Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 oktober 2019, 22:05
Ventmachine Ventmachine is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2019
Berichten: 1
Ventmachine is on a distinguished road
Standaard Motivatie blijven houden bij langdurig uitzend/inhuurcontract

Hallo!

Ik ben ingestroomd bij een overheidsinstantie via uitzendwerk. Dat was heel fijn in het begin, maar de nadelen en minder gemotiveerd raken komen steeds meer naar de voorgrond. De overheid wil namelijk zo min mogelijk ambtenaren en om dat te compenseren huren ze personeel eeuwig in via voornamelijk het uitzendbureau. De enige reden die ze kunnen geven is dat mijn functie niet voor vast kan worden aangenomen (geen kerntaak, whatever that means..),omdat dat nou eenmaal zo in de regels staat maar het kromme is...we zijn wel heel erg nodig en ik kan bijvoorbeeld t/m 2021 blijven in dezelfde schaal waar ik voor ben ingehuurd (en dant hebben ze allemaal mooie presentaties voor intern personeel dat de overheid out of the box moet gaan denken en niet moet vasthouden aan regels). Dat is opzich fijn dat ik zo lang kan blijven, maar om alle collega's te horen over 13de maand inkomsten, de extra bonus die zo vaak wordt uitgegeven om personeel tevreden te houden, het uitzoeken van het jaarlijkse kerstcadeau (dat is mij nog de minste zorg...mijn vorige werkgever waar ik ook extern was maakte daar sowieso geen onderscheid in - iedereen doet mee) de leuke georganiseerde events om personeel te stimuleren, maar niet voor extern persoon bedoeld zijn is na ruim 2 jaar ontzettend frustrerend. Ik word zo een zuurpruim, terwijl ik het best naar mijn zin heb op het werk. En zuurpruimen worden nooit gewaardeerd, dat snap ik ook wel. Maar om nou een collega weer te horen over een extra tree erbij en dan daarna de hele dag ouwehoerd om deze blijdschap te delen en omdat er verder niks qua werk te doen is dan begint mijn bloed echt te koken. Je word als vaste medewerker beschouwd, maar als puntje bij paaltje komt val je er buiten. Zelfs de mensen die mijn frustraties begrijpen doen er eigenlijk niets aan ('ja het is krom' .. maar daar gaan ze dan weer niet over) Mijn arbeidsverleden is altijd altijd zo gweest dat ik veel via het uitzendbureau werk heb gekregen, maar ik was een reiziger en vond het niet zo heel erg om weer mijn eigen weg te gaan. Maar ik word ook een jaartje ouder (nu 40) en ik weet dat ik me daarom ook veel meer zorgen maak dan vroeger. Heeft iemand ervaring met hetzelfde en tips om hier mee om te gaan? Ik snap ook goed mensen die roepen dat als je niet happy bent dat je zelf actie moet ondernemen om gelukkiger te worden, maar in vele situaties bij werkgevers is het ontzettend krom en weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Collega's noemen mij vaak bescheiden en heel lief, maar toch heb ik het gevoel dat ik vaak arrogant en zeurderig en nukkig overkom. Ik ben al een stapje terug gegaan in waar ik vandaan kwam qua inschaling, en het is heel moeilijk om daar weer uit te komen binnen deze organisatie.

Als iemand uit mijn chaos-verhaal een advies heeft, oh heel graag!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2019, 22:47
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Je schrijft: Collega's noemen mij vaak bescheiden en heel lief.

Wat bedoelen je collega's daarmee? Heb je hen dat gevraagd?

En hebben ze ook tips voor je, om je minder bescheiden en lief op te stellen?
----

Je hebt het gevoel dat je vaak arrogant, zeurderig en nukkig overkomt. Klopt dit, met hoe je op anderen overkomt? Wat vinden je collega's?

Ik denk dat het handig is, dat je met je collega's in gesprek gaat. Probeer eens wat meer van jezelf te laten zien en vraag hen advies. Misschien ga je je dan prettiger voelen en gaan je collega's ook rekening met je houden. En misschien vind je het dan ook minder vervelend als zij blij zijn en kun je ook blij voor hen zijn.

-----
Een andere optie is, ander werk zoeken.
Of geduld hebben. Mogelijk krijg je in de toekomst een vaste aanstelling.

Sterkte en succes!

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatie bij online sollicitatie op vacaturesite? Anoushka Sollicitatiebrief en cv 1 29 december 2018 21:51
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
Motivatie tekst Stage bij Media Markt Daniil Sollicitatiebrief en cv 2 2 juli 2011 13:00
Hulp gevraagd bij motivatie! robinbossie Sollicitatiebrief en cv 2 15 mei 2009 11:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon