Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 maart 2011, 10:38
selfje selfje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 23
selfje is on a distinguished road
Standaard Gebeld na sollicitatiebrief: kribbige reactie

ik heb net gebeld naar het bedrijf waar ik gesolliciteerd had, om te vragen of de mail goed was aangekomen. (deze had ik zondag verstuurd.)
die man was erg kortaf, klonk zelfs boos, zei dat er heel veel sollicitanten waren en dat hij ook niet wist of mijn brief erbij zat. als ik hem naar het goeie adres had gestuurd zou hij er vast bijzitten. er stond geen sluitingsdatum in de vacature, dus ik moest nog maar een poosje wachten tot hij genoeg brieven had en er een selectie gemaakt kon worden. dan hoorde ik wel of ik door mocht of niet.

ik heb alleen mijn naam gezegd en gevraagd of mijn mail goed was overgekomen
Na dit hele relaas heb ik hem vriendelijk bedankt voor zijn tijd en heb opgehangen.

wat moet ik hier nou van denken? verder zoeken of hopen dat die man bijtrekt als de sollicitaties achter de rug zijn?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 maart 2011, 14:32
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

ik zou dit niet persoonlijk oppakken.

Je had misschien beter als eerste vraag gesteld of het uitkwam dat je hem nu belt? of dat je beter op een ander moment terug belt? Misschien was desbetreffende persoon druk met heel iets anders, en dan bel jij!!!!

Op het moment dat hij/zij wel tijd voor je heeft krijg je misschien een andere reactie.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 maart 2011, 17:47
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ja, het kan zijn dat je net op het verkeerde moment hebt gebeld, maar het kan ook zijn dat die man gewoon zo is, los van wie er belt. Het zegt overigens wel iets van de werkwijze binnen het bedrijf, vind ik. Ook dat ze geen uiterste inzendtermijn voor de sollicitatiebrieven hebben vind ik niet professioneel overkomen. Verder zoeken kan geen kwaad, waarom zou je op 1 paard wedden?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 maart 2011, 18:24
selfje selfje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 23
selfje is on a distinguished road
Standaard

dankjewel voor jullie reacties

ik zat er zelf aan te denken dat deze man inderdaad wat stress had, het is een klein bedrijf en misschien is hij zoveel sollicitatiebrieven en alles wat daarbij komt kijken niet gewend. maar van de andere kant, als hij altijd zo reageert als hij stress heeft, dan lijkt hij me geen fijne werkgever

het is niet zo dat ik niet wil wedden op een paard, maar in deze omgeving is er minder beschikbaar dan bijvoorbeeld in de randstad. de meeste instellingen zijn heel ver weg, dus 30 km of meer, en die paar kleine instellingen die er zijn, hebben niet zo vaak vacatures. vandaar dat ik nu ook zo ver weg werk.

ik zat er wel over te denken om, als ik op gesprek mag komen, dit bespreekbaar proberen te maken. misschien was het idd de verkeerde tijd om te bellen, maar misschien is deze man wel echt zo, en dan weet ik genoeg haha
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 maart 2011, 23:55
Sannesan Sannesan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2011
Berichten: 2
Sannesan is on a distinguished road
Standaard

Gewoon overwerkt ja denk ik
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief graag zo snel mogelijk reactie zodat ik de brief kan opsturen Lientje Sollicitatiebrief en cv 2 10 augustus 2010 10:47
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14
Graag reactie op mijn sollicitatiebrief Beleidsadviseur Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2007 12:43
Graag reactie op Sollicitatiebrief parttime admistratief medewerker motor_girly Sollicitatiebrief en cv 3 27 augustus 2006 01:14
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief, moet morgen de deur uit. Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2006 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon