Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juli 2012, 13:28
Loedje Loedje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Berichten: 1
Loedje is on a distinguished road
Standaard Heb alleen werkervaring in de zorg, wil uit die sector, hoe?

Hallo Allemaal,

Vanmorgen een 6-tal uitzendbureau's binnengestapt en ik krijg iedere keer dezelfde reactie; Wij kunnen niks voor je doen, je hebt alleen maar ervaring in de zorg!!

En dat is nou net mijn probleem. Ik heb de opleiding SPH afgerond en heb ondertussen een ruime werkervaring binnen de complexe psychiatrie. Het moment is aangebroken dat daar uit wil stappen. Ik ben daarom op zoek naar een leuke functie waar ik met plezier naar toe ga.
Ik heb loopbaancoaching gedaan, daar is niet veel bijzonders uitkomen en nu loop ik dus vast. Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken, en wanneer ik op vacatures rondom bijv receptioniste kijk wordt er specifiek gevraagd naar een opleiding danwel werkervaring binnen deze sector.

Kan iemand mij tips geven waar ik moet beginnen en hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Bedankt alvast!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2012, 13:46
Lotte22's schermafbeelding
Lotte22 Lotte22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2012
Berichten: 7
Lotte22 is on a distinguished road
Standaard

Wil je alleen uit de complexe psychiatrie of compleet uit de zorg? Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je bereid bent om een cursus ( of zelfs maar een nieuwe opleiding ) te beginnen, maar misschien is dit in jouw geval een goede manier om verder te komen. Ik zou als ik jou was goed gaan uitzoeken wat je wel wilt en als dat receptioniste is, misschien dat je daar dan een opleiding o.i.d. voor kunt gaan volgen. Het blijft lastig natuurlijk, want ik merk zelf ook dat je zonder ervaring ( of met weinig ervaring ) lastig aan het werk komt, maar als je echt iets wilt zul je er waarschijnlijk ook wat voor moeten doen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juli 2012, 14:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loedje Bekijk bericht
Kan iemand mij tips geven waar ik moet beginnen en hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Zie je mogelijkheden om je carrièrepad in kleine stappen te veranderen? Bijvoorbeeld eerst naar een andere functie in de psychiatrie, of naar een psychiatrische functie in een andere setting?
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 juli 2012, 09:54
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

Voor overstappen naar een andere functie binnen of buiten de zorg is inderdaad vaak een opleiding nodig.
Toch kun je, met enige creativiteit, ook veel in je CV aanpassen waardoor hij een stuk breder lijkt dan nu. Kijk bijvoorbeeld op taakniveau wat je gedaan hebt. Wil je een baan in de administratieve sector neem dan die taken op in je CV en laat de meer verzorgende taken weg. Misschien heb je je bijvoorbeeld bezig gehouden met planning of het schrijven van protocollen of heb je trainingen gegeven. Of veel bereikbaarheidsdienst gedaan waardoor je veel telefoon ervaring hebt.
Soms kun je ook met functietitels spelen. In de zorg zijn de meeste functietitels beschermd, daarbuiten vaak niet. Coördinator kan bijvoorbeeld al heel anders overkomen dan groepsleider. Hiermee lieg je niets maar de eerste indruk is vaak wel heel anders.
Veel succes!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 09:13
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 20:46
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 12:54
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 15:35
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon