Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 december 2009, 11:28
wm3 wm3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2009
Berichten: 3
wm3 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief leerling kraamverzorgster

Betreft: open sollicitatie functie leerling kraamverzorgster

Geachte mevrouw/meneer,

Door middel van deze brief geef ik blijk van mijn belangstelling om als leerling kraamverzorgster bij uw te komen werken.

De reden voor mijn sollicitatie voor het werken in uw bedrijf is een combinatie van het werken met kinderen en ouders en de theorie in de praktijk te kunnen omzetten/verdiepen.
Ik ben een hulpvaardig persoon die graag met mensen en kinderen omgaat. Verder ben ik iemand die goed in teamverband en zelfstandig kan werken met een flexibele en loyale werkhouding tegenover cliënt en collega's. Het geeft me veel voldoening om de cliënten helpen te verzorgen. Ik wil u daarom laten weten dat ik genoeg motivatie en enthousiasme bezit om deze leerling werkplek tot een succes te maken.

Ik hoop dat het mogelijk is om bij uw bedrijf een stage werkplek te verkrijgen. Graag licht ik mijn brief en cv in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 december 2009, 10:53
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling kraamverzorgster

Je begint je brief met geachte heer/mevrouw. Bel even naar de organisatie om te vragen aan wie je de brief kunt richten. Zo is hij erg onpersoonlijk en dat werkt niet in je voordeel.

Als ik je brief lees, krijg ik niet echt het idee dat je weet wat de functie van kraamverzorgster inhoudt. Je werkt namelijk niet met kinderen, maar met pasgeboren baby's. Soms zijn die baby's al geboren, maar vaak begeleid je de aanstaande moeder al tijdens de bevalling (naast de verloskundige natuurlijk). Als er in een gezin al kinderen zijn, doe je daar leuke dingen mee, maar je prioriteiten liggen bij de moeder en haar baby.

Ik ken aardig wat kraamverzorgsters en veel van hen hebben echt passie voor hun vak. Probeer ook wat van dat enthousiasme in jouw brief naar voren te laten komen. Waarom wil jij nou kraamverzorgster worden en niet peuterschooljuf, medewerster op een kinderdagverblijf of kinderverpleegkundige?

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 januari 2010, 21:49
wm3 wm3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2009
Berichten: 3
wm3 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling kraamverzorgster

... , 17.01.2010

Betreft: open sollicitatie functie leerling kraamverzorgende

Geachte dames en heren,

Aangezien ik al drie jaar in Nederland woon, de taal beheers en graag met mensen werk, heb ik ervoor gekozen te solliciteren voor een leerplaats tot kraamverzorgende bij uw organisatie ... . Mijn interesse in mensen en kinderen is groot om deze reden werk ik sinds augustus 2007 als Au pair in Nederland.

De functie van een kraamverzorgende bij ... spreekt me aan, omdat ik het interessant vind om gezinnen te helpen en huishoudelijke taken over te nemen. Graag wil ik in uw organisatie in een functie werken waarin ik me kan ontwikkelen. Daarnaast beschik ik over een vriendelijk optreden en inlevingsvermogen en ben in staat zelfstandig zoals ook in een team te werken. Tenslotte ben ik flexibel en zie in de wisselende werktijden een bijzondere uitdaging en ik ben bereid om vlak bij mijn werkomgving te komen wonen.

Ik vertrouw erop dat deze brief voor u een aanleiding is om mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

XXX

is deze beter? ik heb gewoon nog nooit een solicitatiebrief geschreven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 januari 2010, 11:40
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling kraamverzorgster

Ik ben nog niet helemaal enthousiast. Hopelijk helpt mijn commentaar je om een meer enthousiaste en pakkende brief te schrijven.

Citaat:
... , 17.01.2010

Betreft: open sollicitatie functie leerling kraamverzorgende

Geachte dames en heren, Je begint nog steeds heel algemeen met 'Geachte dames en heren'...

Aangezien ik al drie jaar in Nederland woon, de taal beheers en graag met mensen werk, heb ik ervoor gekozen te solliciteren voor een leerplaats tot kraamverzorgende bij uw organisatie ... . De redenen die je noemt om te solliciteren als kraamverzorgster vind ik niet sterk. Mijn interesse in mensen en kinderen ook baby's (want daar werk je voornamelijk mee!)? is groot om deze reden werk ik sinds augustus 2007 als Au pair in Nederland.

De functie van een ('een' mag weg) kraamverzorgende bij ... spreekt me aan, omdat ik het interessant vind om gezinnen te helpen waarbij? en huishoudelijke taken over te nemen. Je hebt volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het beroep precies inhoudt.
Als kraamverzorgster ondersteun je de verloskundige bij de bevalling, ben je +/- 8 dagen bij mensen thuis waar je de moeder en de baby verzorgt. Je ontvangt de visite en je houdt inderdaad ook het huishouden een beetje bij.


Kijk ook eens op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kraamhulp en http://www.kraamzorg.nl/
.
Graag wil ik in uw organisatie in een functie werken waarin ik me kan ontwikkelen. Daarnaast beschik ik over een vriendelijk optreden en inlevingsvermogen en ben in staat zelfstandig zoals ook in een team te werken. Tenslotte ben ik flexibel en zie in de wisselende werktijden een bijzondere uitdaging en ik ben bereid om vlakbij mijn werkomegving te komen wonen.

Ik vertrouw erop dat deze brief voor u een aanleiding is om mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

XXX
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 februari 2010, 21:30
wm3 wm3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2009
Berichten: 3
wm3 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling kraamverzorgster

Oirschot, 12.12.2009

Betreft: open sollicitatie functie leerling kraamverzorgende

Geachte mevrouw ...,

Aangezien ik al drie jaar in Nederland woon, de taal beheers en graag met mensen werk, heb ik ervoor gekozen te solliciteren voor een leerplaats tot kraamverzorgende bij uw organisatie kraamzorg ... . Mijn interesse in mensen en kinderen vooral in pasgeborenen is groot om deze reden werk ik sinds augustus 2007 als Au pair in Nederland.

De functie van kraamverzorgende bij kraamzorg ... spreekt me aan, omdat ik het interessant vind gezinnen te helpen bij de verzorging van de pasgeborene en kraamvrouw in hun eigen omgeving en ik vind het leuk om huishoudelijke taken te overnemen. Graag wil ik in uw organisatie in een functie werken waarin ik me kan ontwikkelen. Daarnaast beschik ik over een vriendelijk optreden en inlevingsvermogen en ben in staat zelfstandig zoals ook in een team te werken. Tenslotte ben ik flexibel en zie in de wisselende werktijden een bijzondere uitdaging en ik ben bereid om vlakbij mijn werkomgeving te komen wonen.

Ik vertrouw erop dat deze brief voor u een aanleiding is om mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

XXX

ik vind het hartstikke moeilijk om brieven of een verhaal te schrijven had er ook op school altijd last van en alleen voldoendes gekregen.. op school was het in mijn moedertaal (duits) en nu nog iets moeilijker doordat ik op nederlands solliciteer.
heb er een best rare vraag: op universiteiten besaat het vooroordeel dat duitse studenten nederlands niet kunnen spreken en willen ze daarom niet altijd aannemen. is dat in bedrijven ook zo en kan ik er iets aan doen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
kraamverzorgster

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief kraamverzorgster koeman12 Sollicitatiebrief en cv 6 18 juni 2013 13:27
Sollicitatiebrief leerling kraamverzorgster jamy06 Sollicitatiebrief en cv 0 19 februari 2009 23:54
Sollicitatiebrief leerling kraamverzorgende patjuh87 Sollicitatiebrief en cv 0 9 februari 2009 22:22
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 18:45
Sollicitatiebrief kraamverzorgster koeman12 Sollicitatiebrief en cv 0 19 mei 2006 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon