Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2013, 14:09
Hendrik Jan Hendrik Jan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juli 2013
Berichten: 1
Hendrik Jan is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief met verkeerde naam in aanhef verstuurd

Net een mooie sollicitatiebrief geschreven. Gemailt. En dan, ... kom ik er achter dat ik de naam van de vorige geadresseerde van de brief die ik als uitgangspunt heb gebruikt niet heb vervangen!
STOM, maar is het onvergeeflijk en is het uithuilen en opnieuw beginnen, of is er nog een manier om dit te herstellen?
Wie geeft me de gouden tip
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2013, 18:51
xx0231 xx0231 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 4
xx0231 is on a distinguished road
Standaard

Je zou de brief nog eens kunnen sturen, nu met de goede naam, met daarbij iets van "vergeet aub de vorige mail, dit is de goede". Misschien leest ze je nieuwe mail wel eerder, mocht hij/zij vandaag niet werken. Proberen kan altijd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 juli 2013, 14:42
Rieke_M Rieke_M is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 juli 2013
Berichten: 4
Rieke_M is on a distinguished road
Standaard

Dit is mijn grootste nachtmerrie. Je kan inderdaad een nieuwe mail sturen, zoals hier al gesuggereerd is. Je hebt in ieder geval je lesje geleerd
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juli 2013, 13:24
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dat is inderdaad geen fijne fout, maar je kunt proberen deze blunder te herstellen. Als je de baan echt graag wilt hebben, zou ik er geen mail achteraan sturen met de opmerking 'Dit is de juiste versie', maar de telefoon pakken en degene bellen aan wie je de brief eigenlijk wilde richten. Zeg dat je een heel stomme fout hebt gemaakt en de brief niet aan de juiste persoon hebt gericht. Dat je zo met je brief in de weer bent bent geweest dat je deze naam helemaal over het hoofd hebt gezien, maar dat de inhoud van de brief helemaal op de functie en de organisatie is toegespitst. Laat natuurlijk nog even vallen dat je functie je enorm aanspreekt en dat je de brief met de juiste naam opnieuw zal versturen. Zo laat je zien dat je verantwoordelijkheid neemt voor je blunder, niet bang bent om fouten toe te geven en de baan erg graag wilt hebben. Durf je dit? Als je dit doet, let dan wel op je toon. Laat enthousiasme in je stem doorklinken, geen grafstemming. Natuurlijk baal je van deze fout, maar je wilt vooral duidelijk maken dat je baan erg ziet zitten.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 juli 2013, 16:03
De Advocatenwijzer De Advocatenwijzer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2013
Berichten: 13
De Advocatenwijzer is on a distinguished road
Standaard Verkeerde naam

Hoe is het afgelopen? Heb je inderdaad de telefoon gepakt en het recht gezet? Volgens mij is dat altijd het beste dat je kunt doen.

Veel succes,

Mechteld
De Advocatenwijzer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon