Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 augustus 2011, 21:32
KK9 KK9 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 3
KK9 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie evenementenbureau. Feedback aub

Hallo allemaal,

Ik heb een sollicitatiebrief gemaakt die ik wil versturen naar verschillende evenementenorganisaties. Het is dus een open sollicitatie. Graag jullie feedback.
------------------------------------------------------------------------
Betreft: Sollicitatie assistent eventmanager

Geachte ,


Mijn naam is ..en ik ben .. jaar oud. Nu ik mijn opleiding .. heb afgerond ben ik op zoek naar een startersbaan.

Tijdens mijn opleiding heb ik stage gelopen als assistent eventmanager bij …. Dit is een evenementenbureau voor zakelijke evenementen. Door deze stage heb ik ervaren dat mijn hart in de evenementenbranche ligt. Het is voor mij een uitdaging om het evenement zo te organiseren dat alles tot in de puntjes goed verloopt. Mijn motivatie haal ik uit het enthousiasme dat de opdrachtgever laat blijken tijdens het evenement.
Tijdens mijn stage heb ik samen met mijn praktijkbegeleider verschillende soorten evenementen georganiseerd, zoals seminars golftoernooien en de doop van een nieuw schip. Mijn werk bestond onder andere uit het bijhouden van draaiboeken, het regelen van cateraars en andere toeleveranciers. Daarnaast had ik ook contact met de opdrachtgever zelf. Dat dit mij goed afging, bleek uit het feit dat ik steeds meer verantwoordelijkheid kreeg van mijn praktijkbegeleider en ook steeds meer zaken zelfstandig mocht uitvoeren.

Ik ben geschikt voor deze functie omdat ik stressbestendig en creatief ben en geen 9 tot 5 mentaliteit heb. Ik denk dat dit de belangrijkste competenties zijn om te hebben in deze branche. Daarnaast ben ik leergierig, communicatief vaardig, resultaatgericht en heb ik een service gerichte instelling. Dankzij de combinatie van deze vaardigheden ben ik ervan overtuigd dat ik een aanwinst zou zijn voor uw organisatie voor de functie van assistent eventmanager.

Graag zou ik u in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme voor deze baan bij… duidelijk willen maken.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 augustus 2011, 22:02
demaninhetpak demaninhetpak is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 4
demaninhetpak is on a distinguished road
Standaard

Hoi KK9,

Mooie brief. Het is zeker geen standaard verhaal en je laat zien dat je erg gemotiveerd bent. Ik heb de ingrediënten lijst er bij gepakt.
Ik zou er eerlijk gezegd niets aan wijzigen.

Misschien dat je nog kan toevoegen waarom je bij dat bedrijf \ bureau wilt solliciteren. Wat jou aanspreekt als je de site doorleest, etc. . Als extra toevoeging aan de brief die je aan het betreffende bureau gaat verzenden.

Dan laat je zien dat je iig niet zomaar een standaardbrief in de rondte schiet, maar dat je je in het bedrijf hebt verdiept.

mvg.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 augustus 2011, 09:17
KK9 KK9 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 3
KK9 is on a distinguished road
Standaard

Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken. Ik vind alleen de openingszin een beetje matig..

Trouwens, ik heb de MER gedaan en geen speciale opleiding voor eventmanager. Moet ik daar ook iets over in de brief vermelden?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 augustus 2011, 21:13
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hierbij een opzet voor je openingszin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KK9 Bekijk bericht
Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken. Ik vind alleen de openingszin een beetje matig..


Openingszin:
Bij mijn zoektocht naar een passende startersbaan in de evenementenwereld heb ik uw website bezocht. Uw website met een duidelijke weergave van uw bedrijf en hetgeen uw bedrijf aan evenementen heeft gerealiseerd, doet mijn hart sneller kloppen! Dit is meteen de reden waarom ik bij u solliciteer.

(jouw opening met een korte beschrijving van wie je bent, is dubbelop. Je stuurt hiervoor je Curriculum Vitae mee waarin een toekomstig werkgever deze gegevens terug vindt.)

Trouwens, ik heb de MER gedaan en geen speciale opleiding voor eventmanager. Moet ik daar ook iets over in de brief vermelden?
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 augustus 2011, 21:28
KK9 KK9 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 3
KK9 is on a distinguished road
Standaard

Dat is een mooie openingszin! Bedankt voor jullie feedback!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Graag feedback op mijn open sollicitatie Toet Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2009 11:30
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Open sollicitatie Gezondheidszorg. Graag feedback! iertje Sollicitatiebrief en cv 1 13 maart 2009 00:02
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon