Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 maart 2009, 14:21
Fiskmas Fiskmas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 14
Fiskmas is on a distinguished road
Standaard Universitaire master in Real estate bij Saxion

Beste,

Ik heb hier afgelopen jaar al een topic geplaatst over mijn master keuze en ben hier ontzettend goed in geholpen door diverse leden van dit forum.
Ik ben met de Universiteit Tilburg in gesprek om de planning van de master wat duidelijker te krijgen en ben op een issue gestuit.

Een collega van mij wil ook aan een universitaire master beginnen maar niet in de richting die ik heen ga. Hij is met een opleiding op de proppen gekomen waar ik wat van schrok.

Het Saxion te Deventer bied (klaarblijkelijk) een universitaire master in Real estate aan en hierover had ik een aantal vragen.

Het Saxion is géén universiteit, hoe kunnen zij dan een universitaire (MSc) Master aanbieden?
Quote: "Met vestigingen in Deventer, Enschede en Apeldoorn en ruim 21.000 studenten is Saxion een van de grootste hogescholen van Nederland."

Zit er verschil in de MSc titel van een universiteit in vergelijk met die van een MSc op een hogeschool? zo ja, wat is dit verschil?

Waarom vind ik nou juist die (moeilijke)opleidingen zoals wiskunde, natuurkunde en scheikunde die een universiteit wél bied niet terug in de lijst van hogeschool opleidingen en de "mindere" stromen (no offence) zoals muziek en sport wel?

Waarom zijn de toelatingseisen van een universitaire MSc zo killing terwijl je bij die van Saxion (als voorbeeld) zo binnen loopt met je HBO diploma en zelfs met Quote: "HBO werk & denkniveau" ?

Ik dank jullie bij voorbaat.

Fiskmas.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2009, 15:27
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Universitaire master in Real estate bij Saxion

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiskmas Bekijk bericht
Het Saxion is géén universiteit, hoe kunnen zij dan een universitaire (MSc) Master aanbieden?
Dat doen ze i.s.m. met een Engelse universiteit: je krijgt na afronding van de master een diploma van een Engelse universiteit en niet van Saxion.

Citaat:
Zit er verschil in de MSc titel van een universiteit in vergelijk met die van een MSc op een hogeschool? zo ja, wat is dit verschil?
Aan een hbo kun je geen MSc titel halen (tenzij ze zo'n trucje hebben als Saxion), die titel is voorbehouden aan universiteiten.

Waarom zijn de toelatingseisen van een universitaire MSc zo killing terwijl je bij die van Saxion (als voorbeeld) zo binnen loopt met je HBO[/QUOTE]
Ik vermoed omdat hbo-masters goed aansluiten op een hbo-bachelor. Wo-masters sluiten echter vaak niet goed aan op een hbo-bachelor, en daarom moet je eerst een premaster o.i.d. volgen om de vaardigheden/kennis die je mist op te vijzelen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 maart 2009, 20:13
Fiskmas Fiskmas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 14
Fiskmas is on a distinguished road
Standaard Re: Universitaire master in Real estate bij Saxion

Beste,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb van Saxion vernomen (heb zelf ook wat contact opgenomen) dat ze in totaal 3 maanden in een periode van 13 maanden totaal naar Greenwich Engeland moeten voor die opleiding. De rest van de opleiding wordt in Deventer gegeven.
Je krijgt dus eigenlijk je MSc na 3 maanden beetje in Engeland te vertoeven? Vind het bijna bedrog.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juni 2009, 02:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Universitaire master in Real estate bij Saxion

Hallo mensen,

Ik ben van plan om voor een inschrijving voor deze master, het lijkt in principe geen bedrog/leugen, want zij hebben alle goedkeuringen van de Britten + NVAO, en je krijgt je titel na 1 jaar, een doodgewone Msc.

Ik twijfelde ook eerst, gebeld met die ene mevrouw--> mijn twijfels zijn weg.

Waar twijfelen jullie aan dan?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juni 2009, 10:07
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Universitaire master in Real estate bij Saxion

Je hoeft nergens aan de twijfelen. Feit is wel dat een buitenlandse MSc beslist niet hetzelfde is als een drs/mr/ir van een NL universiteit.

Daar verander je niets aan. Maar dat hoeft verder geen probleem te zijn. Alleen zullen mensen met een drs/mr/ir van een NL universiteit altijd betere kansen hebben op traditionele goed betaalde banen dan mensen met een buitenlandse MSc/MA/LLM/MEng.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juni 2009, 11:11
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: Universitaire master in Real estate bij Saxion

En als laatste: je hoeft niet zelf naar Engeland hoor, opleiding wordt in z'n geheel hier gegeven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon