Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 augustus 2008, 21:12
Lilian
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatie pedagogisch medewerker. Hulp voor verbetering gevraagd

Graag reacties op mijn sollicitatiebrief. Alle kritiek is welkom om mijn brief zo optimaal mogelijk te maken. Ik heb onderstaande brief al verstuurd per e-mail, maar ik wil hem nog verbeteren voor andere sollicitaties. Ik ben er toch nog niet helemaal tevreden over. Ik heb het idee dat ik te veel in de IK-vorm praat en ik vind het stukje werkervaring niet helemaal sterk genoeg. De afsluiting vind ik niet helemaal logisch klinken.

Voor deze vacature vragen ze een pedagogisch medewerker voor kinderen tot 7 jaar met een ontwikkelingsstoornis.

Functie-inhoud (behandelen, opvoeden en verzorgen van een groep kinderen binnen het kader van het behandelingsplan, deelnemen aan het multidisciplinaire behandelteam en het leveren van een wezenlijke bijdrage aan het op-, vast- en bijstellen van het behandelplan)

Overige eisen (afgeronde sociaal pedagogische opleiding op MBO/HBO-niveau, gerichte werkervaring, inzicht in problematiek van de kinderen, kunnen werken in (klein en groot) teamverband, goede uitdrukkingsvaardigheid, enthousiast, reflecterend vermogen)


___________________________________________

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs werd ik door ...(naam)... van ...(organisatie)... getipt over deze vacature. Eerder daarvoor had ik in mijn jaargesprek aangegeven mezelf in de toekomst te zien werken op een groep kinderen met problemen in de ontwikkeling. Daarom reageer ik graag op de vacature voor Pedagogisch Medewerker B bij het MKD ...(organisatie)....

Mijn werkervaring is divers. Als medewerker groepsbegeleiding bij ... (organisatie)... heb ik een bijdrage kunnen leveren aan het uitvoeren van de behandelingsplannen. Tijdens een stage voor mijn studie HBO Pedagogiek heb ik sociale vaardigheidstrainingen gegeven aan jonge basisschoolkinderen, waar ik affiniteit heb gekregen met diverse problematiek. Na mijn studie ben ik gaan werken bij ...(organisatie)... en bij de kinderopvang. Hier heb ik aan de ene kant zelfstandig leren werken en aan de andere kant in teamverband. Binnen de dagopvang heb ik ruimschoots ervaring opgedaan met het opvoeden en verzorgen van jonge kinderen.

Wat mij het meest aanspreekt in deze functie op het MKD is het hulp bieden aan kinderen die extra aandacht nodig hebben en problemen ondervinden in hun ontwikkeling. Binnen mijn huidige werk in de reguliere kinderopvang kom ik soms kinderen met ontwikkelings- en of gedragsproblemen tegen. Ik doe altijd mijn uiterste best om deze kinderen te bieden wat zij nodig hebben, hou altijd rekening met wat het kind kan én probeer zijn goede kwaliteiten te versterken.

Als invalkracht binnen de kinderopvang sta ik steeds voor een andere groep, daarom laat ik me door mijn collega altijd goed infomeren over de kinderen zodat ik de juiste zorg kan afstemmen op het kind. Ik durf vragen te stellen en daarvan te leren om mezelf als pedagogisch medewerker te kunnen blijven ontwikkelen. Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn CV toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

__________________

Alvast bedankt voor de reactie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2008, 10:20
Lilian
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie pedagogisch medewerker. Hulp voor verbetering gevraagd

Ha! Nou, ik mag dus wel mooi op gesprek komen!! Ben helemaal blij. Blijkbaar doet mijn brief het dus goed. Nu de voorbereidingen voor het gesprek.

Groet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2008, 10:24
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie pedagogisch medewerker. Hulp voor verbetering gevraagd

Gefeliciteerd! Hierbij een link die je kan helpen om je op het gesprek voor te bereiden http://www.carrieretijger.nl/carrier...citatiegesprek

Heel veel succes met het gesprek en laat even weten hoe het ging.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker BSO suleika21 Sollicitatiebrief en cv 2 6 februari 2008 08:42
Open sollicitatie Pedagogisch medewerker duha Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2007 13:22
Sollicitatie Pedagogisch medewerker Angel70 Sollicitatiebrief en cv 2 8 mei 2007 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon