Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2007, 21:34
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Gerechtsdeurwaarder

Ik sta op het punt om (weer) van baan te wisselen. Ik heb een wisselend verleden, waarbij ik 5 jaar terug een keuze maakte om via de Pabo les te gaan geven. Zonder afbreuk te doen aan kinderen in het algemeen heb ik inmiddels al wel mijn buik vol van het onderwijs en de achterhaalde inzichten en ideeën daarin. Let wel, ik heb inmiddels al wel een Masterstitel (joepie), maar daar kom je niet echt mee verder, zeker niet op financieel vlak. Een kennis van me schreef het zo mooi: deze regering stimuleert het gezin, waarbij de vrouw meer tijd krijgt om haar aandacht aan het gezin te geven. Een leraar verdient echter dermate weinig dat hem dit niet eens is gegeven: Fulltime verdien je namelijk evenveel als een buschauffeur, terwijl de laatste nog onregelmatigheidstoeslag zou kunnen rekenen...
Kortom, ik heb (ook na het lezen van de vele berichten op dit forum) een paar keuzes. Welke zou ik moeten kiezen?
Ik kan al mijn tijd in mijn eigen bedrijf steken. Voordelen: eigen werk, altijd eigen baas, niemand boven me om te zeuren behalve de klant. Nadeel: erg onzeker, slecht als ik een hypotheek o.i.d. wil regelen.
Ik kan voor de gerechtsdeurwaarder opleiding gaan. De oorzaak: mijn neef is het en die is ontzettend enthousiast. Het betaald goed, je bent min of meer je eigen baas, je hebt af en toe (natuurlijk) met kwade mensen te maken waar je een oplossing mee moet zien uit te werken.

Wie zou hier eens iets mee over durven zeggen? Wie durft mee te denken?
Ik zit ook te denken om eens één van de vaste forum leden te vragen voor een loopbaan gesprek, maar ik geloof dat ik niet eens weet wat ik zelf nou precies wil, laat staan dat een ander mij daar zo één, twee drie mee zou moeten helpen. Zat onduidelijkheden, onzekerheden en zo.

Thor2002
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2007, 22:39
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Gerechtsdeurwaarder

Ik wil wel met je meedenken en dingen met je op een rijtje zetten, zodat je gemakkelijker een keuze kunt maken hoe nu verder te gaan.

Je kunt info over mij vinden op mijn site. Dit kun je doen door op de link te klikken in mijn "handtekening".

Als je belangstelling hebt dan hoor ik graag van je per mail.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon