Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2009, 02:20
sweetjomi sweetjomi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 2
sweetjomi is on a distinguished road
Red face sollicitatie gerechtssecretaris

Please forum leden, ik ben lange tijd uit geweest , heb hier en daar zitten knippen en plakken met andere sollicitatie brieven.
Kunnen jullie me helpen met aan -en opmerkingen, spelling, gramatica, tips, whatever hulpzaam is. Zeer dankbaar!!

Sweetjomi
XXXXXXXX
XXXXXXXX


XXXXXXXXXXX, 23 januari 2009

Hof van Justitie
T.a.v. XXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXX

Betreft: Sollicitatie Gerechtssecretaris

Geachte mevrouw XXXXXXX,

Zodra ik uw advertentie in de ochtend krant “ Extra” van 22 januari jl. heb gelezen, dat u op zoek bent naar een Gerechtssecretaris, heb ik gelijk een “Ja”-gevoel ervaren. Ik werd meteen enthousiast, want dat is precies wat ik wou, bij het Hof werken. Het betrokken zijn bij de volledige behandeling van zaken, van voorbereiding tot zitting tot juridische nabewerking, spreekt mij zeer aan. De veelzijdigheid en het karakter van deze functie en de organisatie spreken mij ontzettend aan en sluiten goed aan bij mijn opleiding en interesses. Mijn aandacht is in eerste instantie getrokken door de contactuele en afwisselende aspecten van de aangeboden functie. Daarnaast spreken de pro-actieve werksfeer en de groeimogelijkheden mij aan. Tenslotte kan ik, mijn waardevolle persoonlijke kwaliteiten zoals zelfstandigheid, goed uitdrukkingsvermogen in woord en geschrift, teamspirit, enthousiasme en motivatie, goed inzetten binnen de organisatie.

De laatste 6 maanden ben ik werkzaam bij een offshore tour operator, waarbij ik het wel goed naar mijn zijn heb, maar ik heb gemerkt dat ik mijn werkzaamheden op het gebied van rechten wel erg mis en mijn belangstelling met de dag groeit om weer deze richting in te slaan.
In de afgelopen jaren heb ik mijn communicatieve en sociale vaardigheden opgebouwd bij de ALM/DCA Dutch Caribbean Airlines. De laatste 4 jaren dat ik bij Notaris Burgers heb gewerkt, heb ik mijn kennis in ruime mate ontwikkeld. Ik stelde me altijd flexibel op en probeerde zakelijk en constructief tot een oplossing van problemen te komen en mijn analytische vermogen meer vorm te gegeven.
Er zijn meerdere redenen waarom ik nu juist bij uw organisatie solliciteer. Ten eerste spreekt de functie met het bijbehorende takenpakket mij zeer aan. Daarnaast ben ik geďnteresseerd in de rechtspraak en zou ik dan ook graag mijn steentje bij willen dragen aan een goed functionerende rechtbank. Ook geeft het mij veel voldoening te werken voor een organisatie met een maatschappelijk belang. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten. De afgelopen jaren heb ik veel ervaring op administratief gebied verkregen en nieuwe taken maak ik mij snel eigen.

Ik vertrouw erop na een inwerkperiode en een eventuele interne opleiding, snel te kunnen functioneren. Een dosis aangeboren leergierigheid en een grote inzet zal dit proces versnellen.
Bij een creatieve, uitdagende en verantwoordelijke functie voel ik me als een vis in het water. Door uitdagend, creatief en verantwoordelijk te zijn, stel ik mezelf doelen die ik met een goed inzicht probeer te bereiken.

Uiteraard ben ik bereid mijn sollicitatie mondeling toe te lichten. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,

XXXXXXX

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2009, 21:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie gerechtssecretaris

Ik zal het laatste woord in deze zin veanderen "want dat is precies wat ik wou" in wilde of wil is misschien nog beter want je wilt de functie.

Veder zie ik een hele keurige brief.

Mich
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 januari 2009, 01:05
sweetjomi sweetjomi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 2
sweetjomi is on a distinguished road
Smile Re: sollicitatie gerechtssecretaris

Dank je Mich!!!

Zal het wijzigen!! Het is inderdaad wat ik echt wil.
Grt,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie dierentuin: Wat is jullie eerste indruk van deze brief? Noortjepe Sollicitatiebrief en cv 3 20 maart 2009 20:14
Open sollicitatie herintreder Ladylin Sollicitatiebrief en cv 1 7 september 2008 21:23
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon