Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 april 2012, 18:07
nickyvis nickyvis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 1
nickyvis is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief Orthodontieassistente

goedemiddag, graag zou ik mijn sollicitatiebrief willen laten nakijken en feedback er op krijgen. ik heb al verschillende keren op verschillende bedrijven gesolliciteerd maar is het toch elke keer niks geworden helaas dus misschien ligt het daaraan. hopelijk kunnen jullie er wat mee!
groetjes

bedrijfsprofiel: wij zijn een jonge en dynamische en klantvriendelijke praktijk waarin elke patient met een reeele orthodontische hulpvraag de optimale behandeling krijgt.

functie omschrijving: interessante functie binnen een inspirerende organisatie, waarbij eigen initiatief en zelfstandig een belangrijk deel van het beleid vormen.

wij bieden de assistente een volledige opleiding tot orthodontisch asssistent met prima arbeidsvoorwaarden.

heb jij een afgeronde mbo-opleiding en ben jij enthousiast, flexibel en gemotiveerd om in teamverband klaar te staan voor onze patienten? dan zijn wij op zoek naar jou!

-----------------------------------------------------------

Betreft: Vacature Orthodontie ssistente


Geachte mevrouw nxxxx,

Op de internetsite, xxx.nl, staat de vacature orthodontie assistente beschreven die in het bijzonder mijn interesse heeft gewekt. Naar aanleiding daarvan heb ik u gebeld op donderdag 26 april. Zoals afgesproken stuur ik u hierbij mijn sollicitatiebrief en curriculum vitae voor deze functie.

De mbo opleiding ontbreekt wel bij mij, maar ben een erg enthousiast, flexibel en zeer gemotiveerd persoon, dus wellicht toch de geschikte persoon voor jullie.
Ik heb mijn vmbo diploma in 2009 behaald en daarna nog de certificaten Nederlands, Engels en Biologie op havo niveau behaald. Daarna heb ik samen met mijn coördinator besloten om niet verder te gaan met de havo, omdat ik een meer praktijkgerichte leerling ben dan een theorie leerling. Mijn ervaring met de orthodontie is dat ik zelf een behandeling van 5 jaar met plezier heb afgemaakt. Deze plezierige omgang met mijn orthodontist en assistentes zou ik dan ook graag waar willen maken voor andere patiënten.

Initiatief tonen en zelfstandigheid staat bij mij op het lijstje van goede eigenschappen. Dit heb ik vooral waargemaakt met mijn vrijwilligerswerk bij verschillende ouderencentrums, door met ouderen te gaan wandelen waarbij familie daar geen tijd voor heeft. Of door bij het dierenasiel te gaan helpen met het verzorgen van de dieren. Daarbij is in teamverband werken natuurlijk een automatisch aspect wat van toepassing was en dan ook graag doe. Een slechte eigenschap van mij is stil zitten, wat ik niet graag doe, daarom is jullie dynamische en jong bedrijf een uitstekende uitdaging voor mij. Ik ben graag omgeven door veel veranderingen en ontwikkelingen.

Ik hoop u hierbij voldoende geďnformeerd te hebben en licht dan ook graag mijn curriculum vitae en mijn persoonlijke eigenschappen verder toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 april 2012, 22:26
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de spelregels van dit forum eens door: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23 en dan met name punt 2.

Ik heb je brief vluchtig door gelezen en heb in rood 1 en ander aangegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickyvis Bekijk bericht


Betreft: Vacature Orthodontie ssistente


Geachte mevrouw nxxxx,

Op de website, xxx.nl, staat de vacature orthodontie assistente beschreven die in het bijzonder mijn interesse heeft gewekt. Naar aanleiding daarvan heb ik u gebeld op donderdag 26 april. Zoals afgesproken stuur ik u hierbij mijn sollicitatiebrief en curriculum vitae voor deze functie.

De mbo opleiding ontbreekt wel bij mij, maar ben een erg enthousiast, flexibel en zeer gemotiveerd persoon, dus wellicht toch de geschikte persoon voor jullie. << ik zou deze zin positiever schrijven en anders beginnen dan dat je diploma ontbreekt
Ik heb mijn vmbo diploma in 2009 behaald en daarna nog de certificaten Nederlands, Engels en Biologie op havo niveau behaald. << staat in je cv, hoeft niet in je brief Daarna heb ik samen met mijn coördinator besloten om niet verder te gaan met de havo, omdat ik een meer praktijkgerichte leerling ben dan een theorie leerling. Mijn ervaring met de orthodontie is dat ik zelf een behandeling van 5 jaar met plezier heb afgemaakt. Deze plezierige omgang met mijn orthodontist en assistentes zou ik dan ook graag waar willen maken voor andere patiënten. weglaten, zin klopt niet helemaal, lees het eens hardop.

Initiatief tonen en zelfstandigheid staat bij mij op het lijstje van goede eigenschappen. Dit heb ik vooral waargemaakt met mijn vrijwilligerswerk bij verschillende ouderencentra, door met ouderen te gaan wandelen als familie daar geen tijd voor heeft.<< klinkt negatief Of door bij het dierenasiel te gaan helpen met het verzorgen van de dieren. Daarbij is in teamverband werken natuurlijk een automatisch aspect wat van toepassing was en dan ook graag doe.<, lees deze zin eens hardop Een slechte eigenschap van mij is stil zitten, wat ik niet graag doe, daarom is jullie dynamische en jong bedrijf een uitstekende uitdaging voor mij. Ik ben graag omgeven door veel veranderingen en ontwikkelingen.

Ik hoop u hierbij voldoende geďnformeerd te hebben en licht dan ook graag mijn curriculum vitae en mijn kwaliteiten verder toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2012, 02:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

hartelijk dank voor uw snelle reactie!

Groeten,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 april 2012, 15:11
Bibie Bibie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 1
Bibie is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Lukt het met deze baan niet dan zou ik je aanbevelen om een open sollicitatie brief te maken en deze naar praktijken in de buurt te verzenden.
Aangezien er een groot tekort is aan tandarsassistentes. Zo ben ik zelf ook aan de slag gekomen en werk inmiddels al 7 jaar met veel
plezier binnen een tandartsenprakrijk.

Veel succes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 mei 2012, 15:26
gizmo gizmo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2012
Berichten: 4
gizmo is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief

Het lijkt me dat je bij de orthodontist vooral met jongere klanten moet werken. Misschien kun je beter benadrukken waarom dat je daar goed in zult zijn.

Je wordt assistente, heb je met je vrijwilligerswerk ook iets administratief gedaan? Of iets anders waaruit blijkt dat je hier goed in bent?

veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon