Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 januari 2008, 16:04
linda106 linda106 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 3
linda106 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief leerling IC verpleegkundige

Zouden jullie mijn brief eens willen doorlezen en willen kijken of er nog iets aan verbetert kan worden? Ik vind het namelijk erg moeilijk om een motivatie te geven waarom ik wil solliciteren, en deze goed te verwoorden. Bedankt!

Naar aanleiding van de vacature op de website ....nl, solliciteer ik naar de functie leerling IC verpleegkundige.

Mijn naam is ......... en ik ben 22 jaar. In juli 2006 heb ik mijn MBO-V diploma behaald. Sindsdien ben ik werkzaam geweest op verschillende afdelingen in het ziekenhuis. Momenteel werk ik op de afdeling cardiologie in het ..... ziekenhuis te .....

Het snel inspringen in diverse situaties, het leren omgaan met het drukke leven op de IC afdeling zijn voor mij een reden om te solliciteren. Ook het uitvoeren van de vele verpleegtechnische handelingen lijken mij interessant. Ik ben erg gemotiveerd om de vervolgopleiding tot IC verpleegkundige te volgen.

Tijdens het werken op de afdeling heb ik gemerkt dat ik goed kan omgaan met de wisselende werkdruk en stresssituaties. Verder ben ik een zelfstandige werker maar kan ook goed in teamverband functioneren. Ik ben collegiaal, gemotiveerd en kan goed communiceren met patiënten, familie en andere disciplines.

Ik hoop dat ik u zo voldoende aanleiding geef, mij uit te nodigen voor een nadere kennismaking waarin ik mijn bijgevoegde CV mondeling kan toelichten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2008, 20:53
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling IC verpleegkundige

Beste Linda,

Waarom wil je specifiek in dit ziekenhuis werken? Ken je het ziekenhuis? Werk je er, ben je er al eens geweest, wat is je indruk van het ziekenhuis?

Begin hier je brief mee!

Je naam hoef je niet in je brief te zetten. Die staat onderaan je brief. Je leeftijd staat in je CV. Die kan je ook weg laten.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2008, 11:28
linda106 linda106 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 3
linda106 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling IC verpleegkundige

Bedankt voor je advies! Het is inderdaad belangrijk om aan te geven waarom je daar wilt werken. Heb de brief nu iets aangepast:

Naar aanleiding van de vacature op de website www......nl, solliciteer ik naar de functie leerling IC verpleegkundige.

Een prettige werksfeer binnen het ziekenhuis vind ik erg belangrijk. Tijdens mijn stage in het .... ziekenhuis heb ik dit ondervonden. Daarom wil ik deze opleiding graag in dit ziekenhuis volgen. In juli 2006 heb ik mijn MBO-V diploma behaald. Sindsdien ben ik werkzaam geweest op verschillende afdelingen in het ziekenhuis. Momenteel werk ik op de afdeling cardiologie in het ..... ziekenhuis te .....

Het snel inspringen in diverse situaties, het leren omgaan met het drukke leven op de IC afdeling zijn voor mij een reden om te solliciteren. Ook het uitvoeren van de vele verpleegtechnische handelingen lijken mij interessant. Ik ben erg gemotiveerd om de vervolgopleiding tot IC verpleegkundige te volgen.

Tijdens het werken op de afdeling heb ik gemerkt dat ik goed kan omgaan met de wisselende werkdruk en stresssituaties. Verder ben ik een zelfstandige werker maar kan ook goed in teamverband functioneren. Ik ben collegiaal en kan goed communiceren met patiënten, familie en andere disciplines.

Ik hoop dat ik u zo voldoende aanleiding geef, mij uit te nodigen voor een nadere kennismaking waarin ik mijn bijgevoegde CV mondeling kan toelichten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2008, 10:28
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling IC verpleegkundige

Je hebt eerder in dit ziekenhuis gewerkt. Dat lees ik niet direct uit jouw brief. Zie mijn opzetje hieronder en kijk naar het verschil met jouw brief. Kun je hier iets mee?

Uw ziekenhuis is voor mij bekend terrein, omdat ik hier mijn stage voor de opleiding ............... heb gedaan op de afdeling ............Ook heb ik op andere afdelingen gewerkt. Zie voor een overzicht mijn CV.

Uw vacature voor leerling IC verpleegkundige vond ik op www. ...............nl. Deze functie spreekt mij erg aan, omdat .....................
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 januari 2008, 11:32
linda106 linda106 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 3
linda106 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling IC verpleegkundige

Daar kan ik wel wat mee, bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verpleegkundige


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie leerling verpleegkundige >karin< Sollicitatiebrief en cv 2 11 februari 2008 16:39
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 16:34
Sollicitatiebrief verpleegkundige kinderziekenhuis GodsPrincess Sollicitatiebrief en cv 4 31 januari 2007 14:59
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 17:45
Sollicitatiebrief verpleegkundige SanShine Sollicitatiebrief en cv 2 24 oktober 2006 13:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon