Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 april 2014, 14:01
ikkelefevre ikkelefevre is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 april 2014
Berichten: 1
ikkelefevre is on a distinguished road
Standaard open sollicitatie

Ik ben bezig geweest met het schrijven van een open sollicitatiebrief, maar heb dit nog nooit eerder gedaan... Ik wil even weten of ik met deze brief op de goede weg zit....

Geachte Heer, Mevrouw,


Hierbij wil ik graag een open solicitatie doen naar een baan als radiodiagnostisch laborant bij ...... . De reden dat ik naar deze baan solliciteer is omdat de radiodiagnostiek mij erg aanspreekt. En ook de visie van u ziekenhuis en afdeling sprak mij erg aan.

De visie van u ziekenhuis sprak mij aan omdat ik graag mensen help en patienten de best mogelijke zorg wil geven. Tijdens mijn stages merkte ik dat de meeste patienten erg zenuwachtig zijn voor een onderzoek. En ik mij er voor in zetten dat de patienten zich op hun gemak voelen. Op de site van ...... las ik dat u zich inzet voor veilige en betrokken zorg op maat, op basis van samenwerking en innovatie. En hier wil ik graag aan meewerken.

Mijn sterke punten zijn dat ik flexibel ben, ik kan goed samenwerken maar ik kan ook zelfstandig werken, ik ben altijd in voor een uitdaging en ik wil graag een positieve bijdrage leveren aan de afdeling. Ik heb een half jaar stage gelopen in ....... en een half jaar in ...... . Hier heb ik de nodige ervaring opgedaan om nu eindelijk aan de slag te kunnen gaan als Radiodiagnostisch laborant.

Hiermee meen ik te hebben aangetoond dat mijn ervaring en kwaliteiten aansluiten op de functie van radiodiagnostisch laborant. Graag wordt ik uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek om mijn sollicitatiebrief toe te lichten.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 april 2014, 15:54
Timothy Timothy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2014
Berichten: 16
Timothy is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkelefevre Bekijk bericht
Ik ben bezig geweest met het schrijven van een open sollicitatiebrief, maar heb dit nog nooit eerder gedaan... Ik wil even weten of ik met deze brief op de goede weg zit....

Geachte Heer, Mevrouw,


Hierbij wil ik graag een open solicitatie doen naar een baan als radiodiagnostisch laborant bij ...... . [1] De reden dat ik naar deze baan solliciteer is omdat de radiodiagnostiek mij erg aanspreekt. [2] En ook de visie van u ziekenhuis en afdeling sprak mij erg aan.

De visie van u ziekenhuis sprak mij aan omdat ik graag mensen help en patienten de best mogelijke zorg wil geven. Tijdens mijn stages merkte ik dat de meeste patienten erg zenuwachtig zijn voor een onderzoek. En ik mij er voor in zetten dat de patienten zich op hun gemak voelen. Op de site van ...... las ik dat u zich inzet voor veilige en betrokken zorg op maat, op basis van samenwerking en innovatie. En hier wil ik graag aan meewerken.

Mijn sterke punten zijn dat ik flexibel ben, ik kan goed samenwerken maar ik kan ook zelfstandig werken, [3] ik ben altijd in voor een uitdaging en ik wil graag een positieve bijdrage leveren aan de afdeling. Ik heb een half jaar stage gelopen in ....... en een half jaar in ...... . Hier heb ik de [4] nodige ervaring opgedaan [5] om nu eindelijk aan de slag te kunnen gaan als Radiodiagnostisch laborant.

[6] Hiermee meen ik te hebben aangetoond dat mijn ervaring en kwaliteiten aansluiten op de functie van radiodiagnostisch laborant. Graag wordt ik uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek om mijn sollicitatiebrief toe te lichten.


Met vriendelijke groet,
Ik heb zelf ook niet zoveel ervaringen in het schrijven van een brief.
Maar ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt, maar hou in het achterhoofd dat ik geen ervaren sollicitatieschrijver ben
  1. Je geeft aan dat het je erg aanspreekt. Maar kan je dan niet beter vermelden wat je precies aanspreekt?
  2. geef een voorbeeld van die visie en vertel waarom deze visie je aanspreekt?
  3. Moeilijk te zeggen wat ik hier van moet zeggen, maar hij komt een beetje raar op mij over. Misschien dat iemand anders een betere feedback kan geven dan die ik nu geef.
  4. Misschien zonder doen? Dus bijv: Hier heb ik ervaring in opgedaan
  5. Geen idee wat, maar ik vraag mij af of dit misschien iets anders geformuleerd kan worden? Hij komt een beetje raar op mij over. zoiets van zo nu heb ik eindelijk ervaring kom nu maar op met dat werk. Maar dat is mijn opvatting misschien dat andere daar anders over denken!
  6. Deze zin komt wat naar mijn idee onzeker over Beetje als: Ik denk dat deze ervaring heel misschien toch wel voldoende is om misschien te kunnen gaan werken voor deze functie? Misschien een idee als:
    Citaat:
    Met mijn ervaring en kwaliteiten beschik over voldoende kennis om als radiodiagnostisch laborant te gaan werken.
    Er voor zorgen dat je zeker bent van je zaak!

Dit is mijn persoonlijke mening, ik weet dus niet of deze punten ook toegepast moeten worden in je brief. Naar mijn mening is dat iets wat je zelf moet overwegen om te doen en zelf kijken wat jij het beste acht natuurlijk.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2014, 11:31
Els Koedijk Els Koedijk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2014
Berichten: 10
Els Koedijk is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het eens met de bovenstaande feedback.

Wat je misschien bij punt 3 kunt doen.
[3] ik ben altijd in voor een uitdaging

De uitdaging weglaten en vertellen wat voor uitdagingen jij bent aangegaan, of wat voor uitdaging jij in het werk ziet waar je op solliciteert.

Succes, ik hoop dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starter: Open sollicitatie Twinnyh Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2013 23:30
Open sollicitatie facility management OomelisoO Sollicitatiebrief en cv 4 7 november 2011 14:09
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon