Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juli 2006, 13:08
Ineke
Gast
 
Berichten: n/a
Exclamation Tips voor mijn sollicitatiebrief?

Zou iemand deze brief voor mij na willen kijken. Heb er lang over gedaan maar als je er zo lang mee bezig bent kun je er niet helder meer naar kijken. Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Gr ineke

Hierbij ook de vacature:
Analist moleculaire biologie (M/V; 32-36 uur)

De afdeling
De afdeling klinische pathologie bestaat uit 26 medewerkers, waaronder drie pathologen.
In samenwerking met het ******* en de moleculair bioloog worden moleculair biologische technieken ontwikkeld.

De functie
Als analist moleculaire biologie verricht je zelfstandig onderzoek op alle voorkomende patiëntenmaterialen.
Hierbij wordt gebruik gemaakt van geautomatiseerde PCR-technieken, op de Cobas Amplicore, met real-time PCR en handmatige technieken.
Je participeert in de ontwikkeling en uitvoering van moleculair biologische technieken met name gericht op tumordiagnostiek en oncogene virussen.

Je profiel
Als analist moleculaire biologie beschik je over een afgeronde HLO opleiding.
Kennis en ervaring met moleculair biologische technieken zijn noodzakelijk voor het participeren in het ontwikkelen van bovengenoemde technieken, maar ook het uitvoeren van routine diagnostiek zal tot je taken gaan behoren.
Je bent een enthousiaste en betrokken collega, die over het vermogen beschikt om gedurende een langere periode hard te werken. Je kunt goed samenwerken in teamverband. Tevens heb je verantwoordelijkheidsgevoel en ben je klant- en servicegericht.

Hier dus de brief, weet namelijk niet zeker of jullie het format kunnen lezen in de bijlagen.

********
Straat naam nr
???? ?? Plaats
........ Ziekenhuis
Stafafdeling PO&O
t.a.v. mevrouw ..............
Postbus ...
???? ?? Plaats
Plaats, 3 juli 2006

Betreft: sollicitatie functie en vacaturenummer

Geachte mevrouw ..........,
Op de ................. Site las ik uw advertentie waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een kandidaat voor de functie van analist moleculaire biologie.
Deze baan spreekt mij aan, omdat ik het als een uitdaging zie mee te helpen aan de ontwikkeling van moleculair biologisch technieken. Hierbij komt mijn kennis van deze technieken uit mijn huidige baan goed van pas.
Ook het uitvoeren van moleculaire biologische technieken hoort hier uiteraard bij en zal ik ook met veel plezier uitvoeren.
Ik ben ervan overtuigd de juiste kandidaat voor deze baan te zijn. Na mijn HLO studie met als afstudeerrichting moleculair biologisch technieken heb ik ervaring opgedaan met deze technieken in de vorm van RT-PCR en met de Cobas Amplicore en andere technieken.
Bovendien heb ik in mijn huidige baan geleerd om samen te werken met collega's om met z'n allen het werk af te krijgen. Daarnaast vind ik het belangrijk om de testen nauwkeurig uit te voeren en voelt het altijd weer goed als een test goed is afgerond.

[FONT=Times New Roman]Graag licht ik mijn brief en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek aan u toe.
[/FONT]
Hoogachtend,



********
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juli 2006, 12:11
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tips voor mijn sollicitatiebrief please!

hallo Ineke
goede brief hoor.. ik heb een paar aandachtspunten aangegeven in oranje.. ik hoop niet dat je dat erg vind. Ik ben voor korte zinnen en actief taalgebruik.
gebruik ervan wat je wilt en hoe je het wilt.
Je brief is je "toegangspoort" tot je CV.
succes met je sollicitatie
clair1991



Betreft: sollicitatie functie en vacaturenummer

Geachte mevrouw ..........,
Op de ................. Site las ik uw advertentie waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een kandidaat voor de functie van analist moleculaire biologie.
Deze baan spreekt mij aan. Ik zie het als een uitdaging mee te helpen aan de ontwikkeling van moleculair biologisch technieken. Mijn ervaring met deze technieken uit mijn huidige baan komt goed van pas.
Het uitvoeren van moleculaire biologische technieken hoort hier uiteraard bij. Ik werk met veel plezier.
Ik ben ervan overtuigd de juiste kandidaat voor deze baan te zijn. Na mijn HLO studie, met als afstudeerrichting moleculair biologisch technieken, heb ik werkervaring opgedaan in de vorm van RT-PCR, met de Cobas Amplicore en andere technieken.
Bovendien heb ik geleerd om samen te werken met collega's om met z'n allen het werk af te krijgen. Ik vind het belangrijk om testen nauwkeurig uit te voeren. Het voelt altijd weer goed als een test goed is afgerond.

Graag licht ik mijn brief en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 juli 2006, 22:37
HERT HERT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 21
HERT is on a distinguished road
Thumbs up Re: Tips voor mijn sollicitatiebrief please!

Ha Ineke,

Een goede opzet van de brief, mogelijk kan je nog wat extra motivatie aangeven door specifiek te zijn (SMART: Specifiek Meetbaar Actueel Resultaat Tijd/Duur), aangeven, waarom nu juist jij dit goed kan.

vb. ik heb ... (S) onderzocht met 1000 proeven (M) met ...als resultaat in 3 maanden tijd, of iets dergelijks.

In de vacature worden een aantal specifieke technieken vermeld: geautomatiseerde PCR-technieken, op de Cobas Amplicore, met real-time PCR en handmatige technieken. Je geeft al zelf aan dat je deze beheerst. Maar hoe dan? Misschien een idee om dit met een bepaald resultaat te vermelden, daar maak je het SMART mee. Hoeveel onderzocht? Met welke resultaten? In hoeveel tijd? Is het volgens plan gegaan? En alleen datgene aangeven wat de nieuwsgierigheid prikkelt (belangrijkste).

Waarom spreekt tumordiagnostiek en oncogene virussen jou aan?

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief radiodiagnostich laborant, tips heel erg welkom! Rella Sollicitatiebrief en cv 3 16 november 2012 18:28
Sollicitatiebrief backoffice medewerker; graag tips Monique Sollicitatiebrief en cv 3 7 februari 2011 21:55
Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen TLH Sollicitatiebrief en cv 1 17 augustus 2010 20:53
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon