Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2011, 01:20
pj-jjm pj-jjm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2011
Berichten: 1
pj-jjm is on a distinguished road
Standaard Feedback gevraagd op sollicitatie bij de politie niveau 4

Hallo allen,
Ik ben bezig een motivatiebrief te schrijven voor de functie als hoofdagent in Amsterdam, je hebt hiervoor een hoger opleidingsniveau nodig dan de rest van het land. Mijn brief moet van goed niveau zijn!
Als er iemand tijd heeft om wat feedback te geven zou dat top zijn! dit is mijn eerste brief en heb me zo goed als mogelijk aan alle tips proberen te houden.
Ik hoor het graag!
Dank,

De brief tot nu toe:


Politie Amsterdam amstelland
Werving en selectie
Amsterdam
19-01-2011

Geachte Heer/Mevrouw.

Bij deze solliciteer ik naar de functie voor hoofdagent bij het politiekorps Amsterdam amstelland. Ik zou graag deze functie vervullen en hierbij deel ik u mijn motivatie.

Ik houd van afwisselend en uitdagend werk, dat vind ik bij deze functie.
Ik vind het leuk om met mensen in contact te komen en uiteenlopende problemen op te lossen.
Het korps Amsterdam amstelland is een groot korps en bied veel mogelijkheden in doorgroeien, dit spreekt mij zeer aan. Ontwikkeling in mijn werk vind ik erg belangrijk en dat denk ik te vinden bij de politie.

Het werk van de politie is zeer belangrijk voor de samenleving en ik zou daar graag aan meewerken. Sinds 2 jaar heb ik een groeiend gevoel om bij de politie te willen werken.
Vandaag is de dag dat ik deze droom wil gaan realiseren.

De leervorm (de combinatie van leren en werken) spreekt mij erg aan. Ik ben een ondernemend en actief persoon en op deze manier kan ik de theorie meteen in praktijk brengen. Ik wil graag het verschil maken en me inzetten voor een veiligere maatschappij.

Volgens de website kombijdepolitie.nl voldoe ik aan alle basiseisen.
Discipline en teamwork en aanpassingsvermogen zijn enkele eigenschappen die een hoofdagent moet beheersen. Ik herken mijzelf hierin en ben er dan ook van overtuigd dat ik deze functie goed kan vervullen


<afsluiting met naam en adres>
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2011, 10:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard feedback gevraagd op sollicitatie bij de politie niveau 4

"hoger" niveau betekent LEF.
Laat dit zien door te bellen en te vragen aan wie je de brief mag richten. Is lef en persoonlijk, wordt gewaardeerd! Dat dus voor het begin.
Afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt, kun je ok heel open vragen of ze de vacature willen toelichten (ik lees wat je zoekt, maar kun je ook toelichten wie je zoekt?). De antwoorden kun je gebruiken in je brief (je verwijst er naar in je inleiding en kunt het ook gebruiken bij het persoonlijk maken van jouw brief)

Eind: basiseisen. Fijn, maar dat zullen waarschijnlijk meer mensen doen. Wat heb je extra? Beschrijf dat (of heb je dat gedaan, maar lees ik dat er niet uit, omdat ik de basiseisen niet ken?)

Rest van de brief vind ik moeilijker te boordelen, omdat ik de vacature niet ken

Heb je hier wat aan? Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 januari 2011, 17:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
"hoger" niveau betekent LEF.
Laat dit zien door te bellen en te vragen aan wie je de brief mag richten. Is lef en persoonlijk, wordt gewaardeerd! Dat dus voor het begin.
Afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt, kun je ok heel open vragen of ze de vacature willen toelichten (ik lees wat je zoekt, maar kun je ook toelichten wie je zoekt?). De antwoorden kun je gebruiken in je brief (je verwijst er naar in je inleiding en kunt het ook gebruiken bij het persoonlijk maken van jouw brief)

Eind: basiseisen. Fijn, maar dat zullen waarschijnlijk meer mensen doen. Wat heb je extra? Beschrijf dat (of heb je dat gedaan, maar lees ik dat er niet uit, omdat ik de basiseisen niet ken?)

Rest van de brief vind ik moeilijker te boordelen, omdat ik de vacature niet ken

Heb je hier wat aan? Succes!

Zeker, hartelijk dank.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 januari 2011, 20:57
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

(Waar is je eigen Adres?)

Politie Amsterdam Amstelland
Werving en selectie
(Adres/Postbus)
(Postcode)
Amsterdam
19-01-2011 (Niet vergeten om dit aan de rechterkant te zetten en witregels in acht te nemen. Persoonlijk schrijf ik de datum meestal volledig uit. Weet niet wat de norm is.)

Geachte Heer/Mevrouw.
(Als je geen naam kan vinden, dan is het beste om hier "Geachte meneer, mevrouw," te gebruiken - met komma's zonder hoofdletters.)

Bij dezen (hier trappen veel mensen in. Overblijfsel van Nederlandse naamvallen. Vergeet de n niet.) solliciteer ik naar de functie voor hoofdagent bij het politiekorps Amsterdam Amstelland. Ik zou graag deze functie vervullen en hierbij deel ik u mijn motivatie. (Ik zou die laatste zin anders verwoorden. Het zijn veel standaarduitspraken en je motivatie 'delen' klinkt nogal vreemd. Ook blijkt uit deze alinea niet hoe je te weten bent gekomen dat de vacature vrij staat.)

Ik houd van afwisselend en uitdagend werk, dat vind ik bij deze functie. (Scheidt nooit twee aparte zinnen met een komma.)
Ik vind het leuk om met mensen in contact te komen en uiteenlopende problemen op te lossen. (Ik denk dat ze ook wel een praktijkvoorbeeld willen horen. Prijs jezelf aan en laat blijken dat je het niet alleen leuk vindt, maar dat je het ook kan.)
Het korps Amsterdam Amstelland is een groot korps en bied veel mogelijkheden in doorgroeien, dit spreekt mij zeer aan. (Weer komma in plaats van punt) Ontwikkeling in mijn werk vind ik erg belangrijk en dat denk ik te vinden bij de politie. (Dat je dit bij de politie denkt te vinden spreekt voor zich, zeker als je solliciteert naar een functie met hogere eisen. Bovendien lijkt de zin qua structuur op de voorgaande. Probeer wat te variëren in zinsopbouw. Aan het begin had je ook twee zinnen die begonnen met "ik". Geen doodszonde, maar een bekende vuistregel is om met ik beginnen zoveel mogelijk te vermijden.)

Het werk van de politie is zeer belangrijk voor de samenleving en ik zou daar graag aan meewerken. Sinds 2 jaar heb ik een groeiend gevoel om bij de politie te willen werken.
Vandaag is de dag dat ik deze droom wil gaan realiseren. (Die eerste zin laat zien dat je een mening over veiligheid hebt. Laat dit eerder blijken. Wat is er in die twee jaar gebeurt om dat gevoel te veroorzaken? Wat heb je gedaan om dat doel te bereiken. Dat je wilt is leuk, maar de werkgever wil zien dat je actie hebt ondernomen. De laatste zin zou ik volledig achterwege laten.)

De leervorm (de combinatie van leren en werken) spreekt mij erg aan. Ik ben een ondernemend en actief persoon en op deze manier kan ik de theorie meteen in praktijk brengen. Ik wil graag het verschil maken en me inzetten voor een veiligere maatschappij. (Veel eerder neerzetten. Dit is de reden waarom je de job wil hebben en waarom je denkt dat de leervorm bij je past. Dit is een belangrijk deel van je brief.)

Volgens de website kombijdepolitie.nl voldoe ik aan alle basiseisen. (Als de vacature hier vandaan komt moet dit bovenaan)
Discipline, (komma is beter dan twee keer 'en') teamwork en aanpassingsvermogen zijn enkele eigenschappen die een hoofdagent moet beheersen. Ik herken mijzelf hierin en ben er dan ook van overtuigd dat ik deze functie goed kan vervullen. (Missende punt)

Zorg dat de brief op een A4tje past en vergeet bovenaan niet een kenmerk te vermelden zoals "Betreft: sollicitatie op de vacature van hoofdagent niveau 4" of wat dan ook het meest gepast is. Zo'n regel moet er in.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 januari 2011, 21:05
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Nu even een persoonlijker berichtje met meer dan alleen maar correcties. Als ik het goed begrijp, werk je nog niet bij de politie. Om de beste kans te maken op die opleidingsplaats, is het naar mijn mening belangrijk om te laten blijken of je de juiste eigenschappen hebt. Laat dus zien dat je de juiste eigenschappen van een hoofdagent bezit en staaf die kwaliteiten met voorbeelden uit eerder werk, of andere situaties in je leven.

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 januari 2011, 17:00
Niet geregistreerd2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

"Bij deze" moet "Bij dezen" zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij controle sollicitatie vacature medewerker regie en beleid zinazina Sollicitatiebrief en cv 0 28 september 2009 11:11
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
hulp gevraagd voor mijn sollicitatie bij de Hema monique16 Sollicitatiebrief en cv 1 14 oktober 2007 22:52
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon