Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juli 2007, 10:40
Astrid'77's schermafbeelding
Astrid'77 Astrid'77 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juli 2007
Berichten: 1
Astrid'77 is on a distinguished road
Question Sollicitatie salarisadministrateur bij accountantskantoor (herintredende moeder)

goedemorgen allemaal,

hierbij vraag ik jullie advies om een mooie brief te schrijven naar een accountantskantoor voor de functie van salarisadministrateur. Ik heb voor het laatst gewerkt in 2002 en ben toen thuis voor mijn zoontje gaan zorgen. In de tussenliggende tijd heb ik wel een computeropleiding gedaan een cursus boekhouden en de cursus PDL. Ik heb mijn laatste examen in juni gedaan en krijg eind juli de uitslag.
Er van uit gaande dat ik geslaagd ben... wil ik dus alvast solliciteren op deze functie.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik moet beginnen. mijn ( negatieve) gedachten zijn telkens wie zit er nou te wachten op mij als ik al zo lang aan de kant sta en eigenlijk nog totaal geen ervaring heb op dit gebied.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want eigenlijk moet de sollicitatie volgende week op de bus.
groeten Astrid'77
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 juli 2007, 11:06
Zwanee Zwanee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juli 2007
Berichten: 1
Zwanee is on a distinguished road
Standaard Re: her intredende moeder...

Hoi Astrid,

Hieronder heb ik een voorbeeld gezet van de sollicitatiebrief waarvan ik op het punt sta die te versturen. Hoop dat het voldoende bevat om jouw eigen pakkende brief te maken. Succes!!

Wat vet gedrukt is, heb ik dus met de juiste namen
Mijn eigen sollicitatie is voor een parttime baan als administratief medewerkster, met verschillende werkzaamheden (verzorgen van administraties, aangiften omzetbelasting, correspondentie, overige adm. werkzaamheden, telefoon, licht huish. werkzaamheden).

_________

Bedrijf XXX
T.a.v. betreffende persoon
Adres
Postcode en plaats


Plaatsnaam, 5 juli 2007


Betreft: vacature administratief medewerkster


Geachte betreffende persoon,

Met veel interesse las ik uw vacature in de krant van woensdag 4 juli 2007, waarin u schrijft dat u op zoek bent naar een administratief medewerkster.
Ik hoop dat ik u er in deze brief van kan overtuigen waarom ik denk dat ik die medewerkster ben waarnaar u op zoek bent.

Een functie met veel afwisseling is mij niet vreemd. Daarnaast vind ik een servicegerichte instelling ook erg belangrijk. In vorige functies heb ik altijd te maken gehad met deze vaardigheden, waardoor ik mijn werkzaamheden met veel plezier gedaan heb.

Sinds 2002 ben ik niet meer werkzaam geweest voor een werkgever vanwege de zorg voor mijn gezin. In die tussentijd heb ik echter niet stil gezeten. Ik heb in mijn vrije tijd veel boekhoudkundig werk verricht voor een klein reclamebureau in plaatsnaam. Daarnaast heb ik mij meer kunnen richten op mijn 2 hobby’s; fotografie en webdesign. Mede hierdoor heb ik ook mijn computerkennis up to date weten te houden. Sinds 2005 ben ik als vrijwilligster werkzaam op een basisschool in plaatsnaam als secretaris van de ouderraad. Mijn voornaamste taken bestaan daarbij uit het notuleren bij vergaderingen en een stukje PR richting de lokale media.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en wil graag mijn enthousiasme in een nader gesprek toelichten.

Met vriendelijke groet,





Claudia Zwart

__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 09:20
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
Sollicitatie bij bank, wil iemand er naar kijken manoncornelissen Sollicitatiebrief en cv 2 23 augustus 2006 18:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon