Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 september 2010, 15:26
Jairzinho Jairzinho is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 2
Jairzinho is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Treindienstleider Pro Rail

Hallo,
Ben nieuw hier.
Wil dolgraag een baan bij pro rail als treindienstleider.
Graag een feedback over mijn sollicitatie.

pro rail vraagt:Daarnaast heb je de capaciteit om goed te regelen en te plannen. Ervaring hierin heb je opgedaan in bijvoorbeeld een logistieke omgeving. Je bent uitermate stressbestendig en betrouwbaar, maar ook overtuigend en besluitvaardig. Je kunt goed met computers omgaan. Jouw wijze van communiceren is voor iedereen helder en duidelijk.

******, 30-9-2010

Geachte mevrouw *****,

Sinds de afronding van mijn MBO niveau 4 opleiding international business studies heb ik de ambitie om een succesvolle en zeer verantwoordelijke baan te hebben. Een functie waarin ik me elke dag kan ontwikkelen en waarin ik mezelf genoeg voldoening kan uithalen. Na een uitgebreid onderzoek en informatie te hebben gekregen van een goede kennis die al jaren bij jullie werkzaam is. Heb ik nu bewust voor gekozen om hopelijk binnenkort succesvol bij jullie organisatie aan de slag te gaan als treindienstleider.

Na het behalen van mijn diploma’s stond ik voor twee belangrijke keuzes in mijn leven. Doorstuderen of een baan het werd het laatste. En na tweeënhalf jaar heb ik ervaring opgedaan in administratief werk, planning, coördineren, klantencontact en met cijfers werken. Maar ik wil een verantwoordelijke baan waarin ik na verloop van tijd niet uitgeleerd raak. Een baan waarin ik mijn medemens kan helpen en ondersteunen naar een veilige bestemming. Maak graag de overstap maken naar deze functie omdat ik graag een uitdaging zoek in mijn leven. Daarnaast denk ik dat mijn ervaring als medewerker planning en coördineren van schepen mij absolute goed van pas zou komen bij de functie van treindienstleider. Ik weet gewoon hoe belangrijk het is om op de juiste manier te plannen en coördineren. Echter ben ik mij van bewust dat de functie van treindienstleider meer met zich meebrengt dan alleen plannen en coördineren. Juist omdat het een zeer verantwoordelijke baan is ambieer ik naar deze functie.


Zit nog in twijfel over de slotalinea en daarnaast over de middenstuk hoor graag jullie tips.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 oktober 2010, 23:20
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard

Beste Jairzinho,

Ik heb je brief doorgelezen en heb enkele opmerkingen/tips:

De brief staat vol taalfouten, lees hem eens hardop voor en luister dan waar je vastloopt. Daar moet je hem dan ook wijzigen.
Begin je brief met voor waar je de vacature hebt gevonden en voor welke functie je wilt solliciteren. Je noemt meteen je opleiding, maar dit staat in je cv.

De tweede alinea is erg lang, kap deze in tweeen.

In je slotalinea geef je aan dat je uitkijkt naar een persoonlijk gesprek en dat je daarin graag bereid bent aanvullende vragen te beantwoorden.

Veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 oktober 2010, 11:29
Jairzinho Jairzinho is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 2
Jairzinho is on a distinguished road
Standaard

Beste Jack,

Bedankt voor de info.
Heb de brief razendsnel geschreven en inmiddels heel veel correcties aangebracht.

Maar wat vind je op zich van mijn motivatie?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 oktober 2010, 16:10
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Op zich is je motivatie wel goed. Je motivatie kun je overigens ui de vacature halen. Kijk wat er voor competenties gevraagd worden, welke functie eisen er zijn en schrijf daar in je motivatie een beetje naar toe.


Veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon