Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2011, 13:47
Miramare Miramare is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2011
Berichten: 2
Miramare is on a distinguished road
Standaard Ontslag nemen?!

Net een account aangemaakt en ik zal gelijk met de spreekwoordelijke deur in huis vallen. Ik denk erover om zelf ontslag te nemen.
Ik ben na mijn studie, via stage, direct in mijn baan (docent op roc) gerold. Ik doe dit werk nu 13 jaar. Ik ben 36 jaar. Ik heb de eerste 10 jaar hier met tevredenheid gewerkt. Nu is het zo dat 3 jaar geleden, de opleiding waar ik les gaf is komen te vervallen. Ik geef nu 3 jaar les op een andere opleiding, niveaugroepen waar ik weinig een klik mee heb, de lessen liggen met niet, en ik heb geen tot weinig aansluiting bij mijn collega's.
Ik heb dit verschillende keren aangekaart bij mijn leidinggevende maar er wordt niet goed naar mij geluisterd, mijn suggesties over hoe ik me 'beter' zou kunnen voelen worden in eerste instantie heel positief opgepikt maar in de praktijk niets mee gedaan. Ik voel me ongelukkig op mijn werk en dat heeft nog meer effect op mijn relaties met leerlingen en collega's. Ik ben mezelf niet meer.

Ik ben getrouwd, man heeft goede vaste baan en heb zelf ook een flinke spaarpot. Financieel gezien hoef ik niet eens aan het werk... Toch vind ik dit heel belangrijk voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Normaal gesproken geeft werk mij energie... nu zuigt het echter al 3 jaar aan me.

Ik wil ontslag nemen!! En me rustig orienteren op bijscholing en solliciteren. Ik zou graag IDM willen gaan doen. Werken in een mediatheek, of op een educatieve afdeling van een bibliotheek.

Echter raad iedereen in mijn omgeving het af omdat het zo moeilijk is om weer aan een baan te komen, gat in je cv, etc.
Die weten natuurlijk weer niet van mijn financiele situatie, dat ik niet van werk afhankelijk ben.

Ben benieuwd naar ervaringsverhalen en adviezen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 september 2011, 15:12
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miramare Bekijk bericht
Ik zou graag IDM willen gaan doen. Werken in een mediatheek, of op een educatieve afdeling van een bibliotheek.
Ik vraag me af of daar veel toekomstmuziek in zit. De bibliotheekwereld zit in een dalende trend en er wordt flink op bezuinigd.

Citaat:
Echter raad iedereen in mijn omgeving het af omdat het zo moeilijk is om weer aan een baan te komen, gat in je cv, etc.
Een oplossing voor dat dilemma kan zijn (als het je ligt) voor jezelf te beginnen als zelfstandig ondernemer / freelancer. Dat geeft meer ruimte en vrijheid om je eigen toekomst in te richten, en als het mislukt en je ermee moet stoppen is het geen gat op je cv. Deze carrièremove zou ik niet zomaar aan iedereen aanbevelen, maar als je financiële buffers hebt dan is het zeker het overwegen waard.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden Abby Je rechten en plichten als werknemer 16 12 mei 2012 21:17
Zelf ontslag nemen? Diesel Loopbaanvragen 6 18 april 2011 19:26
Zelf ontslag nemen tijdens half jaar contract Alexandra Je rechten en plichten als werknemer 3 27 september 2010 14:54
Op staande voet ontslag nemen? pallen Je rechten en plichten als werknemer 7 2 juli 2010 11:59
ontslag nemen in proeftijd of contract niet tekenen? evaadam Je rechten en plichten als werknemer 1 21 november 2008 11:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon