Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 mei 2008, 00:36
Saskia van der Lee Saskia van der Lee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2008
Berichten: 1
Saskia van der Lee is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Analist, graag commentaar!

Hallo,
Ik heb onderstaande sollicitatie brief opgesteld voor een functie die mij erg aanspreekt en ik graag zou willen hebben. Zou iemand mijn brief kunnen lezen en hier eventueel commentaar op kunnen geven??!! dat zou ontzettend fijn zijn. Ik heb zelf nog niet eerder gesolliciteerd en weet dus niet goed hoe deze brief overkomt.
alvast bedankt!!!




Geachte mevrouw ...,

Afgelopen dinsdag 29 april las ik uw advertentie op de (bedrijf)-site waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een Analist voor het project over de kinkhoest bacterie. De omschrijving van het project sprak mij erg aan en uit mijn stage ervaring weet ik dat het (bedrijf) mij ook erg aanspreekt.

In de vacature geeft u aan dat u met het project wilt bestuderen hoe de kinkhoestbacterie zich in de loop van de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Door mijn afstudeerproject bij Dhr.... heb ik geleerd dat ik de ontwikkeling en verandering die een bacterie of virus kan ondergaan, om zo te ontsnappen aan vaccin-geďnduceerde immuniteit, fascinerend vind.
In mijn huidige werk ben ik al meerdere keren in contact gekomen met DNA microarrays. Er wordt gewerkt aan het ontwikkelen van de DNA microarray om deze toe te passen op mentaal geretardeerde patiënten. Ik heb over dit onderwerp meerdere presentaties mogen bijwonen en ook een symposium welke ik erg interessant vond.

Tijdens mijn afstudeerstage en mijn huidige werk heb ik veel ervaring opgedaan met moleculaire en microbiologische technieken. Zo heb ik een CAV 21 kloon in een E. coli plasmide gekloneerd door middel van reverse transcriptase PCR reacties om de sequentie van deze kloon te bepalen. Verder heb ik tijdens mijn stage de MLPA PCR geoptimaliseerd en gestandaardiseerd zodat deze toegepast kan gaan worden in de huidige prenatale diagnostiek.


Graag zou ik met u in een persoonlijk gesprek mijn motivatie verder toe willen lichten.


Met vriendelijke groet,

Saskia van der Lee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 mei 2008, 09:05
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Analist, graag commentaar!

Hallo Saskia,

Je hebt een brief geschreven waarin je je enthousiasme over de vacature goed naar voren laat komen. Maar je schrijft niks over jouw meerwaarde voor het bedrijf. Ja, je beschrijft je werkervaringen, maar als het goed is heeft iedereen die solliciteert werkervaring, bovendien kunnen ze dit in grote lijnen ook lezen in je cv.
Probeer meer over jezelf te vertellen, over je persoonlijkheid, eigenschappen en vaardigheden die niet zo vanzelfsprekend zijn en waarmee jij je kan onderscheiden van de andere briefschrijvers.

Succes, het lijkt mij een leuke vacature
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
analist

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38
Sollicitatiebrief. Voor morgen graag commentaar etc. Girl85 Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2008 23:00
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon