Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2007, 11:50
Lonneke Lonneke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Berichten: 3
Lonneke is on a distinguished road
Standaard Weggaan in je proeftijd gevolgen voor de toekomst?

Er zit een langere verhaal achter maar zal proberen de vraag kort te stellen....

Ik heb een nieuwe baan, zit nog in mijn proeftijd, maar vind de functie niet wat ik er van verwachtte en baal er eigenlijk flink van. Natuurlijk ga ik eerst een gesprek aan met mijn 'baas' maar stél nou dat we daar niet uitkomen en ik stop in mijn proeftijd (ik ga er even vanuit dat dit op goede voet kan).... vergooi ik dan mijn toekomst bij dit bedrijf? Er zijn namelijk andere functies binnen dit bedrijf waar ik wel graag in zou werken en waar ik graag in de toekomst op zou solliciteren.

Groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2007, 13:47
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Smile Re: Weggaan in je proeftijd gevolgen voor de toekomst?

Nee natuurlijk vergooi je dan je kansen niet! Het is zowel voor je bedrijf als voor jezelf van belang om werk te doen wat je aanspreekt. Daarom is er ook zoiets als proeftijd. Dit is niet alleen ontwikkeld voor de werkgever om te zien of jij hen bevalt, maar ook vice versa.

Als het nu niet bevalt is het juist van belang dat je dat zegt tijdens de proeftijd. En als je dat gesprek hebt is het misschien nuttig aan te geven welke functies je wel leuk lijken en dit te motiveren. Geef er een positieve draai aan.

Denk wel goed na over je keuze, want ik denk niet dat de werkgeven erop zit te wachten dat je nog tien andere functies probeert binnen het bedrijf.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 oktober 2007, 11:26
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Weggaan in je proeftijd gevolgen voor de toekomst?

Volgens mij vergooi je wel je toekomst bij dat bedrijf als je binnen een maand opstapt. "Weggegaan in de proeftijd" is bijna synoniem aan "Heeft ons laten zitten". Ze zullen er flink van balen.

Ik ben het wel eens met Nikje dat je het beste met jouw baas om de tafel kunt gaan zitten, maar niet nu al. Misschien moet je de situatie wel wat langer aanzien en kijken of er ontwikkeling in de functie zit. Je bent nog aan het inwerken. Misschien dat er taken zijn die je naar je toe kunt trekken, die de functie interessanter maken. Wanneer je vervolgens open kaart speelt, dan zou hij/zij je misschien nog wel kunnen helpen om een betere plek voor je te vinden. Je kunt daarna nog altijd bepalen of je langer blijft en intern solliciteert, of alsnog vertrekt.

Mijn advies is dus: Kijk het nog even aan, want je conclusie is wel erg snel en zoek daarna samenwerking met jouw chef.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon