Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 april 2012, 12:36
Daanie2 Daanie2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2012
Berichten: 6
Daanie2 is on a distinguished road
Standaard Twijfel over zin?!

Hallo mensen,

Ik twijfel of dit een goede zin / zinsopbouw is. Het gaat om deze zin:

..Als eerste aanspreekpunt was luisteren een belangrijke vaardigheid om zo mensen goed door te kunnen verwijzen en te woord te kunnen staan. Dit is dan ook iets wat ik veelal heb mogen doen, ' tevens in de jarenlange telemarketingervaring wat ik heb gedaan.'

De zin in het rood, ik twijfel of dit wel een goede zin is! Suggesties misschien?

Ook die in het blauw twijfel ik nog een beetje over, is deze zin wellicht overbodig of toch niet?! Kan het er wel bij??

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Daanie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 april 2012, 13:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
..Als eerste aanspreekpunt was luisteren een belangrijke vaardigheid om zo mensen goed door te kunnen verwijzen en te woord te kunnen staan.
Ik zou hem omdraaien. Je staat mensen eerst te woord en indien nodig verbind je ze door.

Citaat:
Dit is dan ook iets wat ik veelal heb mogen doen, ' tevens in de jarenlange telemarketingervaring wat ik heb gedaan.'
Nee, dit is geen goede zin. Ik begrijp er echt niets van
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 april 2012, 15:12
Daanie2 Daanie2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2012
Berichten: 6
Daanie2 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor uw reactie!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Ik zou hem omdraaien. Je staat mensen eerst te woord en indien nodig verbind je ze door. .
Aha ok, dus zo(iets)?? :

'Als eerste aanspreekpunt was luisteren een belangrijke vaardigheid om zo mensen goed te woord te kunnen staan en door te kunnen verbinden'

Citaat:
Nee, dit is geen goede zin. Ik begrijp er echt niets van
Ik wil uitleggen/vertellen dat ik ook jarenlange telemarketingervaring heb en dacht dan gebruik (of probeer) ik die zin als insteek daarvoor (te gebruiken) hihi.

Misschien zoiets als??:

'Als eerste aanspreekpunt was luisteren een belangrijke vaardigheid om zo mensen goed te woord te kunnen staan en door te kunnen verwijzen. Deze vaardigheid, het telefonisch te woord staan van mensen, heb ik ook veelal mogen gebruiken tijdens mijn functie als telemarketeer. (ik wil er eigenlijk nog (ergens) bijzetten dat ik dat jaaaarenlang heb gedaan hihi ).

Zoiets , (of) ik doe te moeilijk volgens mij!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 april 2012, 15:24
Daanie2 Daanie2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2012
Berichten: 6
Daanie2 is on a distinguished road
Standaard

IK HEB NU DIT!!!

´Als eerste aanspreekpunt was luisteren een belangrijke vaardigheid om zo mensen goed te woord te kunnen staan en eventueel door te verbinden. Deze vaardigheid, het luisteren naar mensen, heb ik ook veelal gebruikt tijdens mijn jarenlange functie als telemarketeer.´

Is het wat?!

Ik twijfel alleen over gebruikt of mogen gebruiken, 't woord in het rood.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 april 2012, 15:25
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daanie2 Bekijk bericht
'Als eerste aanspreekpunt was luisteren een belangrijke vaardigheid om zo mensen goed te woord te kunnen staan en door te kunnen verwijzen. Deze vaardigheid, het telefonisch te woord staan van mensen, heb ik ook veelal mogen gebruiken tijdens mijn functie als telemarketeer.
Zou het volgende als richting voor willen stellen. Je moet het in je eigen woorden vatten:

In mijn functie van eerste aanspreekpunt (van wat?) was luisteren een belangrijke vaardigheid. Dit om mensen goed te woord te kunnen staan en door te kunnen verwijzen (waarnaar toe?). Daarnaast heb ik mijn telefonische vaardigheden, gedurende een x aantal jaren, verder ontwikkeld en intensief ingezet in mijn functie als telemarketeer.

P.s. rood is gewijzigd of moet je nog aanvullen. 't is maar een idee.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 april 2012, 18:26
Daanie2 Daanie2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2012
Berichten: 6
Daanie2 is on a distinguished road
Standaard

Ajhoff, bedankt!!

Het wordt alleen maar moeilijker zo hahaha. Maar ik kan hier wel wat mee!
Vooral die eerste zin en gedurende x aantal jaren, neem ik mee. Ja, die ´Als´aan het begin van de zin refereerde naar mijn eerdere functie als receptioniste en daarvanuit kwam die Als-zin.

Wordt een moeilijke dit!! haha of pfffff...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 april 2012, 19:01
Daanie2 Daanie2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2012
Berichten: 6
Daanie2 is on a distinguished road
Standaard

Ok, dit is ie, na wat gemengelmoes, geworden tot nu toe.. !!

In mijn functie als receptioniste en kas-baliemedewerkster bij een bank was als eerste aanspreekpunt luisteren een belangrijke vaardigheid. Dit om mensen goed te woord te kunnen staan en eventueel door te kunnen verwijzen naar de betreffende persoon of afdeling. Daarnaast heb ik mijn telefonische vaardigheden, gedurende een bijna 6 aantal jaren, verder ontwikkeld en intensief ingezet in mijn functie als telemarketeer.

Is het niet te lang??

Eerst begon deze hele alinea met deze zin: In mijn werk als receptioniste en kas-baliemedewerkster bij een bank behoorden ook baliediensten tot mijn werkzaamheden. En toen kwam dus die als-zin waarmee ik begon.

Overbodig die zin of ergens nog een 'mooi' plekje voor, wat vinden jullie ??
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 april 2012, 19:23
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daanie2 Bekijk bericht
Ok, dit is ie, na wat gemengelmoes, geworden tot nu toe.. !!

In mijn functie als receptioniste en kas-baliemedewerkster bij een bank is luisteren een belangrijke vaardigheid. Dit om mensen goed te woord te kunnen staan en eventueel door te kunnen verwijzen naar de betreffende persoon of afdeling. Daarnaast heb ik mijn telefonische vaardigheden, gedurende een verwijderd aantal jaren, verder ontwikkeld en intensief ingezet in mijn functie als telemarketeer.

Is het niet te lang??

Eerst begon deze hele alinea met deze zin: In mijn werk als receptioniste en kas-baliemedewerkster bij een bank behoorden ook baliediensten tot mijn werkzaamheden. En toen kwam dus die als-zin waarmee ik begon.

Overbodig die zin of ergens nog een 'mooi' plekje voor, wat vinden jullie ??
Zoiets? Ik heb wat verwijderd, loopt het wat beter.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 april 2012, 00:25
Daanie2 Daanie2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2012
Berichten: 6
Daanie2 is on a distinguished road
Standaard

Danjel bedankt!!

Ik heb nu dit (gemaakt) !

'In mijn functie als receptioniste en kas-baliemedewerkster was het belangrijk om goed te kunnen luisteren. Zodat ik als eerste aanspreekpunt mensen goed te woord kon staan en eventueel door kon verwijzen naar de betreffende persoon of afdeling. Daarnaast heb ik mijn telefonische vaardigheden een groot aantal jaar als telemarketeer verder mogen ontwikkelen en intensief ingezet.'

Kan alle kanten mee op met die zin(nen) pffff

1. wil die 1e zin ook wel in tt zetten, maar dan lijkt het net of ik beiden functies momenteel nog bekleed , dus weet het even niet.

2. het woordje groot, in het rood, weglaten of niet?? Is het belangrijk en/of handig om aantal jaar of is het jaren te vermelden of niet, staat immers ook in je cv en ik neem aan dat dit in schrijftaal moet, dus zes ipv 6, toch dan?

Bedankt voor het meedenken hoor!!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 6 april 2012, 13:02
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Zou groot aantal jaar laten vallen. Maak er iets van als "een langere periode" of "langere tijd" ofzo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief begeleider Clarice Sollicitatiebrief en cv 3 15 januari 2012 13:38
Loopt deze zin een beetje volgens jullie? HelloTweety Sollicitatiebrief en cv 2 12 augustus 2009 15:50
Bedrijfseconomie Universitair, twijfel.. Neverlight Opleiding kiezen en volgen 4 26 september 2008 19:43
Gekke zin in sollicitatiebrief? Kan dat? cle0 Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 20:12
Ik twijfel over een zinnetje An23 Sollicitatiebrief en cv 2 14 juni 2007 17:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon