onderzoeker, trainer en voorlichter. Binnen uw organisatie kunt u mij bijvoorbeeld inzetten om zowel trainingen als coachingstrajecten of voorlichtingen te ontwikkelen, uit te voeren, te monitoren en te evalueren. Gedurende mijn opleiding heb ik veel onderzoeken uit mogen voeren. Tijdens mijn stage op het ***, heb ik onder andere een tevredenheidonderzoek onder het personeel en een onderzoek naar de leerlingbegeleiding uitgevoerd. Daarnaast heb ik ervaring met het afnemen van psychologische tests, ik heb als testleider gewerkt bij ***, waar ik een intelligentietest heb afgenomen bij verschillende doelgroepen.

Zoals u kunt lezen, beschik ik over verschillende vaardigheden waardoor ik breed inzetbaar ben. Naast deze praktische vaardigheden, kunt u mij beschrijven als leergierig, enthousiast, doelgericht, flexibel en oprecht. *** is een dienstverlenende organisatie die bij haar klanten zeer goed staat aangeschreven. Ik zou het dan ook erg fijn vinden als ik onderdeel kan uitmaken van deze organisatie. Anderen ondersteunen om het maximale uit henzelf te halen, is iets waar ik veel voldoening uit kan halen. Vooral de mogelijkheid om mijn kwaliteiten en talenten verder te ontwikkelen binnen de organisatie, spreekt mij erg aan. Ik denk dat ik vanwege mijn capaciteiten en persoonlijkheidseigenschappen zeer goed binnen *** pas.

Mocht u mogelijkheden zien voor mij binnen *** of nog vragen hebben naar aanleiding van deze brief, dan hoor ik dat graag.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 augustus 2011, 10:52
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Hoi Russel,

Dit leest beter, inclusief de blauwe zinnen die je erbij hebt gezet. Je zou het samenwerken kunnen noemen in je eigenschappen/vaardigheden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon