Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 december 2011, 00:50
margriet margriet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 december 2011
Berichten: 2
margriet is on a distinguished road
Unhappy Hoe overstappen naar creatieve baan, na 15 jaar verpleeghuisarts?

ik heb tot 2 jaar geleden 15 jaar als verpleeghuisarts gewerkt: de verantwoordelijk daar en thuis (3 kids, nu 10 en 12 jaar oud) en mijn eigen normen deden me de das om. Zoals zoveel 40-ers ontdekte ik mijn 'creativiteit', ik ben begonnen aan een kunstzinnige opleiding (geweldig leuk, maar weinig 'baan' vooruitzichten) en probeer een goede moeder te zijn (dat lukt me ook wel).
dit kan vanwege de baan van mijn man, maar het is soms wel krap. Ik zoek iets, maar ben alle durf richting nieuwe baan (mn betaald, doe nu vrijwilligerswerk), verantwoordelijkheid ed kwijt. Ik ben bang dat hoe langer ik wacht hoe minder ik durf. Wat kan ik nu het beste doen? Geld voor een loopbaanadviseur heb ik nu niet, dus graag een andersoortig advies....
alvast bedankt voor het meedenken
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 januari 2012, 17:53
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Zonder de concrete opleiding te benoemen en zonder banen waar je aan zit te denken is het moeilijk je te helpen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 januari 2012, 12:26
margriet margriet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 december 2011
Berichten: 2
margriet is on a distinguished road
Standaard nav reakties:

ik doe een 4 jarige kunstzinnige opleiding, nu 2e jaars, ik kan kiezen voor de creatieve coach/therapeut of de kunstenaars-kant. Ik heb niet het gevoel hier iets loonvormends uit te kunnen halen, gezien het grote aanbod van workshops/coaches en de geringe vacatures. Wat zou ik wel willen: geen arts meer, dat weet ik zeker. Waar ik aan denk is helaas ook gekleurd door mijn angst voor een baan (kan ik het wel, idd perfectionisme),bijv. werken in bibliotheek, apotheek, receptionist, ik ben ook bezig me te orienteren op ' organizer' : ik hou van gestructureerd werken, doen: bezig zijn met de handen, opgeruimd buro en huis, oudere mensen hebben de voorkeur boven kids. Ik heb al gepraat met iemand van bieb en apotheek, heb receptionisten werk (bij vriendin op kantoor) gedaan, maar nu: die volgende stap, die lukt me niet.
Helpt dit bij het kunnen meedenken??
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 januari 2012, 17:57
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga eens bij ROC's in gesprek: ze hebben misschien wel combinatiefuncties: arts en docent maar ook projectleider en dat soort dingen. Ze hebben bij ROC's ook bibliotheken, mediatheken maar helaas wel jongeren en geen ouderen. Bij ouderen heb je weinig functies die op je voorkeuren aansluiten tenzij als arts inderdaad of als MBO-er in een administratieve (maar niet boekhoudkundige) rol. Als WO-er zou ik zonder meer geen MBO functie aanraden: dat leidt al snel tot frictie en gebrek aan uitdaging met het risico op klachten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 januari 2012, 17:58
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vraag me ook af waarom iemand een kunstopleiding doet terwijl je al weet dat je er niet mee kunt verdienen (althans niet direct en met een hele kleine kans na jaren ploeteren tot je doorbreekt wel). Dat sluit helemaal niet aan op je persoonlijkheidskenmerken die je zelf benoemt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 januari 2012, 15:52
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

dag Margriet,

probeer je niet te laten belemmeren door allerlei beren op de weg en zorg dat je ook creatief bent bij het zoeken van werk. Ik begrijp uit je bericht dat je geen enorm hoog full-time salaris nodig hebt. Je kunt ook met verschillende kleine opdrachten een aardig bedragje bij elkaar verdienen. Onderzoek ook de mogelijkheden om te starten als zzp-er evt in combinatie met freelance opdrachten of een klein loondienstverband. Ga bijvoorbeeld zelf cursussen geven oid. Er zijn genoeg mogelijkheden, al vraagt dit soms wel enige creativiteit.

veel succes!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 februari 2012, 22:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Margriet,

Is het een idee om gewoon te solliciteren bij een dagactiviteitencentrum? Vaak heb je daar wel mogelijkheden om zelf workshops op te zetten en je creatieve ei kwijt te kunnen, terwijl je wel de zekerheid hebt van een contract, salaris en cao...
Succes!

groetjes,
Mattanja
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 14:41
Zit in 2e jaar mbo, niveau voor mij te laag, hoe naar hbo Journalistiek? MHN Opleiding kiezen en volgen 5 26 september 2011 15:53
Overstappen van basisonderwijs naar bank: hoe motiveren in sollicitatiebrief? Ptit Filou Sollicitatiebrief en cv 1 20 maart 2010 21:09
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 12:55
overstappen van baan vanwege meer uren hoe vewrmeld ik dit in een sollicitatiebrief? Suzels Sollicitatiebrief en cv 1 20 maart 2007 14:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon