Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 maart 2016, 08:28
siamesegohan siamesegohan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2016
Berichten: 1
siamesegohan is on a distinguished road
Post Ontslag op staande voet terecht?

Hallo

Zal proberen het verhaal zo goed mogelijk uit te leggen al blijft dat best moeilijk na een slapeloze nacht.

Het gaat over mijn man die op staande voet ontslag heeft gekregen.
Het is vorig jaar begonnen bij zijn vorige werk. Hij zou eigenlijk een vast contract krijgen bij bedrijf A. Nader inzien hebben ze dit niet gedaan en het contract laten aflopen. Dit kreeg hij een maand van te voren te horen. Netjes ww uitkering aan gevraagd en op zoek naar nieuw werk gegaan. Daarna is de baas en ik dus ook dat hij wel eens drank meenam van het werk. Wist altijd al wel dat hij de neiging heeft om veel te drinken en daar ook veel over gehad natuurlijk maar diefstal nee. Hij drinkt niet voor of tijdens werktijd alleen na. Het bedrijf A heeft verder geen actie genomen over het stelen. Wel een email erover gehad.

Maar om naar het verhaal terug te gaan.
Tussendoor nog wel 2x werk gehad. Tot hij naar bedrijf B ging.
Heeft een contract van 7 maanden gekregen vanaf december tot eind juni. Nou heeft hij gisteren ontslag gekregen op staande voet met de mededeling dat hij niet goed functioneerde en alcohol in het spel geweest is. Ook hadden ze bedrijf A gebeld over de gang van zaken. (die heeft dat verhaal dus ook verteld natuurlijk)
Heb ik natuurlijk navraag gedaan bij mijn man hoe dit kan.
Als hij wel een klaar was met zijn werkzaamheden en moest wachten tot hij naar huis kon omdat ze dan gingen sluiten (horeca). Dronk hij inderdaad wel eens een biertje . Niet elke avond maar wel eens voorgekomen. Voor en tijdens werktijd nooit gedronken.
Verder heeft hij geen waarschuwing of iets dergelijks gehad. Is het ontslag rechtsgeldig?

Wie helpt mij? We hebben samen 2 kinderen dus zit met het handen in het haar. Niet alleen financieel maar ook persoonlijk.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2016, 20:40
MaryG MaryG is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2015
Berichten: 4
MaryG is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

In deze zaak lijkt geen sprake te zijn van een zogenaamde dringende reden en lijkt ontslag op staande voet zodoende niet geoorloofd. Waarschijnlijk kon daar succesvol verweer tegen gevoerd worden.
__________________
Ontslag op staande voet - juridische hulp voor werknemers
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 augustus 2016, 13:22
sanneco sanneco is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2016
Berichten: 1
sanneco is on a distinguished road
Standaard

Hoi, misschien ben ik veel te laat met reageren, maar ik wilde er toch mijn zegje over doen.

Bij alcoholgebruik kan zeker sprake zijn van terecht ontslag op staande voet. Dit moet dan niet alleen goed worden gemotiveerd in de ontslagbrief, maar uit beleidsregels van het bedrijf moet ook naar voren komen dat ontslag op staande voet volgt bij alcoholgebruik tijdens het werk.

Volgt dit niet uit het beleid of staat het niet duidelijk in de ontslagbrief, dan kan je het ontslag op staande voet aanvechten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontslag op staande voet - enkele tips van advocaten De Advocatenwijzer Je rechten en plichten als werknemer 1 5 oktober 2015 18:28
Ontslag op staande voet kxxb Je rechten en plichten als werknemer 2 29 juli 2013 14:40
Wat zijn je rechten bij ontslag op staande voet? mohammed Je rechten en plichten als werknemer 3 21 februari 2011 11:52
Op staande voet ontslag nemen? pallen Je rechten en plichten als werknemer 7 2 juli 2010 11:59
Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen? arjanm Je rechten en plichten als werknemer 7 4 juli 2008 13:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon