Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2008, 21:17
muze muze is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2008
Berichten: 4
muze is on a distinguished road
Standaard 2e poging om een goede sollicitatiebrief te schrijven graag reactie :)

Dank je Maarten voor je nazicht/controle/feedback op mijn brief. Hier heb ik mijn nieuwe brief, die heb ik zo goed mogelijk aangepast aan de hand van de voorbeeldbrief die hier op de website staat. ik heb wel de indruk dat het te lang is.

hier de nieuwe lectuur om te controleren

Vacature: Technisch-administratief medewerker (Het Belang van Limburg 19/1/08)

Geachte mevrouw Wilmaerts,

U zoekt een technisch-administratief medewerker en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die vakbekwame medewerker ben waarnaar u zoekt.

Ik ben een medewerker met oog voor cijfers, en voor de mensen met wie ik samenwerk. Graag zou ik mijn talenten in u ziekenhuis inzetten en verder ontwikkelen.

Na het afronden van mijn regentaat opleiding elektromechanica, heb ik drie jaar als regent elektromechanica gewerkt. Ik heb les gegeven in verschillende technische richtingen aan leerlingen van 12 tot 19 jaar. Daarna ben ik overgeschakeld naar het bedrijfsleven waar ik nu als assistent process engineer werk. Ik werk vooral aan de bill of material door de lijn heel regelmatig te auditten en de nodige stappen te ondernemen met de Process Engineers. In de tussentijden maak ik Assembly Training Instructions (werkinstructies) en hou ik de engineering requests in het oog om de nodige aanpassingen te kunnen maken naar de lijn toe en om de ATI’s te kunnen aanpassen.

In mijn huidige baan heb ik de volledige proces om de bill of material in orde te krijgen zelf moeten uitwerken en toepassen. Dit heb ik moeten doen voor alle lijnen die aanwezig zijn, en zoals u al kunt raden zijn ze allemaal verschillend van toepassing, verwerking, methode en lay-out.

Wat me ten slotte aantrekt in de door u aangeboden baan is de mogelijkheid om mijn opgedane kennis nog eens te kunnen toepassen en verder te kunnen ontwikkelen.

Graag vertel ik u nog meer tijdens een persoonlijk onderhoud. U vindt al mijn gegevens in de bijlagen. In de hoop op een gunstig antwoord, dank ik u alvast voor uw aandacht.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 januari 2008, 17:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 2e poging om een goede sollicitatiebrief te schrijven graag reactie :)

Geachte mevrouw Wilmaerts,

U zoekt een technisch-administratief medewerker en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk(denk je of weet je het zeker?) dat ik die vakbekwame medewerker ben waarnaar u zoekt. Iemand overtuigen van iets wat je denkt is minder sterk dan overtuigen dat je het weet.

Ik ben een medewerker met oog voor cijfers, en voor de mensen met wie ik samenwerk. Deze zin loopt niet zo lekker vind ik, ik zou zeggen: ‘ik ben een medewerker met oog voor cijfers en oog voor de mensen waar ik samen mee werk’. Graag zou ik mijn talenten in uw ziekenhuis inzetten en verder ontwikkelen.

Na het afronden van mijn regentaat opleiding elektromechanica, heb ik drie jaar als regent elektromechanica gewerkt. Ik heb les gegeven in verschillende technische richtingen aan leerlingen van 12 tot 19 jaar. Daarna ben ik overgeschakeld naar het bedrijfsleven waar ik nu als assistent process engineer werk. Ik werk vooral aan de bill of material door de lijn heel regelmatig te auditten en de nodige stappen te ondernemen met de Process Engineers. In de tussentijden maak ik Assembly Training Instructions (werkinstructies) en hou ik de engineering requests in het oog om de nodige aanpassingen te kunnen maken naar de lijn toe en om de ATI’s te kunnen aanpassen.

In mijn huidige baan heb ik de volledige proces om de bill of material in orde te krijgen zelf moeten uitwerken en toepassen. Dit heb ik moeten doen voor alle lijnen die aanwezig zijn, en zoals u al kunt raden zijn ze allemaal verschillend van toepassing, verwerking, methode en lay-out. Wil je die baan opgeven? Waarom? Wat is er niet leuk aan, waarom kies je voor deze baan?

Wat me ten slotte aantrekt(dit lijkt alsof je hierboven al andere redenen hebt genoemd die je aantrokken in de baan, je hebt het naar mijn weten vooral over jezelf gehad, je ervaring en interesses) in de door u aangeboden baan is de mogelijkheid om mijn opgedane kennis nog eens te kunnen toepassen en verder te kunnen ontwikkelen.

Maar waarom wil je zo graag deze functie in dit bedrijf???

Graag vertel ik u nog meer(klinkt beetje informeel, gebruik iets van ‘nader toelichten’) tijdens een persoonlijk onderhoud(‘mondeling gesprek’, onderhoud klinkt als een beurt). U vindt al mijn gegevens in de bijlagen. In de hoop op een gunstig antwoord, dank ik u alvast voor uw aandacht.Goed!

Hoogachtend,

Goede brief met hier en daar met minder goed lopende zinnen. Ik wens je veel succes bij het schrijven van de brief en bij het eventuele sollicitatiegesprek!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 januari 2008, 03:06
Marciano
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 2e poging om een goede sollicitatiebrief te schrijven graag reactie :)

Hoi Muze,

Een aantal kleine schoonheidsfoutjes vallen mij op in jouw brief. Hieronder geef ik de "fouten" weer:

* Begin nooit zinnen met "U" en "Ik".
- Al helemaal géén "U" met hoofdletter want er is er maar één die zo genoemd wordt met hoofdletter en dat is onze lieve heer.

* Ik ben een medewerker met oog voor cijfers, en voor de mensen met wie ik samenwerk.
- Voor het woordje "EN" nóóit een komma (,) plaatsen.

* Graag zou ik mijn talenten in u ziekenhuis inzetten en verder ontwikkelen.
- Als je de zin op deze manier formuleert is het ziekenhuis een bezit. Dan moet het "UW" ziekenhuis zijn. Ik zou misschien ipv ziekenhuis, organisatie maken. Want een ziekenhuis is niemands bezit.

Dit heb ik moeten doen voor alle lijnen die aanwezig zijn, en <= weer die komma eruit halen.

Probeer ook kortere zinnen te gebruiken, dat leest namelijk makkelijker.

Dit is alles is niet bedoeld als kritiek, maar als positieve feedback!

Succes!

met vriendelijke groet,

Marciano
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2008, 22:38
muze muze is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2008
Berichten: 4
muze is on a distinguished road
Standaard Re: 2e poging om een goede sollicitatiebrief te schrijven graag reactie :)

dank jullie vn harte ik ga het zo aanpassen en versturen de deadline is in zicht
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14
Open sollicitatiebrief, graag nog een laatste blik ilsieils Sollicitatiebrief en cv 2 3 augustus 2006 13:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon