Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 november 2011, 16:41
smolki smolki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 november 2011
Berichten: 6
smolki is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Junior Controller

Hallo forumvolgers,

Binnenkort ben ik afgestudeerd bedrijfseconoom en wil ik aan de slag. Ik kwam een hele fijne vacature tegen en wil graag de perfecte sollicitatiebrief insturen. Ik heb de volgende brief geschreven:



Groningen, 25 november 2011


Betreft: vacature Junior Controller

Beste mevrouw xxx,

Ik werd wel blij toen ik de vacature op bedrijfxxx.nl zag. Ik heb altijd al gezegd dat ik graag in de muziekbranche mijn financiële talenten zou willen inzetten. Muziek is belangrijk in mijn leven. Muziek maken met mijn band, thuis muziek luisteren en muziek beleven tijdens concerten en festivals. Het lijkt mij geweldig om op de achtergrond hieraan mee te werken en daarvoor is deze functie perfect. Bovendien denk ik dat ik voor jullie een goede kandidaat ben. In deze brief zal ik aangeven waarom ik denk dat ik de persoon ben voor deze functie.

Ik ben op dit moment druk bezig met mijn afstudeerproject voor mijn studie bedrijfseconomie, dat ik in december zal afronden. Deze studie heb ik met plezier doorlopen, het is een studie die goed heeft aangesloten bij mijn interesses en vaardigheden. De combinatie van rekenwerk en analyse ligt mij goed. Ik blijf het een mooie uitdaging vinden om de hierbij opgedane kennis, door middel van goed doordachte en onderbouwde rapportages en adviezen, zo te vertalen dat deze relevant is voor anderen in een organisatie. Het vakgebied van de financiële controle past daarom goed bij mij.

Naast mijn studie heb ik ook relevante ervaring opgedaan als penningmeester in het bestuur van mijn voetbalvereniging. Het is een bewogen jaar geweest waarin ik veel heb geleerd. Over boekhouden, financiële rapportage en belastingaangiften, maar ook over handelen bij problemen. Al snel bleek dat de club er financieel veel minder goed voorstond dan verwacht. Veel debiteuren bleken oninbaar, er kwamen nog facturen binnen van het vorige jaar en het banksaldo nam snel af. Er waren veranderingen nodig waren om de toekomst veilig te stellen. De controle op de kantineomzet werd verbeterd, de contributie werd verhoogd, het clubblad kwam minder vaak uit en het budget voor vervoer naar uitwedstrijden werd verkleind. Hierdoor werd een mogelijk verlies omgedraaid in een comfortabele winst. De club heeft inmiddels gelukkig geen financiële problemen meer.

Ik denk dat ik door mijn studie en nevenactiviteiten voldoende kennis en vaardigheden heb opgedaan om de functie goed in te vullen. Ook vind ik dat het geschetste profiel goed bij mij past. Ik kan heel goed zelfstandig werken en vind het belangrijk dat mijn bijdrage van belang is voor een groter geheel. Ook heb ik geen 9 tot 5 mentaliteit, als het moet wil ik hard doorpakken. Mijn Engels is prima, mede doordat ik vier maanden in Australië heb gereisd.

Bedrijf xxx lijkt mij een dynamische bedrijf waarin ik volgens mij goed pas. Ik woon nu nog in Groningen, maar zou zo verhuizen naar xxx om bij jullie te werken. Gelukkig woont een goede vriend van mij in xxx, dus heb ik ook op korte termijn een slaapplek. Ik hoop van harte op een gesprek om jullie mijn enthousiasme voor deze baan verder toe te lichten.

Met vriendelijke groeten,

Bart Molkenboer



Mijn twijfels:
- Te blij begin?
- Te veel aanprijzen? In deze brief zal ik aangeven waarom ik denk dat ik de persoon ben voor deze functie.
- Vrij lang, misschien toch korter uitwijden over mijn bestuursjaar? Ik heb die alinea erin gestopt om aan te geven dat ik extra ervaring t.o.v. andere starters heb en een aanpakker ben.
- Stuk over verhuizen, wel of niet?

Andere feedback is ook welkom natuurlijk!

Nog wat informatie uit de vacature:
Zoeken een enthousiaste collega. De kandidaat is flexibel, werkt zelfstandig, kan goed omgaan met deadlines en heeft goede beheersing van de Engelse taal.
Bedrijf: een informele omgeving, ondernemerschap staat centraal, internationaal.

Alvast dank voor reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 november 2011, 20:01
paulde99 paulde99 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 november 2011
Berichten: 3
paulde99 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Bart,

Persoonlijk zou ik in de eerste alinea niet 4 keer het woord muziek gebruiken, het komt onrustig over.
Misschien kan je er een opsomming van maken?
Iets van.. Muziek is belangrijk in mijn leven, met mijn band, thuis en tijdens concerten en festivals.

En in tijd dat je penningmeester was, heb jij er toen een rol in gespeeld dat de club geen verlies meer draaide, zo ja hoe heb je dat opgelost?

Dat stuk over verhuizen zou ik zo niet neer zetten, dat kan je vertellen tijdens je sollicitatiegesprek. Kort en bondig zou ik het houden. Nu woon ik nog in groningen maar het lukt me om op zeer korte termijn in xxx te komen wonen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 november 2011, 22:12
smolki smolki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 november 2011
Berichten: 6
smolki is on a distinguished road
Standaard

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Kan ik zeker wat mee. Ik zal de laatste alinea aanpassen wat betreft de verhuizing. En alle veranderingen bij de voetbalclub waren op mijn initiatief, dus dat zal ik er wat duidelijker inzetten. Op mijn initiatief is de controle verbeterd, et cetera. Muziek in de eerste alinea denk ik nog even verder over na, dat kan inderdaad beter.

Thanks!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 november 2011, 00:37
sabrina7383 sabrina7383 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2009
Berichten: 4
sabrina7383 is on a distinguished road
Standaard

hoi Bart, ben zeer benieuwd naar de nieuwe sollicitatiebrief, wil je hem hier posten?
ik ben geen pro maar ik hoop dat we elkaar allemaal hier een beetje kunnen helpen, om de perfecte brief te maken
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Grafisch vormgever, webdesigner reginn Sollicitatiebrief en cv 4 7 juni 2011 00:40
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon