Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2012, 23:22
Shahida
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Open sollicitatiebrief administratief medewerker bij een gemeente

hoi hoi,

ik ben bezig met een open solliciatiebrief te schrijven naar de gemeente. maar vindt het heel moeilijk. toch heb ik wat op papier kunnen zetten. ik ben echter benieuwd hoe/wat jullie van mijn brief vinden.

alvast bedankt,

Betreft: open sollicitatie administratief medewerker

Geachte heer/ mevrouw,

Graag zou ik mijzelf willen voorstellen als zelfstandig, enthousiaste jonge dame die weet wat ze wil. Daarom solliciteer ik op de functie van administratief medewerker binnen uw bedrijf.

Mijn naam is xxxxxx en ik ben xx jaar. Momenteel ben ik 3.5 jaar parttime (32 uur p/w) werkzaam als administratief medewerkerster bij het UWV in Tilburg. Mijn werkzaamheden bestaan uit het classificeren van WIA dossiers aan de hand van interne codelijst van het UWV. Inmiddels zijn wij naast WIA ook andere wetten aan het classificeren en er wordt van ons verwacht deze codes te hanteren. Kwaliteiten en kwantiteiten staat erg hoog bij het UWV. Tevens heb ik een belangrijke taak op de afdeling. Ik ben verantwoordelijk voor het coördineren op de afdeling. Mijn taak is, ervoor zorgen dat er werk in de kast komt te liggen zodat iedereen aan het werk kan gaan. Het coördineren doe ik al bijna 2 jaar. En moet zeggen het is erg leuk om dit te mogen doen . Op de afdeling CCT zal het werk binnenkort ophouden en daarom ben ik actief bezig met opzoek naar een nieuwe uitdaging.

De functie van administratief medewerker binnen u bedrijf spreekt mij om diverse reden aan. Ten eerst sluit de functie goed aan op mijn werkervaring. Heel nauwkeurig omgaan met vertrouwelijke gegevens. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen. Verder ben ik representatief, nauwkeurig, ambitie, flexibel, stressbestendig en accuraat en kan ook heel goed zelfstandig werken. tenslotte heb ik kennis van geautomatiseerde systemen. Mijn voorkeur gaat uit naar een parttime functie waarin ik mijn zorgtaken kan combineren met mijn werkzaamheden.

U mag van mij een enthousiaste, zeer gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in het teamverband goed kan werken en kan goed met werkdruk omgaan. Houd van dingen regelen en coördineren.

Ik wil mijn ambities en kwaliteiten persoonlijk toelichten, u zult merken dat ik oprecht ben in mijn gedrevenheid en motivatie. Ik ga daarom graag het gesprek met u aan.




Met vriendelijk groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2012, 11:06
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Ten eerste, lees de spelregels eens, jij verwacht van ons dat we je brief beoordelen, maar wij verwachten ook dat jij dat bij anderen doet. Ik heb even gekeken naar je brief en 1 en ander in rood en blauw aangegeven
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shahida Bekijk bericht

Betreft: open sollicitatie administratief medewerker

Geachte heer/spatie teveel mevrouw,

Graag zou ik mijzelf willen voorstellen als zelfstandig, enthousiaste jonge dame die weet wat ze wil. Daarom solliciteer ik op de functie van administratief medewerker binnen uw bedrijf.

Mijn naam is xxxxxx en ik ben xx jaar.<<staat in je cv Momenteel ben ik 3.5 jaar parttime (32 uur p/w) werkzaam als administratief medewerkerster bij het UWV in Tilburg. Mijn werkzaamheden bestaan uit het classificeren van WIA dossiers aan de hand van interne codelijst van het UWV. Inmiddels zijn wij naast WIA ook andere wetten aan het classificeren en er wordt van ons verwacht deze codes te hanteren. Kwaliteiten en kwantiteiten staat erg hoog bij het UWV. Tevens heb ik een belangrijke taak op de afdeling. Ik ben verantwoordelijk voor het coördineren op de afdeling. Mijn taak is, ervoor zorgen dat er werk in de kast komt te liggen zodat iedereen aan het werk kan gaan. Het coördineren doe ik al bijna 2 jaar. En moet zeggen het is erg leuk om dit te mogen doen spatie teveel. Je doet een opsomming van je taken waardoor het lijkt alsof je er niet weg hoeft, het beslaat de helft van je brief

Op de afdeling CCT < wat is CCT? zal het werk binnenkort ophouden en daarom ben ik actief bezig met opzoek naar een nieuwe uitdaging.

De functie van administratief medewerker binnen u bedrijf spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste sluit de functie goed aan op mijn werkervaring. Heel nauwkeurig omgaan met vertrouwelijke gegevens.< dode zin Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen. Verder ben ik representatief, nauwkeurig, ambitie, flexibel, stressbestendig en accuraat en kan ook heel goed zelfstandig werken.< Leuk opsom rijtje, maar waar blijkt dat uit? t= Tenslotte heb ik kennis van geautomatiseerde systemen. Mijn voorkeur gaat uit naar een parttime functie waarin ik mijn zorgtaken kan combineren met mijn werkzaamheden.

U mag van mij een enthousiaste, zeer gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in het teamverband goed kan werken en kan goed met werkdruk omgaan. Houd van dingen regelen en coördineren.=spreektaal

Ik wil mijn ambities en kwaliteiten persoonlijk toelichten, u zult merken dat ik oprecht ben in mijn gedrevenheid en motivatie. Ik ga daarom graag het gesprek met u aan.
Cv?

Je geeft een opsomming van jouw kunnen, maar ik mis de motivatie waarom je speciaal bij een gemeente wilt werken

Met vriendelijk groet,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juni 2012, 13:03
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik sluit me aan bij Danjel! Veel elemeneten uitjouw brief kun je perfect in je CV verwerken.

Je brief moet een aanvulling zijn aan je CV. Opsommingen zijn dodelijk wanneer je ze niet nader toelicht.
Zorg ervoor dat jouw brief opvalt. Dit kun je doen door je wat meer te verdiepen in de organisatie (lees de missie en visie, het jaarverslag, de website). Deze wetenswaardigheden kun je verwerken in je brief. Bijvoorbeeld als de gemeente op het punt staat te fuseren dan kun je hier iets zeggen over jouw toegevoegde waarde mbt tot deze groei.

Jouw brief lijkt standaard waar je alleen de bedrijfsnaam, contactpersoon en datum aanpast voor een volgende sollicitatie.

Als laatste wil ik je eveneens vragen om de huisregels te respecteren!!!

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juni 2012, 21:29
Shahida
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

hoi hoi,

bedankt voor je reactie. ik zal mijn brief gaan aanpassen.

moeilijk als je na een lange tijd weer een brief moet gaan schrijven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 09:20
Open sollicitatie juridisch medewerker bbl bij een rechtbank duifje Sollicitatiebrief en cv 2 22 september 2010 14:55
Sollicitatiebrief medewerker commerciële binnendienst bij een makelaar jolanda Sollicitatiebrief en cv 3 8 oktober 2008 21:28
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon