Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2012, 10:02
SEF SEF is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 2
SEF is on a distinguished road
Standaard Welke loopbaan na mbo Autotechniek en lerarenopleiding Economie (niet afgerond)?

Hallo,

Mijn leeftijd is 21 en ik weet nog steeds niet wat ik wil. Ik heb de opleiding MBO (niveau 4) autotechniek afgerond. Tijdens deze opleiding kwam ik er al achter dat sleutelen niet mijn ding is en dat ik op het HBO geen technische opleiding wil volgen.

In mijn directe omgeving hoor ik vaak dat ik heel sociaal ben en goed kan luisteren. Daarom kwam ik op het idee om de lerarenopleiding te doen. Vervolgens heb ik één voor één de specifieke vakken voor het docentschap weggeschrapt. Uiteindelijk kwam ik uit op Economie.

Nu ik met deze opleiding ben begonnen valt het me vies tegen, specifiek het vak (economie). Op de MAVO had ik voor techniek (natuurkunde & wiskunde) gekozen. Het vak natuurkunde vond ik toen leuk, alleen ben ik van mening dat dit op het HBO te moeilijk voor me zou zijn.

Op dit moment ben ik aan het tobben over mijn toekomst. Op school was ik altijd een goede leerling, en dacht dat ik altijd al wist wat ik wou. Terwijl ik nu absoluut niet weet wat ik moet doen?! Wat raden jullie mij aan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2012, 11:43
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Even voor mijn beeldvorming: je volgt momenteel dus de hbo-opleiding Economie en je bent in september hieraan begonnen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 september 2012, 23:09
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat we het een en een ander met elkaar gemeen hebben...

http://www.carrieretijger.nl/forum/s...3686#post33686
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 september 2012, 17:05
SEF SEF is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 2
SEF is on a distinguished road
Standaard

@Marieke

Inderdaad ik ben in september begonnen met deze opleiding. Ik volg de opleiding nog steeds met de hoop dat ik het misschien nog leuk zal vinden. Alleen denk ik er nog steeds dezelfde over.

@Crow
Aangezien je een universitaire opleiding heb afgerond, kun je als onbevoegd leraar per direct fungeren. Je zal dan alleen aantal pedagogische vakken volgen. Op zich is dat zo gebeurd.

Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat je dit niet wilt. Omdat je geen verwante vooropleiding hebt om leraar Natuurkunde te worden, zal je de vierjarige opleiding moeten volgen. In jouw geval ben je dan wel 30 jaar. Alleen heb je later wel een werk wat je leuk vindt.

Ook bestaat er de optie om de PABO te doen, met een afgeronde HBO of Uni opleiding doe je maar liefst 2 jaar (i.p.v. 4) over de PABO. Uiteraard is dit heel wat anders...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 oktober 2012, 12:39
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Het is jammer dat je zo snel na de start van de opleiding al het idee hebt dat dit het niet voor je is. Ik raad je aan om met je mentor hierover in gesprek te gaan. Je kunt dan samen bekijken of een kwestie is van 'even door de zure appel heen bijten' of dat het beter is om met de opleiding te stoppen en voor iets anders te kiezen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe door met welke hbo na mbo 3 en 4? liss93 Opleiding kiezen en volgen 2 29 december 2011 16:03
Motivatieprobleem; Welke hbo-opleiding? Duaal studeren? vinsf Opleiding kiezen en volgen 3 23 augustus 2011 14:47
Ik weet niet welke opleiding ik moet doen. Help! pinkribbon Opleiding kiezen en volgen 5 18 juli 2011 19:13
Weet niet welke hbo-opleiding te kiezen; iets sociaals met economie... M&Metje Opleiding kiezen en volgen 3 5 mei 2011 00:03
Ten einde raad: weet niet welke opleiding ik moet volgen w0ut3r Opleiding kiezen en volgen 11 22 april 2011 21:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon