Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2019, 20:30
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Hoofd boven het maaiveld

Hallo,

Ik ben werkzaam als hulpverlener. Recentelijk ben ik geconfronteerd met een casus die ik zelf niet op kan lossen. Dit omdat ik vanuit mijn prestatiedrang vaak tegen hetzelfde ben aangelopen.
Daarom vraag ik of er mensen zijn die met mij mee kunnen denken.

Het betreft een jonge man, perfectionistisch, loopt vanuit zijn streefniveau steeds aan tegen collegae die hem onderuit halen en zijn fouten vergroten. Dit terwijl hij uitstekende resultaten haalt en 2x de productie (met gemak). Managers waren enthousiast, grote promotie was in het vooruitzicht, nu zit hij met een burnout thuis. Hij noemt dit een patroon.

Mijn vraag is in hoeverre ligt het aan de eigenschappen van deze man danwel aan de cultuur op de werkvloer. Zelf ben ik geneigd te zeggen dat hij wat pech heeft gehad met de cultuur van de afdeling. Maar wellicht zit er ook wat in zijn gedrag dat hem doelwit maakt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 maart 2019, 18:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Als van deze medewerker goede sociale vaardigheden verwacht mogen worden, dan zou ik geneigd zijn het wat meer bij zijn gedrag en houding te zoeken.

Maar als hij vakman is die vooral goed moet zijn in bepaald werk, dan zou ik het bij de cultuur op de werkvloer zoeken.

Het lijkt me primair een zaak van de managers, die zo tevreden over hem zijn. Als ze merken dat gedrag van minder-presterende collegae de oorzaak is, waarom pakken ze dat dan niet aan?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2019, 17:44
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Wat mij triggert is dat dit blijkbaar een patroon is. Hoe zit dit patroon in elkaar? Is hij dit patroon alleen tegengekomen op die afdeling, of herkent hij het ook van eerdere banen en school? Als dat laatste het geval is, kan het geen toeval meer zijn en zou ik kijken naar het gedrag van jouw cliënt. Ik zou dan zoeken naar wat het kan zijn dat de anderen zo tegen de borst stuit. Hoe kan hij individueel een hoog streefniveau vasthouden (uiteraard in een gezonde mate) en geaccepteerd worden als onderdeel van een team?
Als dit een patroon is dat alleen op die afdeling tot uiting komt, dan ben ik ook geneigd om te denken dat dit een managementprobleem is. Een ambitieus iemand mag nooit omlaag getrokken worden door een stel lijntrekkers.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 maart 2019, 14:02
Leonardo Leonardo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 maart 2019
Berichten: 1
Leonardo is on a distinguished road
Standaard 29 jaar en niet verder kunnen met geneeskunde

Beste mensen,

Wie weet/kent een legale financiële mogelijkheid om een jonge vrouw van 29 jaar die nog 2 jaar verder wil/moet gaan met haar studie geneeskunde om haar Master te behalen. Ze heeft al 8 maanden co-schappen gelopen en omdat ze financieel niet meer gesteund wordt door DUO moest ze hiermee stoppen. Tenenkrommend. Want dit is al haar leven haar droom. Ze wil arts worden.

Zijn er fondsen, bonafide particuliere instellingen die elke maand bijvoorbeeld minimaal 1000 euro kunnen verstrekken of leningen bij betrouwbare organisaties die haar verder kunnen helpen om te bereiken waar ze zo naar verlangd en zo kei- en keihard voor geknokt heeft? Of wat dan ook wat haar verder kan helpen? Wilt u meedenken?

Alleen erkende bonafide mogelijkheden. Absoluut niets anders!
B.v.d. voor uw reactie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
jaloezie collegae

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weer een slapeloze nacht, school/werk/thuis situatie.. Taryza Loopbaanvragen 5 28 augustus 2020 15:30
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Heeft iemand nog tips of opmerkingen voor mijn sollicitatiebrief? Mark van der Linden Sollicitatiebrief en cv 6 30 april 2014 19:45
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 01:06
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon