Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2009, 16:46
Elle
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Milieuopleiding volgen en slecht in wiskunde?

Hallo,

Ik ben me aan het orienteren op verschillende opleidingen die me leuk lijken...

Zo lijkt het me leuk om iets in milieu te doen. Ik ben erg begaan met het milieu, de aarde, duurzaamheid, enz. Ook in mijn vrije tijd ben ik hier geregeld mee bezig.

Ik zou denk ik best bijv. bij de overheid willen werken en advies geven m.b.t. milieuzaken... of bijv. milieutoezicht.

Nu heb ik alleen 1 groot probleem: Ik ben erg slecht in wiskunde. Een beetje hoofdrekenen lukt me nog wel (en met rekenmachine natuurlijk ), maar zodra het ingewikkelder wordt haak ik af .

Bij veel milieuopleidingen komt aardig wat wiskunde kijken volgens mij, of niet?
Ik heb vooropleiding havo, maar HBO milieukunde kan ik al vergeten, omdat ik het verkeerde profiel heb (C&M), én dus vanwege het hoge aandeel wiskunde.

Zijn er ook milieuopleidingen die wat minder wiskundekennis/-vaardigheden vragen? Bijv op MBO niveau?

Iemand hier die me wat verder kan helpen?

Alvast bedankt,
E.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 september 2009, 17:45
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Milieuopleiding volgen en slecht in wiskunde?

Zoek naar een MBO opleiding door de websites van ROCs in je regio te bekijken.

Of ga een cursus wiskunde volgen. Er zijn heel veel mensen die door persoonlijke begeleiding er wel in slagen wiskunde te beheersen.

Denk in oplossingen en niet in beperkingen.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 september 2009, 17:45
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Milieuopleiding volgen en slecht in wiskunde?

Je kunt ook nog VWO gaan doen na HAVO of een jaar extra HAVO om wel het juiste profiel te verkrijgen in combinatie met bijles.

Waar een wil is, is een weg.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 september 2009, 09:52
Eline
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Milieuopleiding volgen en slecht in wiskunde?

Hoi Elle,

Mogelijk kan ik jou helpen, ik heb zelf HBO Milieukunde gevolgd en ben nu
werkzaam in de milieubranche.
Met name in het eerste jaar hebben wij wel wat wiskunde gehad.
Dit was een basisvak, naast scheikunde en natuurkunde. En wie er niet goed in was
kon dat wel compenseren met andere basisvakken (talen). Er werd ook veel hulp geboden, het is mij reuze meegevallen. Nou weet ik dat mijn opleiding
qua inhoud helemaal is omgegooid, dus je doet er goed aan om navraag te doen bij
de opleidingsadviseur. Ook kun je open dagen afgaan en boeken alvast inkijken, etc.
Verder was er destijds ook een afstudeervariant miieumanagement, maar ik weet niet wat jij daarvan vindt.

Verder bestaat er ook een milieu opleiding die het milieu niet van een natuurwetenschappelijke kant bekijkt, maar vanaf een sociaal- maatschappelijke kant.
Volgens mij heb je dan altijd al minder met wiskunde te maken.

Verder hebben ze ook hele leuke groene opleidingen op MBO- niveau. Kun je
daarna alsnog doorstromen na het HBO (versneld wellicht).

Ik zou alle mogelijke groene opleidingen op HBO- en MBO niveau eens op een rijtje
zetten en de voors en tegen afwegen (en niet alleen aan wiskunde denken). Gaat er ten slotte om dat jij een leuke baan ermee krijgt.

Overigens heb ik in het werkveld weinig meer met wiskunde te maken (meer met een beetje scheikunde). Ligt aan de afstudeerrichting.

Succes en groetjes,

Eline
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 oktober 2009, 16:24
Elle
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Milieuopleiding volgen en slecht in wiskunde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eline Bekijk bericht
Hoi Elle,

Mogelijk kan ik jou helpen, ik heb zelf HBO Milieukunde gevolgd en ben nu
werkzaam in de milieubranche.
Met name in het eerste jaar hebben wij wel wat wiskunde gehad.
Dit was een basisvak, naast scheikunde en natuurkunde. En wie er niet goed in was
kon dat wel compenseren met andere basisvakken (talen). Er werd ook veel hulp geboden, het is mij reuze meegevallen. Nou weet ik dat mijn opleiding
qua inhoud helemaal is omgegooid, dus je doet er goed aan om navraag te doen bij
de opleidingsadviseur. Ook kun je open dagen afgaan en boeken alvast inkijken, etc.
Ik zal inderdaad eens naar een open dag gaan. Probleem is wel dat ik (waarschijnlijk) niet eens wordt toegelaten op HBO milieukunde, omdat ik profiel C&M heb en geen scheikunde. Wiskunde vind ik ook echt heel moeilijk, dus ik ben gewoon bang dat het me niet gaat lukken (op hbo niveau).

Citaat:
Verder was er destijds ook een afstudeervariant miieumanagement, maar ik weet niet wat jij daarvan vindt.
Dat zou ik eens op moeten zoeken...

Citaat:
Verder bestaat er ook een milieu opleiding die het milieu niet van een natuurwetenschappelijke kant bekijkt, maar vanaf een sociaal- maatschappelijke kant.
O, welke opleiding is dat dan... klinkt wel interessant.


Citaat:
Verder hebben ze ook hele leuke groene opleidingen op MBO- niveau. Kun je daarna alsnog doorstromen na het HBO (versneld wellicht).
Daar heb ik ook aan zitten denken. Ben alleen nog geen beroepen tegengekomen in het milieuwerkveld, die me echt aanspreken. Ik dacht bijv. aan milieuinspecteur, maar het feit dat je in dat beroep vaak te maken krijgt met mensen die moeilijk doen/tegen je uitvallen, en je stressbestendig moet zijn... dat maakt dat ik denk dat het niks voor me is.

Ik zou graag een adviesrol hebben m.b.t. milieu, bij de gemeente ofzo... maar ja, geen idee welk beroep/ welke opleiding daarbij hoort.

Citaat:
Ik zou alle mogelijke groene opleidingen op HBO- en MBO niveau eens op een rijtje
zetten en de voors en tegen afwegen (en niet alleen aan wiskunde denken). Gaat er ten slotte om dat jij een leuke baan ermee krijgt.
Daar ben ik mee bezig. Ik ben helaas nog niks geschikts tegen gekomen.

Wat voor beroep/werk heb jij eigenlijk?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 oktober 2009, 17:08
Eline
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Milieuopleiding volgen en slecht in wiskunde?

Hoi Elle,

Zag dat je een reactie terug had gegeven op mijn berichtje.

Er bestaat een opleiding Milieu maatschappijwetenschappen in Nijmegen.
Gewoon even googlen daarop, dan kom je wel op de site.
Overigens kun je ook een milieu opleiding doen via de open universiteit, wellicht
kun je daar wel terecht??

Maar er zijn veel varianten mogelijk inderdaad. Ik denk dat het belangrijk is dat jij eerst weet wat je er precies mee wil (concreet beroep voor ogen) en daar de best passende opleiding bij zoekt. Je kunt uiteindelijk grofweg bij de overheid terecht (daar werk ik nu) of bij adviesbureaus. Maar ik ken b.v. ook een oud klasgenoot die bij een natuurbeschermingsorganisatie werkt. Tis maar wat jij wil!

Succes en ik ben heel benieuwd wat eruit komt!

Groeten,

Eline
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden? Lixue Opleiding kiezen en volgen 7 23 september 2009 17:43
Wat vinden jullie van de opleiding wiskunde? aapje89 Opleiding kiezen en volgen 2 21 juni 2009 23:09
Spw-opleiding volgen zonder diploma's? rubbie Opleiding kiezen en volgen 4 17 juni 2009 20:57
Wiskunde op Civiele techniek (te) moeilijk? Roel Loopbaanvragen 3 14 april 2009 15:52
IBMS zonder wiskunde? nerd. Opleiding kiezen en volgen 6 2 maart 2009 16:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon