Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 augustus 2017, 19:40
M. Terwoert M. Terwoert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2017
Berichten: 1
M. Terwoert is on a distinguished road
Standaard Beoordeling op mijn sollicitatiebrief graag

Hallo Allemaal, ik wil graag jullie mening over mijn eerste sollicitatiebrief. Hij is misschien wat lang en misschien niet goed opgebouwd. Graag feedback aub. Mvg. M. Terwoert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 september 2017, 13:08
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik zie geen brief
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 september 2017, 17:29
Real advice Real advice is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2017
Berichten: 6
Real advice is on a distinguished road
Standaard

Ik zeg: Skip de sollicitatiebrief. 9 van de 10 word niet gelezen als het CV niet aansluit. Vaak genoeg zijn afwijzingen standaard. Spendeer je een half tot vol uur aan je motivatiebrief, wordt deze teniet gedaan na 10 seconden investering van de recruiter en een druk op de knop.

Spendeer alle tijd en moeite aan het continu aanpassen van je CV naar de vacature highlight.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 september 2017, 16:54
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Gevaarlijk advies om de brief te skippen. De ene recruiter hecht er wel belang aan, de andere inderdaad niet. Daarnaast is de brief essentieel als het voor een functie is waarin je jezelf moet kunnen verkopen, schriftelijk sterk moet zijn en/of de innerlijke drive erg belangrijk is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 september 2017, 12:43
Real advice Real advice is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2017
Berichten: 6
Real advice is on a distinguished road
Standaard

Vertel dat maar aan iemand die na 100 brieven geen reactie of enkel automatische (want persoonlijk komt nauwelijks voor) afwijzingen heeft gekregen. Ik pleit voor aangepaste cv's gericht op de positie. Ga maar eens na...afgezien of je op sommige functies zal reageren...als de recruiter vindt dat blijkens het cv de persoon ongeschikt is, zal een motivatiebrief deze op andere gedachte brengen? Lijkt me dat het je niet uitmaakt hoe gemotiveerd iemand is als de persoon het werk niet kan (op papier) en je je beter kan focussen op hoe je beter uit de verf kunt komen met je CV. Alleen als je echt denkt dat een brief het verschil zal uitmaken omdat je echt gekwalificeerd bent, kan het een verschil uitmaken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 september 2017, 15:14
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ik ben helemaal voor een goed op de functie afgestemd CV. En daar moet een goede brief bij. Het is niet of, of. Het is en, en.
Als ik meerdere geschikte cv's heb, selecteer ik op basis van de brief wie ik uitnodig. Een brief kan er ook voor zorgen dat ik iemand waarbij ik niet alle vinkjes kan zetten, toch uitnodig.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 september 2017, 10:33
marjantj@ marjantj@ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 september 2017
Berichten: 5
marjantj@ is on a distinguished road
Standaard

De brief skippen zou ook niet mijn advies zijn. Ik ben het er wel mee eens dat de cv belangrijker is. Ook ik kijk eerst naar het cv, mocht dat interessant zijn lees ik de brief. Maar dan moet er wel een brief zijn natuurlijk .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie mening over mijn sollicitatiebrief Leon89 Sollicitatiebrief en cv 6 20 juni 2013 11:42
Open sollicitatiebrief marketingfunctie (carrièreswitch) RichWes Sollicitatiebrief en cv 5 9 juli 2012 11:33
sollicitatiebrief gehandicaptenzorg, graag feedback girly Sollicitatiebrief en cv 3 19 juli 2011 11:56
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief yvonnejoziasse Sollicitatiebrief en cv 3 16 juni 2010 15:45
Graag jullie input op mijn sollicitatiebrief Soeratram Sollicitatiebrief en cv 0 22 augustus 2009 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon