Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2010, 14:04
anoniem1981 anoniem1981 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 2
anoniem1981 is on a distinguished road
Standaard Dienstverband erg wazig...

Beste leden,

Allereerst mijn complimenten voor het mooie forum. Mijn excuses dat ik anoniem wil zijn maar daar heb ik mijn redenen voor welke jullie vast wel zullen begrijpen.

Mijn probleem:

Na dagen zoeken en contact met de FNV is het voor mij nog steeds niet duidelijk.

Begin februari j.l. ben ik aangenomen bij een bedrijf welke aangaf geen CAO te hanteren. Na wat heen en weer gebeld te hebben gaf FNV aan dat de recreatie CAO bindend verklaard is.

Mijn werkgever heeft mij aangenomen zonder duidelijke afspraken en zonder einddatum, in de functie van vestigingsmanager. Hij gaf aan dat mijn contract z.s.m. opgestuurd zou worden.

Inmiddels heb ik twee keer een salaris mogen ontvangen en gaat het wel goed. Als ik vraag waar mijn arbeidscontract blijf dan krijg ik steeds het zelfde antwoord: Contract komt eraan.

Verder heb ik ondertussen wel 10 man aangenomen maar deze krijgen echter ook geen contract. Heel vreemd omdat ik altijd zelf contracten heb gemaakt. Mijn werkgever geeft echter aan dat dit door de boekhouder dient te gebeuren. Ook geef hij aan dat in zijn andere bedrijven nooit iemand om een contract vraagt en hij die normaal ook nooit geef.

Nu is mij ten gehore gekomen dat bij drie salaris stortingen je automatisch in vaste dienst ben. Echter, ik ben van mening dat ik nu al in vaste dienst zit omdat bij het aangaan van het dienstverband mij nooit een einddatum is medegedeeld.

Mij vraag:
Wat kan ik het beste doen? Blijven vragen om een contract? Of het gewoon zo laten?

Wat nu als ik aan het einde van deze maand toch ontslagen wordt? Heb ik dan nog wel rechten ondanks dat ik minder dan drie maanden dan gewerkt heb?

Wat als ik nu ineens wel een contract aangeboden krijg voor bijvoorbeeld drie maanden? Moet ik dit dan aannemen of zeggen dat ik een contract voor onbepaalde tijd wil?

Ik hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.

Mvg.

Anoniem1981
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 april 2010, 14:26
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Dienstverband erg wazig...

Hoi,

Ik kan je hierin niet adviseren helaas, maar het is niet normaal dat jij nog steeds geen contract hebt.

Het is heel gebruikelijk om een contract op te maken, voor zowel de werkgever als de werknemer. Hierin staat voor beide kanten de rechten en de plichten vermeld. Dus het verhaal dat er nooit iemand om een contract vraagt, is gewoon onzin.

Ik vraag me ook af of hij wel sociale lasten afdraagt. Je hebt nog niets op papier staan, dus in feite ben je 'zwart' in dienst.

Zou zeker wetswinkel benaderen met je vragen als je er bij FNV niet uitkomt. Als de werkgever weigert een contract te geven, zou ik overwegen om een andere baan te zoeken. Ik vind het allemaal vreemd en schimmig overkomen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 april 2010, 14:31
anoniem1981 anoniem1981 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 2
anoniem1981 is on a distinguished road
Standaard Re: Dienstverband erg wazig...

bedankt voor uw reactie.

Ik heb wel alle papieren ingevuld. Loonbelastingverklaringen e.d. Of dit uberhaupt is doorgegeven weet ik niet. Ik zal eens voor de gein de belastingdienst bellen en kijken of ik daar bekend sta.

Ik ga er iig van uit dat de sociale lasten betaald worden. Deze staan namelijk wel in mijn loonstrook.

Mvg
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 april 2010, 18:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Dienstverband erg wazig...

Nou, ik heb de belastingdienst gebeld. Deze kunnen mij echter geen informatie geven. Op de website van het UWV kan je het evt wel zien maar daar hebben ze een verwerkingstijd van minimaal twee maanden, dus dat schiet ook niet op.

Advocaat gebeld en die heeft mij het volgende medegedeeld:

Indien je een loonstrook krijg waarop de afdrachten staan, dan is de werkgever aansprakelijk indien hij toch geen sociale lasten afdraagt.

Ook zei ze dat ik al in vaste dienst ben omdat er geen afloop dienstverband is afgesproken, en ik doormiddel van de stortingen én de salarisstroken kan aantonen dat er een dienstverband is.

Misschien heeft mijn werkgever geen slechte bedoelingen maar het is altijd fijn om zekerheid te hebben. Zeker als je een gezinnetje moet onderhouden.

Als er nog mensen zijn die dit hebben meegemaakt, of je wilt gewoon even reageren, zou ik het waarderen als je even replied.

MVG.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon